Gå til innhold

at dere orker! (ikke vondt ment)

Gjest Miss.Chanel

Anbefalte innlegg

Og for noen er det en like stor psykisk belastning å prøve utn testing. Mange som ønsker seg en baby og har prøvd i noen år klarer ikke å "bare la være på tenke på det, og "kanskje gidde å ta en test en dag". Men, mn kan ikke få søke støtte hos de som går gjennom det samme, og få litt psykisk oppbacking, bare fordi det er selvvalgt?

Seriøst, dersom noen forsøker å bli gravid, sliter, og kanskje går gjennom legebesøk med piller, testing, oppfølging (og da kan man BES om å teste og tempe!) så skal man ikke kunne si at a det er psykisk slitsomt... bare fordi DU klarer å koble ut alle tanker p åat du visstnok pørver å lage en baby utn å tnke på det i det hele tatt?

Du om det. Fint at du har funnet en løsning for deg. Men la nå andre kunne få støtte hos hverandre når de synes det er tungt, uansett om de velger en annen fremgangsmåte enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men akk... livet er bedre nå, uten babytenking... sexen har kommet seg opp og vi tar det som en overaskelse om jeg en dag gidder å ta en test...

ellers kommer vel mensen da. og det er greit det også nå.

Det virker som du har kommet til et punkt der du har avfunnet deg med at du ikke blir gravid igjen. Det er jo kjempefint for deg dersom det er det du oensker og dersom du ikke kan bli/har vanskelig for aa bli gravid. Men det blir feil aa sammenligne deg selv med noen som virkelig oensker et barn - kanskje de ikke har noen fra foer enda heller - og ikke vil gi opp. Du trenger ikke rettferdiggjoere dine tanker om dette, ingen vil vel si at du tar et feil valg for deg, men du maa jo skjoenne at for veldig mange er oensket om aa bli gravid og faa barn veldig sterkt, og aa ta noen el tester blir vel som en bagatell i forhold til den gevinsten man faar naar man endelig lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

jeg har et barn på snart 7 år, så jeg kan bli gravid ja.

jeg har lyst på en baby jeg, men ikke til den prisen at det går ut over tankegang og nattesøvn, sex, forhold til mann etc etc...

mange menn føler seg som marskiner... da babyønskende kvinner med eggeløsning MÅ ha NÅ!

ikke alle menn klarer å "prestere", og det blir også veldig "kunstig" sex.

forstår jeg er ute på dypt vann her inne nå.

men man blir faktisk ikke gravid fortere fordi man vet "den 12.jan hadde jeg eggeløsn" !

forstår dere SLITERE... barnløse etc.

MALAVA:

støtte hos hverandre her inne skriver du.

vel, det er mange her inne som SLITER pga. de er så opphengt i EL, tester, temping etc, at de er blitt helt "sprø"!

og jeg ble også "sprø" av dette forumet i oktober, da prøvde vi, jeg hadde FertilityFriend, tester, og hele smæla sjøl.

ble grusomt påvirket av dette "prøverforumet", nattesøvn gikk dårlig, tenkte baby-baby-baby døgnet runt, telte dager, tok tester morgen og kveld...

ble jo gravid på det forsøket... men gikk galt like før jul.

jeg orker ikke det styret der igjen, aldri... grusomt er det, og jeg annbefaler (DE SOM KAN) å prøve å glemme litt, kose med mannen og heller bli OVERASKET en vakker dag!

PS: jeg respekterer de som tester og temper, hver sin lyst selvsakt. Så er det sakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det er meg du mente....

Altså: At du ble sprø.. så hold deg unna da... andre finner støtte. Noen blir spør av å teste, andre v å ikke gjpøre det. Og JO, dersom man tror man har el 20 januar og sikter sin aktivitet inn mot det, og det viser seg at man har el den 12 januar som du sier, jo da BLIR man kanskje fortere gravid av å teste eller på andre vis være obs på akkurat det!

Så: fint for deg at det funker å ikke tenke på det. Så kan vel andre få lov til å slite, og teste, og søke støtte, og likevel "klage" litt over at de synes det er tungt, dersom det er slik de opplever det?

Jeg har aldri sett en el-test i mitt liv, og har ingen planer om å handle inn sånne heller, men altså heller ingen planer om å slutte med temping og charting, enten jeg gjør det som prevensjon eller babylaging. Uten at det gjør min samboer til noen maskin av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at DU syns det ble for mye styr for deg og din mann, men nå har det seg sånn at alle mennesker er forskjellige.

Jeg tester og prøver å bli kjent med kroppen min på en "ny" måte nå som vi prøver å bli gravide. Ikke syns jeg det er noe stress og ikke syns min kjære det heller. La nå alle oss her inne som får noe ut av det være her, det er faktisk ikke alle som syns det er stress å ha andre i samme situasjon å snakke med her!

Når det gjelder at mannen føler seg som en "maskin" for oss baby-trengende damer, så syns jeg kanskje det enten høres ut som mannen det er snakk om ikke er så veldig klar for å få en baby, eller så kan det hende tilnærmingsmetoden er feil? Jeg ville ikke tent på at min kjære kom å sa "nå MÅ vi ha sex", men med litt forføring så vil jeg tro at det gjorde utslaget. Jeg vet hvertfall om en mann som ikke lar seg be to ganger om jeg bare går inn for å forføre litt...

Vel, lykke til videre håper du en dag plutselig er gravid som du ønsker deg.

Hilsen ei lykkelig testende, men ikke stresset prøver.

Endret av Missbumblebee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

Samboeren min er faktisk sånn at han vil hoppe til sengs når han vet at jeg har el, for han har ett like sterkt ønske om barn som det jeg har..

Så det er ikke alle som føler seg som en maskin..

Mannen min liker å vite når jeg har el, og han liker og vite hvor jeg er i syklusen...

Sånn tror jeg mange tenker også, ikke alle som føler seg som en maskin..

Men men, vi er forskjellige alle mann...

Jeg ville bare skrive dette..

For her i huset er mannen min like ivrig som meg, hvis ikke mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss.Chanel

mange "flinke" menn her, men inne på andre forum er det damer som klager over mannen ikke klarer prestere fordi han "må". og derav føler seg presset i situasjonen, klart mannen også har lyst på baby, men det er ikke babebare for en man å knipse så går alt av seg selv.

og de som holder på lenge med prøving blir det etterhvert kunstig sexliv. alt består av prøving, aldri sex for sex. det er spermen de skal ha, tilogmed lest at de kjøper engangsprøyter på apotek som mannen "fyller opp" og de sprøyter sæden inn pga. de ikke orker ha sex! da synes jeg det har gått litt for langt!

kansje jeg ikke ønsker baby like mye som dere da ?

finnes det noen skala på slikt eller?

enten er dere her inne bare veldig egne, eller så mener dere vel det at det ikke er stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk her er mer "egne" som du sier, men la oss naa la vaere aa fortelle andre hvordan de har det og hvordan de opplever ting. Det er individuelt, som de fleste andre ting. Selv om du stresser, er det ikke sikkert andre opplever aktiv proeving som stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

det er nå min erfaring, men ikke her på KG ser det ut som.

andre forum er det et stressende problem for omtrent halvparten av jentene.

babyverden.com

snartgravid.no

alle vet at når man har sex kan man bli gravid, det er faktisk bare det som trengs. jeg personlig taklet ikke stresset. stor honør til dere som orker kjøret.

jeg har skrevet ivertfall 3 ganger at de som ikke synes det er noe stress, de har det jo fint! FLOTT FOR DERE!

synes bare synd på de andre som ikke klarer slappe av med dette! og det er faktisk ganske mange der ute...

nå er jeg gått over tiden... så får jeg se om jeg snart får mensen på overtid eller at jeg begynner å føle "noe".

hvem vet, kansje jeg setter meg opp på lista her inne igjen!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt er det synd for de som foeler seg stresset...men faar haape de det gjelder skjoenner dette selv og proever aa gjoere noe med det. Er enig i at proevingen burde vaere lystbetont!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å teste såmye osv..

Men hvis det tar laaang tid, begynner jeg nok å bli passe desperat og tar alle hjelpemidler i bruk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

ja enig i det, bare ikke det går til hodet på folk!

vis man ikke har en "sykdom" som gjør at en må holde rede på alt, er det selvsakt best for både samliv og psyke at en koser seg i den tiden en ønsker å lage et barn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk her er mer "egne" som du sier, men la oss naa la vaere aa fortelle andre hvordan de har det og hvordan de opplever ting. Det er individuelt, som de fleste andre ting. Selv om du stresser, er det ikke sikkert andre opplever aktiv proeving som stress.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...