AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #21 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en teit sammenligning, sæden er på innsiden av penis og skytes opp i livmor, fingre og kuk holder seg til den selvrengjørende vaginaen. Anonymkode: d2ad5...eb9 Tror du må lese deg opp mitt på hvordan det å lage barn fungerer Anonymkode: 6eaee...f64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 24. april 2023 #22 Del Skrevet 24. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye bakterier finnes ikke på en penis? 🫢 Anonymkode: 6eaee...f64 Som tidligere nevnt så gidder jeg ikke diskutere når folk kommer med så ubrukelige sammenligninger. Det er som om å be embryologer som skal klargjøre befruktede egg tilbake i livmora i et vannglass i stedet for en steril beholder. Hvorfor diskutere på dette uansett? Det er nesten gratis å kjøpe et beger på apoteket og man reduserer sjansene til å få eventuelle infeksjoner Endret 24. april 2023 av Fame 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #23 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har ikke prøvd så lenge, men jeg kjenner jeg blir litt fortvilet og føler meg litt alene om alle følelsene. Jeg har EL-slim veldig kort tid, bare 1-2 dager, og så vidt jeg har lest må man ha EL-slim for at sædcellene skal komme seg inn i livmorhulen, så da må vi i prinsippet ha samleie akkurat på den dagen jeg får EL-slim hvis det skal klaffe. Så er det som regel noe som gjør at det ikke passer, f.eks jobb eller sykdom eller at en av oss skal bort den dagen. Prøvde samleie dagen før jeg fikk EL-slim (1-2 dager før EL) og det fungerte tydeligvis ikke. Har også prøvd samleie på dag 2 av 2 med EL-slim og det ser ut til at det ikke gikk da heller. Så leste jeg i går at hvis egget i det hele tatt blir befruktet regner man med at opp til 75% av de befruktede eggene enten ikke fester seg eller at noe annet skjer som gjør at man da ikke blir gravid likevel. Samboer vil ikke vite når jeg har EL på toppen av det hele fordi han føler at da vil han ikke ha samleie, men problemet vårt er også at han generelt ikke har et så stort behov for hyppig samleie og så får han også problemer med forhuden hvis vi har samleie ofte, så jeg må liksom legge inn aksjene én spesifikk dag i uka hvis det skal være noe sjans, og det er så vanskelig å finne akkurat rett dag og at alt klaffer da. Tips og råd? Jeg vurderer EL-testing og be han runke i en kopp hvis han ikke vil ha samleie den dagen 😅 Anonymkode: 5356d...b50 Det krever faktisk ganske så mye planlegging for å bli gravid. Du får realitetsorientere mannen din om dette og høre om han i det heletatt vil ha barn. Det er vanskelig nok å klaffe hvis en faktisk har sex på riktig dag. Så minimum bør en jo klare å legge inn aksjer på de riktige dagene. Er det sikkert han vil ha barn? Anonymkode: 8d9b4...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #24 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det handler ikke om å ikke være tålmodig eller at jeg ikke forstår at det ofte tar noen mnd, men at jeg blir litt oppgitt over at det er så mye som skal klaffe og at det er så vanskelig å få til. At andre har valgt å vente til de er mye eldre eller at livet har blitt sånn for dem, gjør ikke mine følelser mindre valide. Anonymkode: 5356d...b50 Det er jo en sprø omstilling egentlig. Helt til nå har man jo vært så opptatt av å forhindre graviditet, med følelsen av at det kan skje på et blunk om man er uforsiktig (det kan det jo). Og så er man klar til å bli gravid, men da er det plutselig ikke så fort gjort likevel. Du har selvfølgelig lov til å være lei deg over at det er komplisert og at du er litt alene om dette her siden han ikke vil involveres så mye. Anonymkode: a35e8...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #25 Del Skrevet 24. april 2023 Sofakona skrev (6 timer siden): Hvor mange mnd har dere prøvd? Har du regelmessig syklus? Det kan ta opp til 1 år eller fler å bli gravid. Og selv med å sex rett før eggløsning er sjansen 25% Jeg er selvfølgelig klar over all statistikk, og det er ikke det jeg spør etter. Vi har prøvd i 4 prøveperioder. Statistisk sett er over 60% gravid innen 3 mnd, så vi er jo nå en del av de under 40% som ikke har blitt det enda. Syklusen min er tydeligvis helt på dagen regelmessig (35 dager) og jeg gikk rett inn i normal syklus fra jeg sluttet på prevensjon. Skal kjøpe eggløsningstester til neste syklus. Anonymkode: 5356d...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #26 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er selvfølgelig klar over all statistikk, og det er ikke det jeg spør etter. Vi har prøvd i 4 prøveperioder. Statistisk sett er over 60% gravid innen 3 mnd, så vi er jo nå en del av de under 40% som ikke har blitt det enda. Syklusen min er tydeligvis helt på dagen regelmessig (35 dager) og jeg gikk rett inn i normal syklus fra jeg sluttet på prevensjon. Skal kjøpe eggløsningstester til neste syklus. Anonymkode: 5356d...b50 Da har du ikke prøvd så lenge😊 Prøvde i 10 måneder før vi kontakta lege for en sjekk. Nå har vi prøvd i 16 måneder og min kjære har få sædceller så vi må igjennom assisterende befruktning. Ikke noe å stresse med for deg foreløbig 😊 Anonymkode: 90995...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #27 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er selvfølgelig klar over all statistikk, og det er ikke det jeg spør etter. Vi har prøvd i 4 prøveperioder. Statistisk sett er over 60% gravid innen 3 mnd, så vi er jo nå en del av de under 40% som ikke har blitt det enda. Syklusen min er tydeligvis helt på dagen regelmessig (35 dager) og jeg gikk rett inn i normal syklus fra jeg sluttet på prevensjon. Skal kjøpe eggløsningstester til neste syklus. Anonymkode: 5356d...b50 Jeg har også lang syklus på 35 dager, og har eggløsning på dag 22-23. Eggløsningsslim synes ikke alltid «utenpå». Det avgjørende for vår del var å ha samleie annenhver dag mellom syklusdag 18 og 24. Anonymkode: 7e9fa...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #28 Del Skrevet 25. april 2023 On 4/24/2023 at 9:29 AM, AnonymBruker said: Her var det EL-test og runke i en kopp. Eller i et eggeglass for å være helt nøyaktig. Og så en liten plastsprøyte fra apoteket, og pute under rumpa mens jeg surfa på mobilen en halvtimes tid. Satt på første forsøk begge gangene. Anonymkode: a9b3e...575 ???????? Hvorfor ikke bare ha sex? Anonymkode: 33f49...3eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #29 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 8.55): Vi har ikke prøvd så lenge, men jeg kjenner jeg blir litt fortvilet og føler meg litt alene om alle følelsene. Jeg har EL-slim veldig kort tid, bare 1-2 dager, og så vidt jeg har lest må man ha EL-slim for at sædcellene skal komme seg inn i livmorhulen, så da må vi i prinsippet ha samleie akkurat på den dagen jeg får EL-slim hvis det skal klaffe. Så er det som regel noe som gjør at det ikke passer, f.eks jobb eller sykdom eller at en av oss skal bort den dagen. Prøvde samleie dagen før jeg fikk EL-slim (1-2 dager før EL) og det fungerte tydeligvis ikke. Har også prøvd samleie på dag 2 av 2 med EL-slim og det ser ut til at det ikke gikk da heller. Så leste jeg i går at hvis egget i det hele tatt blir befruktet regner man med at opp til 75% av de befruktede eggene enten ikke fester seg eller at noe annet skjer som gjør at man da ikke blir gravid likevel. Samboer vil ikke vite når jeg har EL på toppen av det hele fordi han føler at da vil han ikke ha samleie, men problemet vårt er også at han generelt ikke har et så stort behov for hyppig samleie og så får han også problemer med forhuden hvis vi har samleie ofte, så jeg må liksom legge inn aksjene én spesifikk dag i uka hvis det skal være noe sjans, og det er så vanskelig å finne akkurat rett dag og at alt klaffer da. Tips og råd? Jeg vurderer EL-testing og be han runke i en kopp hvis han ikke vil ha samleie den dagen 😅 Anonymkode: 5356d...b50 Dette blir så uromantisk. Kan ikke du ta på kjole og pynte hjemme en uke det er fullmåne, og så inviterer du han? Jeg anbefaler yoga. Slå av alle lysene hjemme, og la det naturlige lyset styre døgnrytmen. Slå av skjermer. Vær glade i hverandre. Vær avslappet og kjærlig. Du vil bli gravid!! Anonymkode: 01797...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #30 Del Skrevet 25. april 2023 Skader ikke med et glass grapefruktjuice til frokost. Det øker slimproduksjon. Anonymkode: 9374e...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #31 Del Skrevet 25. april 2023 Vil dere begge ha barn egentlig? Virker ikke som om kjæresten din er helt med på dette, siden han ikke vil ha sex og ikke vil vite når du har eggløsning. Man må ha sex når man har eggløsning hvis man vil bli gravid, du trenger ikke si «eggløsningsslim» - enig i at det kan høres nasty ut. Det holder med eggløsning, liksom. Eggløsning har man heller ikke hver uke, man har eggløsning en gang i måneden. Anonymkode: 213ac...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #32 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skader ikke med et glass grapefruktjuice til frokost. Det øker slimproduksjon. Anonymkode: 9374e...cbf Slimproduksjonen min er allerede på 100% så da skal jeg huske på å ikke drikke det 😂🥵 Anonymkode: 213ac...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #33 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er selvfølgelig klar over all statistikk, og det er ikke det jeg spør etter. Vi har prøvd i 4 prøveperioder. Statistisk sett er over 60% gravid innen 3 mnd, så vi er jo nå en del av de under 40% som ikke har blitt det enda. Syklusen min er tydeligvis helt på dagen regelmessig (35 dager) og jeg gikk rett inn i normal syklus fra jeg sluttet på prevensjon. Skal kjøpe eggløsningstester til neste syklus. Anonymkode: 5356d...b50 35 dager er lang syklus, tracker du syklusen din? Hvordan kan du vite at du fikk eggløsning rett etter prevansjonslutt hvis du ikke har testet for eggløsning? Jeg fikk utflod som normalt når jeg kuttet p-pillene, og fikk mensen som normalt, men eggløsningen kan fortsatt ta lengre tid å få tilbake. Det beste er selvfølgelig å teste seg for eggløsning, da vet man helt sikkert at man har eller ikke har. Anonymkode: 213ac...2e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #34 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): ???????? Hvorfor ikke bare ha sex? Anonymkode: 33f49...3eb Det er ikke alltid mannen har lyst når det nærmer seg. Jeg har en mann som gjerne kan ha sex en gang i uka. Det er vanskelig å få det til å treffe da Anonymkode: aee5e...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #35 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alltid mannen har lyst når det nærmer seg. Jeg har en mann som gjerne kan ha sex en gang i uka. Det er vanskelig å få det til å treffe da Anonymkode: aee5e...e90 Da har han heller ikke lyst på barn, tenker jeg. Da er det du som har lyst, han gir litt faen med andre ord. Anonymkode: 213ac...2e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #36 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da har han heller ikke lyst på barn, tenker jeg. Da er det du som har lyst, han gir litt faen med andre ord. Anonymkode: 213ac...2e4 Eller så må man faktisk ha lyst til å ha sex for å ha sex. Anonymkode: aee5e...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå