Rødstrupa Skrevet 22. april 2023 #1 Del Skrevet 22. april 2023 Folk er sløve med beltebruk i buss..hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Del Skrevet 22. april 2023 Lang vei til frontruten. Lav fart. Lav risiko. Anonymkode: bfb94...373 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 22. april 2023 #3 Del Skrevet 22. april 2023 Bruker det alltid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. april 2023 #4 Del Skrevet 22. april 2023 Bruker det alltid jeg også. Selvsagt....og det er dyrt å komme i kontroll uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg kan ikke huske å ha sett "bilbelte" i buss - ihvertfall ikke i vanlig rutebuss. Men nå er det noen år siden sist jeg reiste kollektivt.. Anonymkode: 97d50...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 22. april 2023 #6 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lang vei til frontruten. Lav fart. Lav risiko. Anonymkode: bfb94...373 Spør han som, eller rettere sagt de pårørende til han som mistet hodet da en buss kjørte ut av veien og rullet rundt på Rommen utenfor Oslo om hvordan risikoen fordeler seg. Prøv også en bråstopp i 50 Km/t, og se hvor fint tennene dine passer i setet foran deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Del Skrevet 22. april 2023 Bruker belte om det er i bussen. Veldig lenge siden jeg har opplevd at det ikke er belte i bussene her, men så tar jeg buss som kjører på E6/lignende stort sett. Anonymkode: d12c1...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Fjellmannen Skrevet 23. april 2023 #8 Del Skrevet 23. april 2023 Dårlig til å bruke belte i bil også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 23. april 2023 #9 Del Skrevet 23. april 2023 Det gjør jeg aldri, har ikke planer om å gjøre det heller. I live on the wild side (i treg fart på max 50 km i timen). Ser ingen behov for dette i busser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Del Skrevet 23. april 2023 Fordi bussjåføren er en sykt mye bedre sjåfør enn meg Anonymkode: 410ba...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Del Skrevet 23. april 2023 Bruker det alltid. Man risikerer jo både sitt eget og andre sitt liv om det skulle skje en ulykke og man ikke har på seg belte. Anonymkode: c6f8b...b5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Del Skrevet 23. april 2023 23 hours ago, Fjompen said: Spør han som, eller rettere sagt de pårørende til han som mistet hodet da en buss kjørte ut av veien og rullet rundt på Rommen utenfor Oslo om hvordan risikoen fordeler seg. Prøv også en bråstopp i 50 Km/t, og se hvor fint tennene dine passer i setet foran deg. Ikke mulighet for å ha på belte når man må stå på bussen... Anonymkode: 2cd37...d3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Del Skrevet 23. april 2023 Lurer også på dette. Selv de mest fornuftige dropper dette. Er det fordi det er flaut? Jeg bruker det alltid. Man bruker forresten belte for andres sikkerhet også. Usikret last kan være farlig. Man kan bli bøtelagt ved å la være å bruke belte. Anonymkode: cc197...060 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Del Skrevet 23. april 2023 Bruker belte i buss som har det. Anonymkode: 58d58...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg bruker belte i buss, og er så oppgitt på folk som ikke gjør det. Tenk om bussen krasjer eller velter? Jeg vil ikke ha andres vekt over meg! De som ikke bruker belte utsetter også andre for fare. Minner også venner på dette når vi tar buss, men får ofte teite kommentarer tilbake. Selvsagt bruker de belte i bil, så skjønner liksom ikke hvorfor det plutselig er tåpelig/teit å bruke belte i buss. Anonymkode: d4829...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Del Skrevet 23. april 2023 Den er skitten Anonymkode: ee08e...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 23. april 2023 #17 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke mulighet for å ha på belte når man må stå på bussen... Anonymkode: 2cd37...d3c Nei, det er jeg klar over. Du kan jo, i teorien, unngå bot ved manglende setebelte i kontroll ved å si at du sto, men satt deg med en gang bussen stanset. Det er dog, uavhengig av ståplasser påbudt med bruk av setebelte i buss der slike er montert. I tillegg er det jo ganske så smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Del Skrevet 23. april 2023 påbudt bilbelte i buss gir ingen mening. Babyer kan ligge løse i vogna si på bussen, man kan stå og holde seg fast, men gud forby at man planter rumpa på et sete uten belte, DA er det risiko! Anonymkode: 4926c...d2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. april 2023 #19 Del Skrevet 23. april 2023 Bruker belte i bil 11 år siden jeg var i en buss sist 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 23. april 2023 #20 Del Skrevet 23. april 2023 Aldri vant med å bruke belte i buss så det er noe jeg aldri har tenkt over. Bare blitt sånn. Nå tar jeg svært sjelden buss. Flere år siden sist. Har bil og kjører selv, og bruker alltid belte i bil selvfølgelig. Både når jeg kjører selv og sitter på med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå