Gå til innhold

Tips til sko 40 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg litt i sånn mellomfase aldersmessig, og sliter med å finne sko. Vinteren bruker jeg gjerne fine støvletter, og på sommeren bruker jeg mye sandaler med hæl. Men for mellomsesongen når det er for varmt med støvletter og for kaldt med sandaler sliter jeg litt.

Har pleid å bruke en del sneakers, men med nye trender føler jeg meg nå litt for gammel for disse. Og type snøresko fra Jean Paul osv bruker generasjonen over meg.

Dere på rundt 40, hva slags sko bruker dere? Som også passer på jobb, til dressbukse, chinos osv.? 

Anonymkode: 1e7bc...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg fikk barn som 43 åring har jeg ikke orket å løpe rundt på høye hæler. Bruker kilehæl på sommeren, men disse skoene fra Michael Kors er litt høye, som tøfler å gå med og fine til jeans, sorte dressbukser og også noen skjørt. Har de i tre forskjellige varianter https://www.boozt.com/no/no/michael-kors-shoes/felix-trainer_26215663/211705203?localLanguage=1&gclid=CjwKCAjw6IiiBhAOEiwALNqncY2iFTmCa8JrhkyaRWgFYnwr29pgvsrfc6vUjTFUs0oSByWDCfNvmBoCkJ8QAvD_BwE

Anonymkode: 92204...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden jeg fikk barn som 43 åring har jeg ikke orket å løpe rundt på høye hæler. Bruker kilehæl på sommeren, men disse skoene fra Michael Kors er litt høye, som tøfler å gå med og fine til jeans, sorte dressbukser og også noen skjørt. Har de i tre forskjellige varianter https://www.boozt.com/no/no/michael-kors-shoes/felix-trainer_26215663/211705203?localLanguage=1&gclid=CjwKCAjw6IiiBhAOEiwALNqncY2iFTmCa8JrhkyaRWgFYnwr29pgvsrfc6vUjTFUs0oSByWDCfNvmBoCkJ8QAvD_BwE

Anonymkode: 92204...dd0

Tusen takk for tips 😍 Ikke helt min stil, men veldig glad for å få inspirasjon!

Jeg har sånn her stil, ganske kjedelig, så jeg kan sikkert bli mer spennende. Ofte vises det med stiletter til, men jeg orker jo ikke å gå med det, hente på skolen osv 😄

 

 

FCA3D5B2-222B-4292-9C87-A2E47D54D1DB.jpeg

Anonymkode: 1e7bc...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Clarks-sko, jeg har et par sorte skinnsko derfra som er veldig behagelige.

Anonymkode: 08c34...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart 40. Bruker sneakers og Converse i sommerhalvåret, og ofte Birkenstock om sommeren. 

Anonymkode: 356e7...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med litt dyrere ballerinasko med god såle? Eller espadrillos? ☺️ 
 

Jeg er forresten over 40 og rocker de kule sneakersene mine. Kommer ikke til å slutte med det heller 🥳

Endret av CrazyCatLady2500
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to "må ha sko" er et par gode Chelsea boots og et par helhvite joggesko. De passer til alt.

Anonymkode: 4a6eb...d77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hvite, flate joggesko (ikke de klumpete, sporty typene). Passer til alt 😊 

Hvis jeg vil kle meg litt "opp" bruker jeg mokkasiner eller loafers. 

Anonymkode: b20f7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 40 og bor i sneakers på denne tiden av året, men skifter som regel til loafers eller lignende på kontoret. 

Anonymkode: 3b390...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne! 

Jeg er nærmere 50, men er i samme situasjon som deg, TS. Føler meg ikke klar for "voksne og fornuftige sko", men synes heller ikke det er like kult og kledelig med sneakers nå, i alle fall ikke til alt. 

Jeg er glad i boots, og tyr til loafers når den sesongen er over. Men leter også etter et alternativ.  

Anonymkode: c65db...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker loafers og stabile joggesko. Kjenner av og til på trang til å kjøpe Buffalo og dc shoes, men de blir litt unge. 

67647C45-BA69-4B53-82C5-DDCF6E18F396.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte skechers joggesko til alt året rundt.

Anonymkode: e10b5...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse, gjerne både i svart og brunt:

https://www.redwingshoes.com/heritage/womens/Clara-03404.html?cgid=womens-heritage

Selv om de har hæler er de stødige og gode å gå i, hele dagen. Jeg bruker mine både til bukser og kjoler/skjørt.

Som flatt valg har jeg disse: https://www.redwingshoes.com/heritage/womens/6-inch-chelsea/6-inch-Chelsea-03455.html

Dessuten bruker jeg ganske enkle hvite sneakers, i alle fall til bukser. Hva andre gjør er deres eget valg, en selv har jeg aldri hatt sansen for sneakers til kjoler og skjørt. Heller ikke hos de som er unge, tynne og pene.  

 

Anonymkode: b647b...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull at man skal skifte stil når man blir så og så gammel. Moten endrer seg hele tiden og det som er "voksen mote" er ofte det som var på moten for 10-20 år siden. Det man trivdes i da man var yngre og derfor henger litt igjen i. Derfor blir det feil å gå etter det de som er eldre enn seg selv går i. Man fortsetter bare å gå i det man liker og føler seg bekvem i. Trives man i Converse og sneakers så går man i det, og trives man i loafers eller mer klassiske skinnsko så går man i det. Når man er i 40-50-årene vil man automatisk havne i en av to båser; "kjerringstil" eller "prøver altfor hardt å være ung" uansett, så man kan spare seg bryet og bare kjøre sin egen stil uten å se seg tilbake.

I mellomsesongen synes jeg Chelseaboots er klassiske og kule for damer i alle aldre.

Anonymkode: b3b98...c53

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svarte skechers joggesko til alt året rundt.

Anonymkode: e10b5...be1

Jeg og, utrolig gode å gå i. Er 41

Anonymkode: 7bb99...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tusen takk for tips 😍 Ikke helt min stil, men veldig glad for å få inspirasjon!

Jeg har sånn her stil, ganske kjedelig, så jeg kan sikkert bli mer spennende. Ofte vises det med stiletter til, men jeg orker jo ikke å gå med det, hente på skolen osv 😄

 

 

FCA3D5B2-222B-4292-9C87-A2E47D54D1DB.jpeg

Anonymkode: 1e7bc...e28

Disse passer godt til denne stilen, sammen med loafers. https://www.booztlet.com/no/no/bjorn-borg-footwear/t305-cls-btm-w_28959079/222950572?gclid=CjwKCAjw6IiiBhAOEiwALNqncQg-XjroYb0Xq08FqbD2GFuU7uABrS8SpuKirvmRpDlQNqqK2cV3JBoCCbkQAvD_BwE

Anonymkode: ed971...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2023 at 9:31 AM, AnonymBruker said:

Føler meg litt i sånn mellomfase aldersmessig, og sliter med å finne sko. Vinteren bruker jeg gjerne fine støvletter, og på sommeren bruker jeg mye sandaler med hæl. Men for mellomsesongen når det er for varmt med støvletter og for kaldt med sandaler sliter jeg litt.

Har pleid å bruke en del sneakers, men med nye trender føler jeg meg nå litt for gammel for disse. Og type snøresko fra Jean Paul osv bruker generasjonen over meg.

Dere på rundt 40, hva slags sko bruker dere? Som også passer på jobb, til dressbukse, chinos osv.? 

Anonymkode: 1e7bc...e28

Sjekk Veja sneakers. Diskret og kule. Men ikke super-hipster-kule liksom. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...