AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Hei, jeg har ei datter på 16 mnd. Vi sliter litt med søvn og lurer på hva som er vanlig. Pr nå så legger hun seg vanligvis i 8 tiden om kveldene, og våkner i 8 tiden om morgenen. Så har hun en dupp I 12 tiden som kan vare i 1-2 timer. Men nå har hun begynt med annenhver kveld og ikke ville sovne før 10 tiden på kvelden, og sover da ofte lengre om morgenen, og duppen blir senere. Dette kan selvfølgelig justeres med at jeg vekker henne tidligere om morgenen, men lurer på duppen på dagtid. Når vekker dere de? Altså hvilket klokkeslett får de ikke sove etter? Jeg har vanligvis sakt at hun ikke får sove etter klokken 14 nå, men vurderer og justere det til klokken 13. Hvordan gjør dere det? Sikkert litt variasjon ut fra hvordan dagen til folk er, men vært greit og høre hvordan andre har løst ting 😊 Anonymkode: 97b35...2b2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Tror det er best å bare prøve seg frem ved å justere litt på duppen. Jeg har to barn, og de har hatt ganske forskjellige tider for søvn på dagen for å få de i seng til en grei tid på kvelden. Og så er det ofte sånn at søvn stadig er i endring, hva som gjelder nå kan være noe helt annet feks til sommeren. Anonymkode: b0fd4...d9b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, jeg har ei datter på 16 mnd. Vi sliter litt med søvn og lurer på hva som er vanlig. Pr nå så legger hun seg vanligvis i 8 tiden om kveldene, og våkner i 8 tiden om morgenen. Så har hun en dupp I 12 tiden som kan vare i 1-2 timer. Men nå har hun begynt med annenhver kveld og ikke ville sovne før 10 tiden på kvelden, og sover da ofte lengre om morgenen, og duppen blir senere. Dette kan selvfølgelig justeres med at jeg vekker henne tidligere om morgenen, men lurer på duppen på dagtid. Når vekker dere de? Altså hvilket klokkeslett får de ikke sove etter? Jeg har vanligvis sakt at hun ikke får sove etter klokken 14 nå, men vurderer og justere det til klokken 13. Hvordan gjør dere det? Sikkert litt variasjon ut fra hvordan dagen til folk er, men vært greit og høre hvordan andre har løst ting 😊 Anonymkode: 97b35...2b2 Her har vi lagt i 18 tiden og stått opp 7-8 på morningen, sov 1 times tid på dagen 12-13 ca på den alderen før vi etterhvert kuttet dupp helt. Vi har prøvd å innføre dupp på dagen igjen for å forskyve legging på kveld men det funket ikke for barnet vårt, ble kjempe sliten på kvelden, overtrøtt og fikk ikke sove før 20-21 som igjen ble helt feil for han… Så for oss funker det absolutt best å legge tidlig! Anonymkode: ecea1...791
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Småbarnssøvn er prøving og feiling. Det er ikke noe one-size-fits-all. Hva som passet mine barn, trenger ikke passe dine. Og hva som passet det ene barnet mitt, passet overhodet ikke det andre Du må rett og slett bare prøve deg frem. Det skader ikke å si ingen soving etter kl 13, og se hvordan det går. Men om hun sover fra 20-08 sover hun jo fryktelig mye om natten, så kanskje hun ikke har så mye behov for en dupp? Kanskje redusere lengden på blunden til maks en time? Eller redusere nattesovingen? Anonymkode: fd450...334 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå