AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Del Skrevet 25. april 2023 Er det noen her som har tidlig eggløsning, altså dag 10 eller 11, men som likevel har klart å bli gravid på egen hånd og ikke via IVF? Har lest at tidlig eggløsning kan være et symptom på redusert fertilitet og vanskeligheter med å bli gravid. Lutealfasen er stort sett 14 dager, så den er ganske normal, men eggløsning skjer altså konsekvent på dag 10, 11 og noen ganger dag 12. Har vært slik de siste tre årene (er 41 år). Håper at noen kan dele sine erfaringer. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. april 2023 #2 Del Skrevet 25. april 2023 Hvordan testet du at du vet at den kommer akkurat på dag 10? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg hadde stort sett eggløsningen rundt 15-18. Brukte lang tid på å bli gravid. Hadde eggløsning på dag 11, ble gravid da. Var 40. Anonymkode: e192f...87d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Del Skrevet 25. april 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Hvordan testet du at du vet at den kommer akkurat på dag 10? Jeg har testet etter eggløsning. Det siste året ca. har el kommet enten dag 10, 11 og noen ganger på dag 12. En gang tror jeg også den kom på dag 9. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde stort sett eggløsningen rundt 15-18. Brukte lang tid på å bli gravid. Hadde eggløsning på dag 11, ble gravid da. Var 40. Anonymkode: e192f...87d Hvor lang tid måtte du bruke? Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. april 2023 #6 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har testet etter eggløsning. Det siste året ca. har el kommet enten dag 10, 11 og noen ganger på dag 12. En gang tror jeg også den kom på dag 9. Anonymkode: b9047...85d Men har du fått mensen 10 dager etter positive test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Del Skrevet 25. april 2023 Med el før cd 12 KAN egget være litt for dårlig modnet og slimhinnene litt for tynne til at et egg skal feste seg godt, så el fra cd 12 og utover er å anbefale, men det er ikke umulig å bli gravid med tidligere el heller altså. Anonymkode: 7fd07...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Del Skrevet 25. april 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Men har du fått mensen 10 dager etter positive test? Nei, selvsagt ikke. Skrev at lutealfasen min er normal, ca. 14 dager. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Med el før cd 12 KAN egget være litt for dårlig modnet og slimhinnene litt for tynne til at et egg skal feste seg godt, så el fra cd 12 og utover er å anbefale, men det er ikke umulig å bli gravid med tidligere el heller altså. Anonymkode: 7fd07...9c5 Er noe sånt jeg er bekymret for ja. Var på ultralyd i fjor høst, da jeg var på dag 7 i syklusen og da var livmorslimhinnen ca. 7mm. Gynekologen sa at det var bra. Men er vel ikke sikkert at den har lik tykkelse i andre sykluser. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er noe sånt jeg er bekymret for ja. Var på ultralyd i fjor høst, da jeg var på dag 7 i syklusen og da var livmorslimhinnen ca. 7mm. Gynekologen sa at det var bra. Men er vel ikke sikkert at den har lik tykkelse i andre sykluser. Anonymkode: b9047...85d Og, på samme ultralyd så hun også at det største egget var 17mm, og hun mente at jeg ville få eggløsning i løpet av 3-4 dager. Det stemte også i forhold til tester. Men, kanskje ikke livmorslimhinnen klarer å bygge seg like bra opp i hver syklus når eggløsning generelt er på dag 11. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Del Skrevet 25. april 2023 Du har en helt normal syklus. Det er kort luthealfase som er forbundet med lav fertilitet. Du har forøvrig ikke tidlig eggløsning. Eggløsningstest blir positiv før selve eggløsningen skjer på du huske på. Du er også 41 år. Om du ikke greier å bli gravid er det trolig grunnet dårlig eggkvalitet. Det er helt som forventet i høy alder. Anonymkode: d3b3c...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du har en helt normal syklus. Det er kort luthealfase som er forbundet med lav fertilitet. Du har forøvrig ikke tidlig eggløsning. Eggløsningstest blir positiv før selve eggløsningen skjer på du huske på. Du er også 41 år. Om du ikke greier å bli gravid er det trolig grunnet dårlig eggkvalitet. Det er helt som forventet i høy alder. Anonymkode: d3b3c...4c2 Ja, de fleste eggene mine er nok for dårlige. Men mener du at kanskje eggstokkene aldri igjen klarer å modne et egg som er godt nok til å bli befruktet? Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, de fleste eggene mine er nok for dårlige. Men mener du at kanskje eggstokkene aldri igjen klarer å modne et egg som er godt nok til å bli befruktet? Anonymkode: b9047...85d Nei, jeg sier bare at syklus er helt normal der du burde slutte å bekymre deg for at det er noe galt med deg. Om du ikke blir gravid er det trolig aldersrelatert. Du er i en i alder der du har dårlige odds, selv med IVF. Anonymkode: d3b3c...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lang tid måtte du bruke? Anonymkode: b9047...85d Ble gravid på 11 prøveperiode da jeg hadde tidlig eggløsning. Mistet da. Rakk å bli 41 da jeg så ble gravid og alt gikk bra. Da gikk det litt raskere, ble gravid på 4 prøveperiode med eggløsning på dag 12. Anonymkode: e192f...87d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #15 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har testet etter eggløsning. Det siste året ca. har el kommet enten dag 10, 11 og noen ganger på dag 12. En gang tror jeg også den kom på dag 9. Anonymkode: b9047...85d Eggløsning skjer vel 24-36 timer etter siste positive test. Og man kan få positiv test 2-3 dager på rad. Så eggløsning er senere enn du her har regnet. Anonymkode: 5977a...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #16 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har testet etter eggløsning. Det siste året ca. har el kommet enten dag 10, 11 og noen ganger på dag 12. En gang tror jeg også den kom på dag 9. Anonymkode: b9047...85d Men selvom du tar tester, hvordan vet du når selve eggløsningen skjer da? Anonymkode: 1226f...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eggløsning skjer vel 24-36 timer etter siste positive test. Og man kan få positiv test 2-3 dager på rad. Så eggløsning er senere enn du her har regnet. Anonymkode: 5977a...009 Dett er jeg klar over. Men når jeg f.eks. får positiv eggløsning på dag 8 eller 9, så skjer jo eggløsning på dag 9/10 eller 10/11. Om det er positiv test i to dager, så mulig dag 12. Men ikke så mye senere enn det uansett. Anonymkode: b9047...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #18 Del Skrevet 26. april 2023 Om det kan ha betydning vet jeg lite om. At egget f.eks. kan slippe før det er ordentlig modent, høres logisk nok ut for meg. Men jeg vet at tidlig eggløsning ikke trenger å bety redusert fertilitet, og som andre har vært inne på, og jeg har bare hørt at for kort til mellom eggløsning og mens er problematisk. Jeg mener også at jeg har hørt at kort syklus kan tyde på problemer når det oppstår med alderen, uten at jeg vet mekanismene bak det. Jeg har og har alltid hatt kort syklus. Og vet jeg har hatt litt tidlig eggløsning fordi jeg tempet en stund før vi prøvde på nr. to. Da hadde jeg eggløsning mellom syklusdag 10-12 og så var lutealfasen på 14 dager. Det stemmer med eggløsnigstestene fra første prøverunde også. Vi hadde utfordringer med å få første barn, men av andre årsaker. Nr. to ble til på andre prøvemåned. Både moren, tanten og kusinene mine har korte sykluser, ingen av dem har hatt fertilitetsproblemer. Jeg antar det er naturlig og normalt for noen. Anonymkode: 015d6...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå