Gå til innhold

Har alle barnehager dugnad?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte ikke finne noe om det i vedtektene til den nye barnehagen, men var i den gamle.

Anonymkode: c3f17...8de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i privat og kommunal pluss hatt barna i to andre bhg og alle har hatt dugnader.

Anonymkode: 586fd...53d

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: e4106...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Nei. To barn i barnehage som nå går i andre og fjerde klasse. Aldri hvert dugnad i den barnehagen barna gikk i. 

Anonymkode: 25d1d...2bf

AnonymBruker
Skrevet

Vår har ikke, privat barnehage. Vi i fau har foreslått dugnad for litt fornying av enkelte uteområder, men svaret er at siden det ikke står i vedtektene kan ikke barnehagen arrangere dugnad. Så antar at det må stå i vedtektene hvis barnehagen har dugnader 

Anonymkode: a5562...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 026a1...468

AnonymBruker
Skrevet

Kommunal her, bruker å være frivillig dugnad før 17. mai.

Anonymkode: 09f75...f54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt barna i fire forskjellige barnehager. Dugnad i tre av dem. I den ene, en stor privat barnehage, var det dugnad høst og vår. Obligatorisk, de noterte hvem som kom og det ble oppstyr hvis noen ikke møtte opp. 

Anonymkode: 46014...759

AnonymBruker
Skrevet

I vår private barnehage ble det spørsmål om dugnad så lenge eiere tok ut profitt. Da ble det brått slutt. 

Men ser eieren (bitteliten kjede - type 3-4 barnehager) er med når noe må fikses ute eller inne - det er bra!

Dugnad i barnehage er faktisk ikke greit, all den tid vi betaler for plassen og staten eier eller subsidierer. Det er ikke drifta av frivillighet slik som fritidstilbud. 

Anonymkode: 24123...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i privat barnehage. Her er det ikke dugnad, men vi har en vaktmester som gjør alt vedlikehold osv 😁 luksus! 

Anonymkode: 1e865...a95

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

I vår private barnehage ble det spørsmål om dugnad så lenge eiere tok ut profitt. Da ble det brått slutt. 

Men ser eieren (bitteliten kjede - type 3-4 barnehager) er med når noe må fikses ute eller inne - det er bra!

Dugnad i barnehage er faktisk ikke greit, all den tid vi betaler for plassen og staten eier eller subsidierer. Det er ikke drifta av frivillighet slik som fritidstilbud. 

Anonymkode: 24123...d03

Enig i dette.

Mitt barn starter i barnehage til høsten og jeg vet de har to dugnader i året.

Er det faktisk frivillig? Hva skjer om man ikke møter opp?

Anonymkode: bbc0a...de7

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dugnad i vår. Kommunal.

Anonymkode: 183de...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...