Gå til innhold

PC er noe dritt!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Ananas

Det virker som dere har gode rutiner. Det at dere kan låne serverplass hos venner virker veldig bra.

Jeg har hatt såpass mange diskkræsj at jeg ser på raid-1 som en utrolig billig forsikring mot datatap.

Jeg kjøper epost-tjenester hos runbox, der det er plass til 10gb med post og 1gb med filer. De viktigste dokumentene er brent på dvd og oppbevares hos søstra mi, i et annet hus.

Annet jeg vil ta vare på ligger på en av de to harddiskene i maskina, i tillegg på en ekstern harddisk.

En ulempe med eksterne harddisker er at det eneste generelle krysskompatible filsystemet som finnes er fat32 - og det er ikke akkurat robust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ananas

Det er hardware-kryptering på det eksterne harddisk-kabinettet. Det følger med to donger, og uten at en slik står plugga inn, er harddisken uleselig.

Egentlig lite praktisk, siden dataene går tapt hvis krypterings-hardwaren slutter å virke. Jeg måtte hatt to slike bokser skulle det vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lei meg når jeg hører slike historier. Det var sikkert en enkel ting å fikse i utgangspunktet, så dette hadde ikke behøvd å skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...