Gå til innhold

hvorfor er det så mye hets mot folk som er uføre?

Rosa Sløyfe

Anbefalte innlegg

jeg tror virkelig ikke dere som har så mye imot folk som er uføre vet ikke halvparten om det og være det og ikke i nærheten av hvor strenge krav det er for og får det invilget er fatisk ikke bare og gå på nav og si at man vil bli det, hvis du tror det da tar du veldig feil

di fleste som er uføre har måtte gåt gjennom en prosses på( masvo ) for og se om man i det hele tatt kan jobbe evn hvor mye

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Livets gang kan man si. Alltid hakking på de svakeste, det ser man også i dyreriket. 

Men uføre hetsen som foregår her inne er ikke representativt for normale folks holdninger. Nettroll og netthatere er bevist at de fleste har personlighetsforstyrrelser og psykiske diagnoser, så de er egentlig bare mobbete tapere de som hetser og dømmer uføre. 

Anonymkode: 4ce3d...9e3

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Sløyfe skrev (2 minutter siden):

jeg tror virkelig ikke dere som har så mye imot folk som er uføre vet ikke halvparten om det og være det og ikke i nærheten av hvor strenge krav det er for og får det invilget er fatisk ikke bare og gå på nav og si at man vil bli det, hvis du tror det da tar du veldig feil

di fleste som er uføre har måtte gåt gjennom en prosses på( masvo ) for og se om man i det hele tatt kan jobbe evn hvor mye

Folk er misunnelige. I Norge er misunnelsen større enn kjønnsdriften. 

Anonymkode: 05d82...a4b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så mange tråder om dere uføre?

Anonymkode: 7f52a...69d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Sløyfe skrev (9 minutter siden):

Hele premisset ditt blir feil da du ikke nevner de regionale og kommunale forskjellene.

Hvorfor tror du enkelte regioner og kommuner har flere uføre enn andre kommuner? 

I Oslo er det kun 6% mens i Nordland er det 14%. 

Tror du virkelig det er så mange fler som er ufør i Nordland enn Oslo? 

Anonymkode: 5c67f...6e3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hele premisset ditt blir feil da du ikke nevner de regionale og kommunale forskjellene.

Hvorfor tror du enkelte regioner og kommuner har flere uføre enn andre kommuner? 

Det er vel fordi Norland har stor fraflytting der de syke blir igjen mens de friske drar til Oslo! 

Anonymkode: 892d9...3b2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hets og hets.. Man kan jo knapt ytre meninger her inne uten at man blir beskyldt for å komme med hets mot noen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det så mange tråder om dere uføre?

Anonymkode: 7f52a...69d

Fordi det er så super enkelt å bare traske inn på NAV og be om uføretrygd. Folk syns det er urettferdig at de 300 000 late menneskene i Norge storkoser seg som uføre. De har det som plommen i egget. De lever et fantastisk liv og har råd til alt de kunne ønske. De er jo ikke syke heller, så de har ingen smerter eller noe. Alle i Norge burde strebe etter dette fantastiske livet som ufør.

Anonymkode: 09ce0...d53

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kritisk mot uføreordningen i Norge, men jeg har ikke noe imot de som er syke og uføre.

Det jeg ikke forstår, er at de uføre ikke forstår at det er to typer uføre mennesker i Norge. Det er de som er syke og ikke kan jobbe. Det er vanskelig å bli ufør på denne måten, og mange sliter i mange år.

Og så er det de nav ikke ser muligheter for eller har gitt opp og benytter første og beste mulighet for å få ufør. 
Det er sistnevnte jeg i en del tilfeller mener blir for enkelt, selv om det i en del tilfeller også er den beste løsningen.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg skjønner ikke hva det har noe med saken og gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Sløyfe skrev (23 minutter siden):

Og hvorfor tenker du det hjelper å starte ENDA en tråd om uføre?? 

Dette blir stadig diskutert, hvorfor sette i gang enda en runde? Du er bare med på å spre mer negativitet dessverre. 

Anonymkode: 985fc...b15

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av de som har sittet i fengsel, ender opp enten som vanekriminelle, eller uføre fordi ingen vil ansette dem.

Derfor er det også logisk at andelen av dømte pedofile er langt større hos uføre enn i andre samfunnsgrupper.

Og når man tenker på at det er flere pedofile og overgripere blant uføre enn blant folk som har et arbeid der noen vil ansette dem, er logikken enkel: Hvem vil vel at skattepengene skal gå til trygda til en pedofil?

Anonymkode: 170fb...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg administrasjonen stenger de neste uføretrygd trådene som kommer...folk kan pakke ordet inn og lage forskjellige tråder..men de blir alltid avsluttet på samme måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosa Sløyfe skrev (31 minutter siden):

Hva er masvo?

Anonymkode: 63620...c12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hvorfor i tittelen. Jeg tror det er mer hets på KG enn i samfunnet generelt. Du har nok rett i at de ikke vet mye, men jeg tror også at de ikke er interessert i å vite sannheten. De vil at virkeligheten skal være slik de «vet» den er.

Noen liker dessverre å være stygge mot andre, og de er lettere for dem å gjøre det på nett enn i virkeligheten.

Noen som skriver dritt her, gjør det nok også i håp om å provosere. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Jeg er kritisk mot uføreordningen i Norge, men jeg har ikke noe imot de som er syke og uføre.

Det jeg ikke forstår, er at de uføre ikke forstår at det er to typer uføre mennesker i Norge. Det er de som er syke og ikke kan jobbe. Det er vanskelig å bli ufør på denne måten, og mange sliter i mange år.

Og så er det de nav ikke ser muligheter for eller har gitt opp og benytter første og beste mulighet for å få ufør. 
Det er sistnevnte jeg i en del tilfeller mener blir for enkelt, selv om det i en del tilfeller også er den beste løsningen.

igjen det er STRENGT OG BLI UFØR

du er vel en av dem som ikke skjønner reglende til nav hvor strengt det er eller bare sjalu på dem som er det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Folk er misunnelige. I Norge er misunnelsen større enn kjønnsdriften. 

Anonymkode: 05d82...a4b

Hva er det å være misunnelig på?? 😳

Anonymkode: 5b627...41e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er masvo?

Arbeidsutprøving for personer med enten fysiske eller psykiske utfordringer. Svært ofte er det et tilbud som kommunen bruker ifbm sysselsetting av personer som ellers ikke fungerer i arbeidslivet. Typisk masvo eid eller bedrifter er vaskeri, bakeri, lager, frivillighet, bruktbutikk, etc.

Anonymkode: f3240...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er masvo?

det heter forskjellig fra komune til komune noen

men man er der en periode for og ser hvor mye man kan jobbe eller om man kan jobbe i det hele tatt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (14 minutter siden):

Du glemte den gruppen som ikke vil bli uføre, men som blir det fordi NAV vil det. De som vil jobbe, men ikke kan jobbe like mye og effektivt som funksjonsfriske. Og som derfor ikke får jobb. Det er mange i den gruppen som skammer seg, og ikke vil folk skal vite de er uføre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...