AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #41 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg tenker det er litt synd hvis han blir liten og spe. Atlas bør være en stor og sterk kar, skal bære universet på sine skuldre. Forøvrig er det et stilig navn, men jeg ville aldri kalt min egen sønn for det (og det er vel litt meningen med slike navn). Anonymkode: 96bcf...5f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #42 Del Skrevet 25. april 2023 Honey Dew skrev (5 timer siden): Nei nei nei. Slutt med de "unike" navnene og gå heller for norske navn. Norske navn er grusomme, så forstår godt at ingen vil bruke de. For jeg antar du mener typ Dagrunn eller Kjellfrid som faktisk er norske. De aller fleste navn brukt i dag, typ Sofie, Emil, Johan og Amalie er utenlandske navn mye brukt i Norge. Anonymkode: 7da7b...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #43 Del Skrevet 25. april 2023 Liker det ganske godt! Anonymkode: c7ee8...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. april 2023 #44 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norske navn er grusomme, så forstår godt at ingen vil bruke de. For jeg antar du mener typ Dagrunn eller Kjellfrid som faktisk er norske. De aller fleste navn brukt i dag, typ Sofie, Emil, Johan og Amalie er utenlandske navn mye brukt i Norge. Anonymkode: 7da7b...dec Det finnes ganske mange fine norske navn også. Ikke bare de to som du nevner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #45 Del Skrevet 25. april 2023 Fint dersom det er en hund som skal hete det.. Anonymkode: 62891...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 25. april 2023 #46 Del Skrevet 25. april 2023 Syns det er helt okej, det kommer sikkert til å få en oppsving når Coleen Hoovers bok «it ends with us» blir film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #47 Del Skrevet 25. april 2023 Synd det er litt ødelagt av "Atkas shrugged". Men navnet i seg selv er fint. Anonymkode: c124a...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #48 Del Skrevet 25. april 2023 Kiden til Emil Meek heter vel Atlas Apollo Anonymkode: 23b0d...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #49 Del Skrevet 26. april 2023 Honey Dew skrev (20 timer siden): Det finnes ganske mange fine norske navn også. Ikke bare de to som du nevner. Poenget er at de aller fleste navn er utenlandske. Ingen reagerer på at man kaller ungen Emma, men det er ikke norsk. Man er bare vant til det. Og derfor reagerer f.eks du på Atlas. Det er bare ikke like vanlig. Men atlas er like norsk som de fleste navn brukt i dag. Ikke alle kan hete typ Ingrid og Astrid. Det blir kjedelig, og ikke er det fine navn heller. Anonymkode: 7da7b...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. april 2023 #50 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget er at de aller fleste navn er utenlandske. Ingen reagerer på at man kaller ungen Emma, men det er ikke norsk. Man er bare vant til det. Og derfor reagerer f.eks du på Atlas. Det er bare ikke like vanlig. Men atlas er like norsk som de fleste navn brukt i dag. Ikke alle kan hete typ Ingrid og Astrid. Det blir kjedelig, og ikke er det fine navn heller. Anonymkode: 7da7b...dec Jeg snakker om f eks Turid, Gudrun, Liv, Per, Ola, Arne osv. Dette er norske navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #51 Del Skrevet 26. april 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Jeg snakker om f eks Turid, Gudrun, Liv, Per, Ola, Arne osv. Dette er norske navn. Forferdelige navn. Norske navn er helt grusomme. Anonymkode: 7da7b...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #52 Del Skrevet 26. april 2023 Hvis du vil ha et mobbeoffer og få "venner" i barnevernet, så kaller du ungen din for Atlas! Anonymkode: a434b...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. april 2023 #53 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forferdelige navn. Norske navn er helt grusomme. Anonymkode: 7da7b...dec Atlas er ikke et norsk navn på en person. Det er en kartbok. Skal det være slik, kan en jo kalle ungen for telefonkatalogen eller ordboken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #54 Del Skrevet 26. april 2023 Nei synes ikke noe om det. Litt for spesielt navn Anonymkode: e7347...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #55 Del Skrevet 26. april 2023 Salta Atlas er det nye Agnes i senga Anonymkode: a36d3...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #56 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 10.30): Atas er fint! Anonymkode: ae6fd...b40 Du synes Atas er fint mener du vel? Anonymkode: ca911...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #57 Del Skrevet 26. april 2023 Hva med noe mer norrønt som Birk, Hauk, Odin, Ørnulf, Gard, Borgfinn, Iver, Leiv, Emil, Are, Bjørn, Falk, osv Anonymkode: c7a68...933 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #58 Del Skrevet 26. april 2023 Fint syntes jeg! Anonymkode: 5e150...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #59 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg kjenner en hund, en hest og en kanin som heter Atlas. Er det et menneskenavn egentlig? Anonymkode: c50a8...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #60 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Poenget er at de aller fleste navn er utenlandske. Ingen reagerer på at man kaller ungen Emma, men det er ikke norsk. Man er bare vant til det. Og derfor reagerer f.eks du på Atlas. Det er bare ikke like vanlig. Men atlas er like norsk som de fleste navn brukt i dag. Ikke alle kan hete typ Ingrid og Astrid. Det blir kjedelig, og ikke er det fine navn heller. Anonymkode: 7da7b...dec Men Emma er ikke noe du kan kjøpe på butikken eller låne på biblioteket. Ungene på skolen har ikke en Emma stående i hylla på klasserommet. Emma er ikke en ting. Atlas er en ting. Dermed reagerer folk på det. Anonymkode: c50a8...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå