AnonymBruker Skrevet 13. mai #301 Skrevet 13. mai Druid skrev (Akkurat nå): Jeg skal spisse dette ekstremt. Jeg har et poeng : Jeg vil behandle en kvinne som en venn med et hull, for jeg forventer at hun ser på meg som en pikk med en venn tilkoblet. For meg er det å behandle noen som menneske og partner. Jeg vil hevde at denne fremstillingen av mine intensjoner, vil være avskrekkende på en eventuell partner, så jeg vil velge en måte å fremstille det på, som i større grad passer med HENNES forståelse av et forhold som innholder det samme. DERFOR behandler man en person som en annen art, ikke fordi man ikke ønsker å behandle dem som mennekser og en partner, men fordi forståelsen av begrepene "menneske" og "partner" ikke deler noe Utfrodringen med å se på internett etter råd fra "de som er i gode forhold", er at disse har egne og separate forståelse av hva som er "menneske", "partner", "forhold" og til og med "gode". Men du har rett : man er ikke på jakt etter hva folk "generelt liker" INGEN er interesert i det : man er interesert i hva DU og JEG liker. Det er serriøst ikke en eneste egenskap på emsojonelle plan menn har som kvinner ikke også har. Så du gjør feil. Å jeg orker ikke dette lengre. Anonymkode: 7a47e...6f8
Helene1982 Skrevet 13. mai #302 Skrevet 13. mai Druid skrev (7 minutter siden): Jeg skal spisse dette ekstremt. Jeg har et poeng : Jeg vil behandle en kvinne som en venn med et hull, for jeg forventer at hun ser på meg som en pikk med en venn tilkoblet. For meg er det å behandle noen som menneske og partner. Jeg vil hevde at denne fremstillingen av mine intensjoner, vil være avskrekkende på en eventuell partner, så jeg vil velge en måte å fremstille det på, som i større grad passer med HENNES forståelse av et forhold som innholder det samme. DERFOR behandler man en person som en annen art, ikke fordi man ikke ønsker å behandle dem som mennekser og en partner, men fordi forståelsen av begrepene "menneske" og "partner" ikke deler noe Utfrodringen med å se på internett etter råd fra "de som er i gode forhold", er at disse har egne og separate forståelse av hva som er "menneske", "partner", "forhold" og til og med "gode". Men du har rett : man er ikke på jakt etter hva folk "generelt liker" INGEN er interesert i det : man er interesert i hva DU og JEG liker. Jeg er ikke uenig i at en partner er en venn du også har sex med, og at om man ikke har sex, kan man like gjerne være venner, Jeg tror ikke man skal ha "parforbilder" på nett i det hele tatt, men ta råd fra folk som kjenner deg og er glad i deg, men som både støtter deg og er ærlig på hva man selv kan jobbe med.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #303 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du bør kanskje annekjenne hvilke kommentarer vi må møte her inne, som får oss til å snakke om psykopater og annet. Anonymkode: 7a47e...6f8 Jeg tror at en god del KG kvinner klarer å være utrivelige helt uavhengige av oss menn. At du ikke anerkjenner det tyder for meg på at dette ikke er et spørsmål vi kan oppnå enighet om. Anonymkode: 3aa83...d63 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #304 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror at en god del KG kvinner klarer å være utrivelige helt uavhengige av oss menn. At du ikke anerkjenner det tyder for meg på at dette ikke er et spørsmål vi kan oppnå enighet om. Anonymkode: 3aa83...d63 Det er det som gjør meg utrivelig. Liker ikke at noen har det vondt, men det finns grenser på hva man skal tollerere av vås. Det er ikke greit å prate med utro mennesker, dem som ikke forstår samtykke og sikkert har noen ofre bak seg, dem som ikke klarer å bedømme en onkel! Som betalte only fans til niesen sin som creepy!! De som råver etter barn, ja det har vært av dem. Dem som tror det andre kjønn er en annen art, at det er mulig. Det kan vi sikkert ikke, men det er jeg vant til her inne du. Det er hver gang jeg skriver her, se listen over. Mye er ikke nevnt. Anonymkode: 7a47e...6f8
AnonymBruker Skrevet 13. mai #305 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kvinnlige psykopater er for få til å komme med et tilsvarende anslag som man kan med menn; at 1 av 200 menn man møter er psykopater eller har sterke psykopatiske trekk. Det er ikke min påstand, men kommer fra blant andre Nameeta Sahani, Chitra Raghavan og flere andre forskere. Din link svarer ikke på det. Det forskes på nå, av Clive Boddy, om det _kan være_ så mye som 1.2/1 fordi han sier de fleste studier er gjort på innsatte hvor forekomsten er 1/6, og i fengsler er det flest menn. Det er ikke studert på de vellykkede psykopatene, de som lever ute i samfunnet og ingen plukker opp, hverken av kvinner eller menn. Det bedrives nå forskning på dét, men har ikke kommet noen konklusjon. Anonymkode: 1fc43...71f Linken min sier ikke det du hevder. Den sier at konvensjonell kunnskap har vært at psykopati er 5-6ggr mer vanlig blant menn enn blant kvinner. Hvis man kan si et slikt tall så er det ikke for få til å komme med et anslag. Videre sier den at man ser på om konvensjonell kunnskap er feil, og at det egentlig er langt mindre forskjell mellom menn og kvinner enn det igjen. Anonymkode: 3aa83...d63 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #306 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det som gjør meg utrivelig. Liker ikke at noen har det vondt, men det finns grenser på hva man skal tollerere av vås. Det er ikke greit å prate med utro mennesker, dem som ikke forstår samtykke og sikkert har noen ofre bak seg, dem som ikke klarer å bedømme en onkel! Som betalte only fans til niesen sin som creepy!! De som råver etter barn, ja det har vært av dem. Dem som tror det andre kjønn er en annen art, at det er mulig. Det kan vi sikkert ikke, men det er jeg vant til her inne du. Det er hver gang jeg skriver her, se listen over. Mye er ikke nevnt. Anonymkode: 7a47e...6f8 Det er heller ikke greit å stjele godteri fra barn. Hvis vi først skal ramse opp dårlig oppførsel litt fra det blå. Anonymkode: 3aa83...d63
AnonymBruker Skrevet 13. mai #307 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det som gjør meg utrivelig. Liker ikke at noen har det vondt, men det finns grenser på hva man skal tollerere av vås. Det er ikke greit å prate med utro mennesker, dem som ikke forstår samtykke og sikkert har noen ofre bak seg, dem som ikke klarer å bedømme en onkel! Som betalte only fans til niesen sin som creepy!! De som råver etter barn, ja det har vært av dem. Dem som tror det andre kjønn er en annen art, at det er mulig. Det kan vi sikkert ikke, men det er jeg vant til her inne du. Det er hver gang jeg skriver her, se listen over. Mye er ikke nevnt. Anonymkode: 7a47e...6f8 Men vet kvinner er utrovrlige også, som hun som planla å skjenke en som ikke ville ligge med henne. Håper hun er fengslet, men det er sjelden overgripere. Eller hun som sammen med han hun er utro med skulle ligge med kona hans i trekant, uten at kona visste de hadde vært utro mot henne i et år eller noe. Psykopater. Jeg tåler ikke at de finns. Det kan ikke være mulig å ha en sånn svamp i hodet. Anonymkode: 7a47e...6f8
Druid Skrevet 13. mai #308 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Linken min sier ikke det du hevder. Den sier at konvensjonell kunnskap har vært at psykopati er 5-6ggr mer vanlig blant menn enn blant kvinner. Hvis man kan si et slikt tall så er det ikke for få til å komme med et anslag. Spørsmålet er om man har skilt hardt mellom psykopat og sosiopat : og om tallene ville sammenfalt bedre da.
Thanos Skrevet 13. mai #309 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør kanskje annekjenne hvilke kommentarer vi må møte her inne, som får oss til å snakke om psykopater og annet. Menn er i singellivet heller ikke kjennt for å være noen koslig vårdag i Mai. Det er kjennt at vi må passe på å ikke bli lurt eller overgrepet. At han har stor sjangse for å være gift eller i forhold. At han mest sannsynlig ikke engang liker oss sånn litt engang, men vi er et hull så vi duger. Det er dating stereotypen. Anonymkode: 7a47e...6f8 Nei! Det er skremselspropaganda fra kvinner som hele tiden roter seg inn i forhold med åpenbare dårlige menn. Du er helt sikkert typen som velger å møte bjørnen i skogen istede for en mann? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #310 Skrevet 14. mai Thanos skrev (6 timer siden): Nei! Det er skremselspropaganda fra kvinner som hele tiden roter seg inn i forhold med åpenbare dårlige menn. Du er helt sikkert typen som velger å møte bjørnen i skogen istede for en mann? I livet mitt er jeg svært heldig, jeg er trygg, mine nærmeste er snille og jeg har aldri opplevd å bli verken slått eller utroskap. Har ikke et perfekt liv uten motgang, men er veldig glad for å ikke ha minner av vond art. Om jeg går på tinder er sjangsen for at disse tingene nå plutserlig vil hende meg så høye, at jeg må forvente en forverring av min livskvalitet istede for noe godt. Bare det at jeg aldri har vært i kontakt med en gift mann på den måten, da er sjangsen hvor høy? Aldri blitt sendt dick pick uten å ønske det, hva er sjangsen for det nå da? Aldri blitt utskjellt av en date eller truet på livet, igjen. Aldri hatt en stalker, igjen. Aldri blitt voldtatt, hvor mange blir av å møte noen på tinder? Klarer jeg, som også bare er en person å være bedre på å luke ut de som vil gjøre livet verre? Sier alle de som ønsker noen vondt, jeg ønsker noen vondt? Hva er sjangsen? Eneste du kan gjøre for å unngå, er å ikke møte opp. Ønsker å date, men etter å ha blitt kjennt over tid i det virkelige liv først. Er redd bjørn og tenker lfte på det å bli drept av en, men er såklart redd for å bli voldtatt, banket, menneskesmuglet, ranet, hva mer kan man oppleve? Miste organenen mine til høsting også. Æsj. Tenker ofte på det også. Bjørnen er vel heller bare i skogen for det meste, dem som ønsker å skade deg i samfunnet kan du møte hvor som helst. Anonymkode: 7a47e...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #311 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 2.24): Har en fin ex på egen alder. Er usikker om jeg har eldes feil, men er ikke så sosial heller. Vet ikke om jeg egentlig er for stygg, men i dette klimaet er jeg ikke sååå pen, at det vil skje. Føler meg under normal. Merker bare interesse hos eldre menn, men ingen tørr heller prøver seg, usikker om det betyr jeg er for stygg eller om de merker jeg ikke er interisert så de bør vite å holde seg unna. Men jeg har ingen sosiale medier som er åpen og/ eller innbydende, å da må de komme direkte til meg, har det noe å si? Og har det kunne endre noe? Ser ikke hvorfor noen skulle prøve seg på meg og opplever heller ikke at de gjør. Vi var unge når vi gjorde og i vennekretser så var ikke komplett ukjent for hverandre. Det er vanskelig med det nå, så er i sterk tvil. MEN! Har det fint nok og mye å se frem til. Og elsker å bruke fantasien, så jeg får romanse i livet på et vis uansett 🙈💃 Ja han må være kjekk i mine øyne, eløers ser jeg ikke poenget. Skal jo være kjærlighet begge veier. Kjekk for meg trenger ikke være kjekkest i verden. Anonymkode: 7a47e...6f8 Det er ikke nødvendigvis det at de ikke tør. Nærmere sannheten er at vi har fått inn med t-skje at vi ikke skal gjøre det. Anonymkode: 11f63...c18
AnonymBruker Skrevet 14. mai #312 Skrevet 14. mai Thanos skrev (6 timer siden): Du er helt sikkert typen som velger å møte bjørnen i skogen istede for en mann? Ikke fordi jeg er redd kvinner, men jeg ville jo langt heller møtt en Bjørn eller Ulv i stedet for en eller annen tilfeldig kvinne på tur i skogen. Anonymkode: 708d0...c23
AnonymBruker Skrevet 14. mai #313 Skrevet 14. mai Jeg håper alle kvinnene som har kommet med så hatefulle kommentarer om menn her inne holder seg langt unna dating markedet. Kjøp deg noen katter eller noe slik og lev resten av livet alene så vi i hvertfall slipper å bli utsatt for hatet deres. Anonymkode: cdf90...405 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #314 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): I livet mitt er jeg svært heldig, jeg er trygg, mine nærmeste er snille og jeg har aldri opplevd å bli verken slått eller utroskap. Har ikke et perfekt liv uten motgang, men er veldig glad for å ikke ha minner av vond art. Om jeg går på tinder er sjangsen for at disse tingene nå plutserlig vil hende meg så høye, at jeg må forvente en forverring av min livskvalitet istede for noe godt. Anonymkode: 7a47e...6f8 Jeg tror ingen ønsker å tvinge deg til å bruke tinder? Ta i bruk de dating-arenaene du er komfortabel med (evt ingen)? Anonymkode: 3aa83...d63
Majer Skrevet 14. mai #315 Skrevet 14. mai Menn tjener masse på å holde seg single. De opplever både å ha damer med følelser for seg, og slipper de negative delene med å være i forhold. Situationship/ff/date er som skapt for de fleste menn
AnonymBruker Skrevet 14. mai #316 Skrevet 14. mai Majer skrev (5 minutter siden): Menn tjener masse på å holde seg single. De opplever både å ha damer med følelser for seg, og slipper de negative delene med å være i forhold. Situationship/ff/date er som skapt for de fleste menn Det høres litt tomt ut for meg. Jeg er en familiemann og er vant til å leve innpå andre. Anonymkode: 3aa83...d63 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #317 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 2.16): Men hvordan går du frem? For i likhet med når menn prøver seg, er det å gå rett på sak om det ikke er noe kjennskap eller følelser, et dårlig utgangspunkt å si ja i. Å hvem, hvor? Å tilbyr du sex? Anonymkode: 7a47e...6f8 Nå er jeg ikke lenger singel. Men da jeg var det, så prøvde jeg å starte med vennskap. Ble puttet i friendzonen med en gang. Jeg prøvde å flørte, men ble enten latterliggjort eller avvist. Nei, jeg "tilbød" ikke sex. Anonymkode: 78f84...2f6
AnonymBruker Skrevet 14. mai #318 Skrevet 14. mai Thanos skrev (8 timer siden): Nei! Det er skremselspropaganda fra kvinner som hele tiden roter seg inn i forhold med åpenbare dårlige menn. Du er helt sikkert typen som velger å møte bjørnen i skogen istede for en mann? Vel. Så lenge dere går etter de peneste, tynneste og yngste, vil vi andre alltid være usynlige for dere. Jeg vil ikke møte noen i skogen, verken en mann eller en bjørn. Har ingenting imot å møte en mannlig jogger/turgåer på tur i skogen, men helst ikke. Anonymkode: 78f84...2f6
AnonymBruker Skrevet 14. mai #319 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres litt tomt ut for meg. Jeg er en familiemann og er vant til å leve innpå andre. Anonymkode: 3aa83...d63 Man blir jo vant til det, men jeg må ærlig innrømme at litt mindre fullt i livet , hadde vært forfriskende. Man kan jo bryte forpliktelsene , men det er jo en utfordring for egen livsmestring. Mer interesant : hadde jeg vokst opp i dag, og opplevd relasjonsdynamikken som legges til grunn i dag, ville jeg ikke blitt familiemann. Jeg ville ikke turt. Fallhøyden har økt, forpliktelsene har økt, verdien av relasjoner har falt. Anonymkode: 5229a...071
AnonymBruker Skrevet 14. mai #320 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror ingen ønsker å tvinge deg til å bruke tinder? Ta i bruk de dating-arenaene du er komfortabel med (evt ingen)? Anonymkode: 3aa83...d63 Det handler om hva vi damer ofte hører om menn i dating, som får dem til å høres ut som en stor risk å møte. Thanos tenker det er peopoganda, men det er livene til dem som har prøvd å date. Anonymkode: 7a47e...6f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå