Gå til innhold

Kan jeg bruke disse dekkene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen sommerdekk som er 3,3mm 2,2 mm, og en plass er det 1,8 på to av dekkene. 

vet det er i grenseland, men vil jeg kunne bruke disse i 2 mnd før jeg kjøper nye? Vet jeg må være forsiktig når det regner. 
Usikker på hvor fort det slites ned. Ellers må jeg bruke vinterdekkene. 

Anonymkode: da19f...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre med dekk som er så slitt, når dekkene er såpas skeivslitt så må også hjulstillingen justeres. En ting er hva reglene sier men noe annet er sikkerhet, sin egen sikkerhet er en ting men dette er også farlig for andre som ferdes i trafikken.

Anonymkode: 4f505...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gjort det. I hvert fall ikke noe mer enn frem og tilbake til butikken i en 30-sone.

Anonymkode: 21775...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kravet er 1,6 mm. Det vil si at det er vurdert som sikkert å kjøre med dekk som har minimum denne mønsterdybden. Reglene er tilpasset sikkerheten.  Ingen grunn til å bytte før dekkene er utslitt (<1,6 mm).  

Anonymkode: 3b137...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går helt fint! Sett de beste dekkene der hvor du har driften og de dårlige likt. 2 mnd går helt fint. 

Anonymkode: 3ff1a...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kravet er 1,6 mm. Det vil si at det er vurdert som sikkert å kjøre med dekk som har minimum denne mønsterdybden. Reglene er tilpasset sikkerheten.  Ingen grunn til å bytte før dekkene er utslitt (<1,6 mm).  

Anonymkode: 3b137...519

Ikke med så ujevn slitasje som TS beskriver, det i seg selv er en  risikofaktor. Hadde dekkene vært jevnt slitt med 1,6 hadde det vært noe helt annet.

Anonymkode: 21775...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har noen sommerdekk som er 3,3mm 2,2 mm, og en plass er det 1,8 på to av dekkene. 

vet det er i grenseland, men vil jeg kunne bruke disse i 2 mnd før jeg kjøper nye? Vet jeg må være forsiktig når det regner. 
Usikker på hvor fort det slites ned. Ellers må jeg bruke vinterdekkene. 

Anonymkode: da19f...bff

De dekkene bytter du! Og vinterdekk pigg/piggfritt, er ikke forsvarlig, på noen som helst måte å bruke om sommeren. Under 3mm har du vannplaning der det måtte være sporete, når vannet samler seg nettopp i sporene.

Anonymkode: ebdc5...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...