Gå til innhold

ALDRI snakk med politiet uten advokat, selv om du er helt 100% uskyldig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Jeg klarer fint å snakke med politiet uten advokat. Til og med når jeg har blitt tatt i håndjern. Ikke noe krangel med politiet. De har bare vært grei og hjelpsom mot meg :) Er glad vi har politiet jeg. De gjør jobben sin. 

Så nei jeg har aldri hatt behov for å si «jeg vil ha en advokat» 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Isambard said:

Ja, ofte tar politiet en tilfeldig fyr i nærheten med frynsete rykte. Det finnes nok av andre saker også. 

Mange fedre og mødre er dømt for å ha drept egne barn ved filleristing. Nå viser det seg at dødsfallene kan skyldes en naturlig tilstand (vannhode) og at det er krybbedød:

https://www.nrk.no/trondelag/shaken-baby-syndrome_filleristing-av-barn_-medisinsk-rapport-sar-tvil-om-barnevoldsdommer-1.15467961

Falsk anklage om voldtekt .Helt tilfeldig reddet av lydopptak:

https://rett24.no/articles/lydopptak-reddet-mann-fra-falsk-voldtetsanklage--og-kvinnen-fra-enda-strengere-straff

I tillegg er man lettere offer om man er ressurssvak. Så jo det på Moen-saken. 

Anonymkode: 5e20a...632

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Selvsagt kan noe som bare skulle være en kort samtale utvikle seg til å bli mer omfattende hvis det viser seg at man har mer informasjon enn opprinnelig antatt. Hva er problemet?

"Problemet" var at jeg ikke hadde mer info enn det dem ønsket, og de forsøkte å presse meg på alle mulige måter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken amerikaner har du hørt det fra?

Anonymkode: afb29...c58

Garantert en på YouTube!

Anonymkode: dc773...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (3 timer siden):

Det er ikke noe problem at indisier holder som bevis. Man må se på den totale bevismengden.

Du påstår vel at du ikke var skyldig i det du ble dømt for kanskje?

Hvilke rettseksperter?

Selvsagt kan noe som bare skulle være en kort samtale utvikle seg til å bli mer omfattende hvis det viser seg at man har mer informasjon enn opprinnelig antatt. Hva er problemet?

Dette har ingenting med norsk politi å gjøre.

Dette har ingenting med norsk politi å gjøre.

Hva har den første saken med politiet å gjøre? Det er jo ikke politiet som har gjort disse medisinske vurderingene.

Jeg ser heller ikke relevansen av den andre linken. Han forklarte seg jo for politiet, og det endte med at kvinnen ble anmeldt for falsk anklage i stedet.

Jeg har gått gjennom hele tråden. Det er kommet flere synspunkter, både for og imot politiet, flere av disse personlige opplevelser hvilket gjør at de må tillegges vekt.

Når noens synspunkter er kun for politiet og ensporet mot flere kan jeg personlig ikke ta det seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vil ha en advokat = Jeg er skyldig.

Anonymkode: 3c332...bfe

Nei. DETTE er faktisk det dummeste innlegget som noen gang er postet på KG. Av de utallige idiotiske innleggene er dette det mest idiotiske. Herlighet! Gratulerer.

Anonymkode: e7215...bd5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du blir avhørt av politiet, selv om du er totalt uskyldig, be om at en advokat er til stede. uansett hva som blir sagt. ikke anta at politiet ønsker å hjelpe deg. De begår gjerne justismord hvis det hjelper statistikken deres. Politiet er IKKE din venn.

Uansett hva de spør om, skal svare ditt være "Jeg vil ha en advokat".

Dette kan redde livet ditt.

Enig, og jeg har aldri hatt noe med den etaten å gjøre.

Anonymkode: 905bf...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du blir avhørt av politiet, selv om du er totalt uskyldig, be om at en advokat er til stede. uansett hva som blir sagt. ikke anta at politiet ønsker å hjelpe deg. De begår gjerne justismord hvis det hjelper statistikken deres. Politiet er IKKE din venn.

Sett for mye på criminal Minds? 

Anonymkode: 24e4e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis politiet mot all formodning tror jeg har vært involvert i noe kriminelt, så hadde jeg sikkert kontaktet en advokat. Den er grei. Det hadde jo vært veldig skummelt i seg selv å bli mistenkt for noe.

Når det er sagt, så har jeg vært meddommer i noen år, og har liksom aldri hatt noe med rettsapparatet å gjøre utenom som dommer. DVS, jeg har vært vitne en gang, men ble kun innkalt til politiet for å gi avgi vitneforklaring. 

Anonymkode: 9e03d...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Politiet er her for å hjelpe oss.

Anonymkode: e1454...d31

I teorien ja, men dessverre er det som regel maktsyke psykopater som trekkes mot politiyrket

Anonymkode: b983d...f3a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. En bekreftelse jeg alltid har tenkt.

Anonymkode: c6474...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det tviler jeg på. Beviskravene er ekstremt strenge i drapssaker. Å bli uskyldig dømt for drap er ikke vanlig. Det har skjedd to ganger i Norges historie og ikke engang de sakene vet man er den dømte er 100% uskyldig, eks Viggo Kristiansen. 

I narkosaker blir uskyldige dømt hele tiden, spesielt de med mørk hudfarge, men også uskyldige venner og kjærester av gjerningsperson. 

Anonymkode: 210ad...36a

Nei, nå får du gi deg. På tide å begynne å lese litt nyheter, kanskje? 

Anonymkode: 68156...1f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har selvfølgelig helt rett i det som forekommer i hovedinnlegget. Alle som sier noe annet er dessverre for dumme og naive til å forstå virkeligheten. Det eneste som kan forekomme av å prøve å "hjelpe" eller forklare seg fritt, er at du snakker på deg problemer. Det er absolutt det eneste som kan skje. 

Så finnes det selvfølgelig unntak i en nødssituasjon hvor noen ble kidnappet 2 meter unna deg osv, men realismen bak noe slikt er jo tilnærmet null. 

Den befatningen folk vil ha med politiet er enten som mistenkt, vitne eller at man blir stoppet i kontroll. Og i alle disse situasjoner, så er det TS sier helt korrekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Politiet er her for å hjelpe oss.

Anonymkode: e1454...d31

Mange i politi har ikke egnenhet til å være politi. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har ikke dødsstraff i Norge, så skjønner ikke helt dette med at det kan redde livet ditt. Her i Norge har ikke politiet lov til å forsøke å lure deg, slik det er i USA, jeg mistenker det er der du har rådene fra. Men selvfølgelig; snakker du med politiet, så husk at de har en bias, de ønsker å løse saker og ser nok i realiteten mer etter skyld en uskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

K.B. skrev (På 24.4.2023 den 0.04):

Vi har ikke dødsstraff i Norge, så skjønner ikke helt dette med at det kan redde livet ditt. Her i Norge har ikke politiet lov til å forsøke å lure deg, slik det er i USA, jeg mistenker det er der du har rådene fra. Men selvfølgelig; snakker du med politiet, så husk at de har en bias, de ønsker å løse saker og ser nok i realiteten mer etter skyld en uskyld

Problemet med tråder som dette er når folk kommer inn og sier noe som ikke stemmer. Politiet i Norge har selvfølgelig lov å lure kriminelle. Det gjør de hver eneste dag. Les deg opp på en hvilken som helst sak de siste årene, så kan du lese om at de satte ut feller for både Erik Jensen, Tom Hagen, Jonny Vassbakk og Jan Helge Andersen.

Og man skal ikke lengere enn til f.eks Viggo eller fetteren til Tengs for å se hvor galt det kan gå når man prøver å bidra ovenfor Politiet.

Selvfølgelig er det litt ekstremt å tro at man skal bli utsatt for den samme urett som de ble, men poenget er fortsatt at du har absolutt ingenting å tjene på å svare på noe, og potensielt alt å tape, uansett om du har gjort noe eller ikke.

Det er f.eks en grunn til at Politiet sier vet du hvorfor jeg stoppet deg når de stanser deg langs veien. Det er for at du skal si «Ja, det var vel for at jeg kjørte litt for fort»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...