Gå til innhold

PC er noe dritt!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Laptopen min klikket forleden dag. Fikk feilmelding om at en fil var skadet eller ødelagt. Det var bare til å sette inn windows cden. Men funket det? NEI!!! :frustrert:

Jeg mistet ALT nok en gang! Forbanna dritt! :frustrert::frustrert:

Så folkens, husk å ta sikkerhetskopi!! Det kan ikke gjentas for ofte!!

Hilsen en veldig bitter, hysterisk, lei seg Alexandria :tristbla:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva som var det originale problemet og hvorfor recovery ikke virket med CD-en men en ting som kan være greit å gjøre om man har to disker (C og D) på maskinen er å alltid lagre data på D og installere windows på C. Da burde det være problemtfritt å reinstallere windows på C forutsatt at man bare formatterer C-drevet under installasjon og allikevel beholde egne data på D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukere er også noe dritt ;)

Hilsen jordbær som jobber med brukere(Vel, mer servere, men masse brukerproblemer ifbm. serverne våre..), som synes PC er noe dritt - fordi ingenting fungerer og som oftes er det dems egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Kjøp MacIntosh neste gang :P

:danse: Jeg har Mac! :danse:

Nå er ikke Windows mitt favoritt-OS heller, men her har brukern et problem med Windows, og da hjelper det fint lite om dere har og liker Mac. Lag deres egen tråd.

Endret av Devil's Spawn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hva som var det originale problemet og hvorfor recovery ikke virket med CD-en men en ting som kan være greit å gjøre om man har to disker (C og D) på maskinen er å alltid lagre data på D og installere windows på C. Da burde det være problemtfritt å reinstallere windows på C forutsatt at man bare formatterer C-drevet under installasjon og allikevel beholde egne data på D.

..eller ha ekstern-HD, kjempegreit, så kan man ta den med når man skal ut på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, Alexandria, du har selvsagt sikkerhetskopi? ;)

Skjønner heller ikke hvordan du får til å rote til systemfiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Jeg har Mac! :danse:

Jeg også!

Nå er ikke Windows mitt favoritt-OS heller, men her har brukern et problem med Windows, og da hjelper det fint lite om dere har og liker Mac. Lag deres egen tråd.

Hvorfor er du så sur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas
her har brukern et problem med Windows, og da hjelper det fint lite om dere har og liker Mac. Lag deres egen tråd.

Pfft! Du har ikke engang lest det første innlegget skikkelig.

Mac powa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Ehem. Må innrømme at jeg kanskje leste første innlegget litt fort :sjenert: Brunhilde: Jeg er sjelden sur, heller ikke her ;).

Dessuten suger Mac! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eller ha ekstern-HD, kjempegreit, så kan man ta den med når man skal ut på tur  :)

Ja, men jeg er litt skeptisk til å la vikige data ligge permanent på en disk som blir utsatt for mer rystelser enn normalt og som lettere kan mistes eller stjeles fordi den tas med utenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas

Det man trenger er 2 eller 3 eksterne harddisker, gjerne med kryptering, som man oppbevarer på forskjellige steder, gjerne i forskjellige hus, i tilfelle brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg heller satset på en ekstern lagringsmulighet. F.eks. en server et annet sted. :)

Høres utrolig klumsete ut med harddisker her og der.

Bedre alternativ med å brenne CD-er og putte i en safe/bankboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Sikkerhetskopi er en ting, men har man Windows XP kan man jo også ta systemgjendannelse eller hva det nå heter. Funksjonen som setter maskinen tilbake til et punkt da alt virket. Har gjort det en gang eller to når jeg har trodd alt håp var ute, og det har funket som pokker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre hjelper det lite hvis du mister data fra disken din, data blir korrupt eller hvis harddisk krasjer :(

Men ja, systemgjenoppretting er kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ananas
Da ville jeg heller satset på en ekstern lagringsmulighet. F.eks. en server et annet sted. :)

Høres utrolig klumsete ut med harddisker her og der.

Bedre alternativ med å brenne CD-er og putte i en safe/bankboks.

CD-er eller dvd-er blir fort vel så klumpsete hvis man har for eksempel 50 gigabyte med data man vil ta vare på.

Utleie av serverplass med høy sikkerhet er noe som bli vanlig etterhvert tror jeg, ettersom behovet hos vanlige folk for backup av digitale data stiger. Men jeg vet ikke om noe slikt finnes i dag, til en overkommelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaa.. Usikker!

Selv har vi våre egene servere vi bruker til slikt.. Men..

50GB med data er jo bare 10-12 DVD-er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas
Mjaa.. Usikker!

Selv har vi våre egene servere vi bruker til slikt.. Men..

50GB med data er jo bare 10-12 DVD-er..

Å, har dere egne servere? Mener du noen med raid som står i kjelleren hjemme hos dere selv, eller noe slikt? Jeg har tenkt på det også, men jeg synes det blir voldsomt. Og det er ikke sikkert mot brann eller innbrudd, og krever gode kunnskaper og tid for å drifte.

... 10-12 dvd-er, og så bør man gjerne ha 2-3 sett med backuper og vips er det lite håndterbart.

Jeg har tenkt en del på dette, siden jeg planlegger å lagre alt av dokument og notater fra studietida, pluss etterhvert bilder og en del andre ting kun digitalt. Dette er ting jeg absolutt ikke vil miste, og det tar stor plass. Eksterne harddiskkabinett og løse billige IDE-disker er det jeg har resonnert meg fram til vil kunne fungere best.

Endret av Ananas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Vi kjører ikke RAID enda. Men vurderer det.

VÅRE servere står hjemme hos oss, men vi har også tilgang til en del eksterne via venner o.l.

2-3 sett av hver backup? Neh. Ville nok brent bilder o.l på DVD(Ting man ikke oppdaterer og bytter ut, men som bare øker i mengde) og lagt til siden.. Og i tillegg lastet alle bildene opp på en server eksternt (f.eks. har vg og eurofoto(?) slike gratistjenester). Det holder for privatpersoner.

Data som blir oppdatert, det være seg kontaktlister, epost osv., ville jeg tatt daglig/ukentlig backup av til en intern PC i huset og en og annen gang brent ut en kopi og lagt til side. (Dette er ofte ting som ikke tar SÅ stor plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...