Indira Skrevet 30. oktober 2002 #1 Del Skrevet 30. oktober 2002 Er det noen som har en oppskrift på dette til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 30. oktober 2002 #2 Del Skrevet 30. oktober 2002 Er ei oppskrift på fudge-karameller i ein tråd i hobby-forumet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 4. november 2002 #3 Del Skrevet 4. november 2002 Disse karamellene fant jeg oppskrift på internett en gang og synes de er kjempe gode.Men vet ikke om det er slike karameller du tenkte deg?? koldbruna Her er i allefall oppskriften Mintkarameller Ingredienser: 3,5 dl sukker 2,5 dl kremfløte 4 ss glukose (kjøpes på apoteket, flytende og pulver fungerer like bra) Smakstilsetning: noen dråper sitron- eller peppermynteolje (kjøpes på apotek) Fremgangsmåte: Gir cirka 75 karameller Bland alt i en vid kjele. Kok opp og la blandingen småkoke til den holder karamellprøven (det tar ca. 45-60 min). Pensle en bolle med olje, hell i massen og pisk kraftig til massen er tykk. Ha den på oljet bord (ikke trebord) og elt videre til massen er seig og smidig. Klapp den ut ca 1 cm tykk og legg den på oljet matpapir. Sett den kjølig til den er ordentlig stiv. Skjær ut karameller på 1x1x3 cm. Pakk dem i cellofan eller plast. Gir ca. 75 stk. Jeg pisket til massen var skikkelig tykk og hoppet over punktet med knaing. Disse karamellene blir litt sprø i konsistensen, ikke seige som vanlige karameller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå