Gå til innhold

Støttetråd for oss med mentale plager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Godt at det ikke bare er meg da 😅. Har du generelt alltid vært hissig eller har det kommet i takt med annen sykdom? For min del så kom det sammen med angsten. Det er jo nesten som at man kan føle man har en hjernesykdom noen ganger. Uansett hvor mye jeg har lest om angst tidligere så hadde jeg aldri trodd at det gikk ann å ha så store humørsvingninger av det.

Anonymkode: 1a2ae...906

Litt mer.. En hjernesykdom er det uansett med alle mentale lidelser. Når du sier humørsvingninger, også sinne. Slike korte lunter innfinner seg kanskje etter episoder med angst og gråt? En reaksjon på misnøye med egen livssituasjon, ville i såfall vært logisk. Reparerer man angsten vil kanskje annet av reaksjoner og utbrudd minske.. Bare spekulerer.

Anonymkode: bf157...898

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei ♥️.

En stund siden jeg har vært her nå. Hvordan går det med dere? Både dere som har skrevet her og nye folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei igjen alle sammen. Hvordan er det med dere? Jeg ts, har endelig etter langt om lenge fått et tilbud på dps og begynner til uken. Noen av dere som har gått i angst behandling hos dps, nærmere bestemt for helseangst og har lyst til å dele litt erfaringer rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hel alle fine folk der ute. Gamle og nye.

Jeg ts fikk hjelp på dps til slutt. Hadde 12 timer i angst behandling før jul i fjor. Det hjalp litt der og da og jeg fikk mange verktøy med meg videre, som jeg har jobbet med daglig siden. Likevel så merker jeg at det når ikke helt frem. Helseangsten er der fremdeles og jeg blir liksom aldri helt ferdig. Kan komme perioder innimellom hvor jeg er helt på bunnen og ikke greier å forstå hvordan jeg skal klare å komme meg ut av mønsteret.

For meg starter det med at jeg kjenner et eller flere nye og unormale symptomer i kroppen min, og da et helvete igang. Da kommer tankekjøret om at jeg har livstruende sykdom, så får jeg vondt i kroppen pga all spenningen også blir det en evig ond sirkel hvor alt bare baller på seg.

Hvordan er det med dere andre der ute da? Får dere hjelp eller medisiner for deres plager? Hvordan klarer dere å håndtere sykdommer og lidelser på egenhånd? Noen tips til hvordan man kan stå så godt som mulig i dette livet ❤️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...