Gå til innhold

Netflix forbyr kontodeling - Hva gjør du når det kommer til Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Beholder Netflix. Det er småpenger, og liker en del av det de har. 

Jeg og mannen ser en del "på farten". Men da kan vi egentlig bare laste ned fra andre steder, youtube, eller annet, i stedet. Har uansett overflod av nedlastet underholdning når vi er på tur. 

Anonymkode: a7193...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har så klart aldri gitt Netflix en krone. Det vil si, jeg har aldri gitt Vanguard og Blackrock en krone. Utvalget er hinsides dårlig og det er filmindustriens eget valg å ikke følge musikkindustriens eksempel (inntil nylig, da musikkindustrien på nytt dret seg på leggen). 

Anonymkode: c7d8b...769

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Drizzt skrev (På 26.4.2023 den 15.45):

Netflix har mistet 1 mil ikke-betalende brukere, dvs gratispassasjerer. Ikke noe spesielt å tape der nemlig.

Vi klarer oss fint med den ene kontoen vi har.

Ikke når man deler på å betale/eventuelt betaler for forskjellige strømmer. 

Anonymkode: 08a35...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke når man deler på å betale/eventuelt betaler for forskjellige strømmer. 

Hva mener du? Netflix har ikke mistet en krone fra gratispassasjerene som ikke betalte uansett.

Man bruker det man betaler for. 

Vi har kun Netflix og det holder. Hadde i korte perioder HBO og Prime, men fant ut at det holder med kun Netflix. Vi henger ikke på Netflix hele tiden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Hva mener du? Netflix har ikke mistet en krone fra gratispassasjerene som ikke betalte uansett.

Man bruker det man betaler for. 

Vi har kun Netflix og det holder. Hadde i korte perioder HBO og Prime, men fant ut at det holder med kun Netflix. Vi henger ikke på Netflix hele tiden uansett.

Mange deler på regningen slik at for eksempel mor og barn som bor vekke kan alle bruke Netflix.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mange deler på regningen slik at for eksempel mor og barn som bor vekke kan alle bruke Netflix.  

De er ikke i samme husstand, så de må betale hver sin regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har familieabonnementet uansett, så tviler på at de kommer til å gjøre noe. Her la de inn sperre på kontodeling for et år siden og jeg har fortsatt ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da slutter jeg heller med Netflix. Bare middelmådig innhold der som ikke kommer til å savnes uansett 🤣

Anonymkode: de908...dcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (4 minutter siden):

De er ikke i samme husstand, så de må betale hver sin regning.

Nei de deler på å betale og dermed deler de konto. Tviler på at mange vil se det lønnsomt å betale for en strømmetjeneste man bare bruker. Netflix kommer til å tape på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gogglebox skrev (2 minutter siden):

Vi deler på regningen med foreldrene mine, og har ekstramedlemmer (altså lovlig deling av konto med personer vi ikke bor sammen med) https://help.netflix.com/nb/node/123279?q=ekstramedlem 

Med andre ord så har de gjort en av funksjonene om til noe ekstra man må betale for 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei de deler på å betale og dermed deler de konto. Tviler på at mange vil se det lønnsomt å betale for en strømmetjeneste man bare bruker. Netflix kommer til å tape på det

Bor de under samme tak, trenger de ikke gå med tap. De kan bytte på hvem som betaler hver måned.

Bor de i forskjellige husstander, må de ha separate kontoer de betaler selv.

Det er upraktisk når man er på ferie, osv, men da kan bare ta pause fra Netflix til man et tilbake hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drizzt skrev (På 26.4.2023 den 15.45):

Netflix har mistet 1 mil ikke-betalende brukere, dvs gratispassasjerer. Ikke noe spesielt å tape der nemlig.

Vi klarer oss fint med den ene kontoen vi har.

Hvis jeg ikke lenger kan dele den med meg selv på hytta og på reise, mister de jo ikke to gratispassasjerer på hytte og reise, men meg som betalende kunde. 

Anonymkode: 83589...6bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg ikke lenger kan dele den med meg selv på hytta og på reise, mister de jo ikke to gratispassasjerer på hytte og reise, men meg som betalende kunde. 

De mister gratispassasjerene som logget på med dine brukernavn og passord.

At du velger å avslutte abonnementet fordi du ikke kan se på Netflix noen dager på hytta eller i utlandet, er ditt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du beskriver er ikke kontodeling. For flere klienter finnes det uansett familieabonnement.

Anonymkode: b2262...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Drizzt skrev (2 timer siden):

Bor de under samme tak, trenger de ikke gå med tap. De kan bytte på hvem som betaler hver måned.

Bor de i forskjellige husstander, må de ha separate kontoer de betaler selv.

Det er upraktisk når man er på ferie, osv, men da kan bare ta pause fra Netflix til man et tilbake hjemme.

Netflix taper som sagt på det. 

Drizzt skrev (2 timer siden):

De mister gratispassasjerene som logget på med dine brukernavn og passord.

At du velger å avslutte abonnementet fordi du ikke kan se på Netflix noen dager på hytta eller i utlandet, er ditt valg. 

Alt er ikke så svart og hvitt…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri skjønt folk som klager på dette. På Reddit var folk sikre på at Netflix skulle gå under pågrunn av dette. Men Neida

Anonymkode: be3e2...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri skjønt folk som klager på dette. På Reddit var folk sikre på at Netflix skulle gå under pågrunn av dette. Men Neida

Anonymkode: be3e2...2f5

Det er fortsatt tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...