Gå til innhold

Fikk du bryllupet ødelagt av familiefeider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er forlovet, men vurderer et bryllup med bare forlovere, fordi vi har en del konflikter i familien som vi er redd for at skal ødelegge dagen. Hva er deres erfaring? Har dere opplevd at bryllup har kostet mer enn det har gledet - på grunn av konflikt?

Anonymkode: bec7f...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har enda ikke giftet oss (skal i sommer), og har heldigvis ingen konflikter innad i familien, selv om vi har «fire sett» foreldre, men: jeg har vært i flere bryllup hvor det har vært familiefeider. Det har vi allikevel merket null og nada til. Bestevenninna mi sitt bryllup for to år siden var vi spente på. Far og mor hater hverandre, bror og svigerinne hater resten av familien, og en haug med annet drama på begge sider. Det gikk allikevel så fint! Det var ingen drama, folk kosa seg og festen varte til langt på natt med dans og sang 😁 tenker at alle bør klarer å oppføre seg på en så stor dag!! ❤️

Anonymkode: 3c26a...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det på den måten dere vurderer. Var perfekt ❤️ hadde små middager med de ulike delene av familien mye senere. Ble billigere enn ett helt bryllup og vi spanderte på oss en skikkelig fin bryllupsreise 😊

Anonymkode: b45d3...d67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet vårt kunne ha blitt en total katastrofe, men min svigerinne ordnet opp slik at verken vi eller de fleste av gjestene merket noe. Det var et par gjester som hadde fått grei beskjed allerede før middag om å enten oppføre seg som voksne eller dra hjem. Det var bl.a klaging på bordplassering, folk som ikke var invitert som de mente burde ha vært invitert (verken mannen eller jeg kjente disse personene og hadde aldri møtt dem, så hvorfor skulle vi invitere dem?). De ansatte på hotellet der vi hadde festen gjorde også en kjempejobb med å avvise folk som ikke var invitert. Enkelte skjønner tydeligvis ikke forskjellen på bryllup og en fest der man kan invitere med seg hvem man vil.

Hvis jeg noen gang skal gifte meg igjen blir det vielse med kun forlovere til stede, og ingen fest etterpå.

Anonymkode: 8edf6...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bryllupet jeg ønsket, men det ble ikke et ekteskap etter mine drømmer.

Anonymkode: 5661e...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster giftet seg i fjor, og hadde ganske få gjester. Vi var derfor spente på hvordan det skulle gå, og hvordan det ville merkes, at to av onklene våre ikke snakker sammen. De hadde ikke snakket sammen på 10 år. Det ligger en vanskelig  arvestrid i bunnen. Det gikk veldig fint, og de utvekslet faktisk et par ord og, etter hva jeg så. De fleste folk oppfører seg når de må. Stemningen var super!

Anonymkode: 12697...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er vel å plassere de lengst unna hverandre, og sørge for at ikke en får bedre plass enn den andre (f.eks en sitter med kjente, andre ukjente). 

Hvis flere vet om feidene, så kan dere vel be noen holde et øye? Avtal med f.eks toastmaster som kan steppe inn og evt sende de hjem. 

Anonymkode: 4ce70...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 9.31):

Bryllupet vårt kunne ha blitt en total katastrofe, men min svigerinne ordnet opp slik at verken vi eller de fleste av gjestene merket noe. Det var et par gjester som hadde fått grei beskjed allerede før middag om å enten oppføre seg som voksne eller dra hjem. Det var bl.a klaging på bordplassering, folk som ikke var invitert som de mente burde ha vært invitert (verken mannen eller jeg kjente disse personene og hadde aldri møtt dem, så hvorfor skulle vi invitere dem?). De ansatte på hotellet der vi hadde festen gjorde også en kjempejobb med å avvise folk som ikke var invitert. Enkelte skjønner tydeligvis ikke forskjellen på bryllup og en fest der man kan invitere med seg hvem man vil.

Hvis jeg noen gang skal gifte meg igjen blir det vielse med kun forlovere til stede, og ingen fest etterpå.

Anonymkode: 8edf6...d90

I alle dager! Hvem i alle dager er det som prøver å tvinge seg inn i et bryllup uten å kjenne brudeparet eller være invitert? Sånt trodde jeg bare foregikk i filmer der det skal understrekes hvor "crazy" personene er ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen familiefeider, men min mor har en lei tendens til å blande seg i for mye, og ødela en del av stemningen i forkant fordi hun hadde så mange meninger om hvem som skulle inviteres og hvordan bordplasseringen skulle være. Jeg giftet meg da jeg var ganske ung, og mine foreldre betalte for bryllupet, og dette gjorde det vanskeligere å sette henne på plass. Hadde valgt en annen løsning i dag. Men det var jo ikke dette du spurte om, egentlig. Når det gjelder familiefeider, må man vel egentlig kunne forvente at folk flest klarer å oppføre seg på en sånn dag, men jeg tenker allikevel at det kan ødelegge en del av gleden med bryllupet hvis man bruker mye tid og krefter på å bekymre seg for hvordan det skal gå, i forkant! 

Anonymkode: 00355...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...