norw Skrevet 20. april 2023 #21 Del Skrevet 20. april 2023 Unngå navn det er lett å mobbe for. Da utgår dette sel/selen-navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 20. april 2023 #22 Del Skrevet 20. april 2023 Motelvibes skrev (10 minutter siden): Sikkerhets-selene hav-selene Nei. Bare nei. Jenta blir ungdom også, og skal komme seg gjennom det uten å måtte streve med et oppfunnet navn som høres mer ut som et substantiv. Celine går. Celine er også et substantiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #23 Del Skrevet 20. april 2023 Bytt ut S med H. Problem solved. Anonymkode: fd009...1a8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 20. april 2023 #24 Del Skrevet 20. april 2023 Det er jo godt mulig at TS ikke lenger er sammen med (den kommende) faren, tilogmed at de aldri har vært sammen og at barnet har blitt til under et ONS eller en annen kortvarig seksuell kontakt. Og det er ganske typisk å sånne situasjoner der mor vet at hun kommer til å bli alenemor, at hun mener at hun også har enstemmig bestemmelsesrett på absolutt alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #25 Del Skrevet 20. april 2023 Hva med Helene, Sigrid, Signy eller Seminar? Navnet skjemmer ingen, men vi har så mange norrøne navn å velge i. Anonymkode: bee15...a5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 20. april 2023 #26 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med Helene, Sigrid, Signy eller Seminar? Navnet skjemmer ingen, men vi har så mange norrøne navn å velge i. Anonymkode: bee15...a5c Seminar? Er det et navn?😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #27 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med Helene, Sigrid, Signy eller Seminar? Navnet skjemmer ingen, men vi har så mange norrøne navn å velge i. Anonymkode: bee15...a5c Seminar?? 😂 hjelp… Anonymkode: da27a...8ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #28 Del Skrevet 20. april 2023 Fant ut at Selene faktisk er et navn, og ved søk kommer det opp flere personer med det navnet. Jeg ville nok aldri valgt det for mitt barn, for hvordan tror du folk flest kommer til å uttaler det? Hvis man drar ut den første delen, så blir det flertall av dyret sel. Gjør man første del kort, så blir det for så vidt pent. Men de flest uttaler det de ser: altså et dyr i flertall. Jeg ville valgt et mer internasjonalt navn. Noe som fungerer i de fleste språk vi naturlig samhandler med. Da er f eks Celine et alternativ. For meg blir Celine litt for "sart", men liker man det, så velg det. Anonymkode: 74500...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #29 Del Skrevet 20. april 2023 Samfunnsengasjert skrev (9 minutter siden): Seminar? Er det et navn?😂 Jeg ser for meg en stor, kraftig viking som egentlig het Minar, men som en gang møtte en annen Minar, pekte mot himmelen, og sa "Se, Minar!", før han klubbet ham ned. Slik ble Minar til Se-Minar. Anonymkode: 4ed61...e38 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 20. april 2023 #30 Del Skrevet 20. april 2023 Kommer til å måtte gjenta annet ofte. Helene? Hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #31 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ser for meg en stor, kraftig viking som egentlig het Minar, men som en gang møtte en annen Minar, pekte mot himmelen, og sa "Se, Minar!", før han klubbet ham ned. Slik ble Minar til Se-Minar. Anonymkode: 4ed61...e38 Kunne ikke den andre vikingen hett hva som helst? Anonymkode: fd009...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 20. april 2023 #32 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En kommentar litt i parentes - lengter tilbake til tiden da foreldrene ga barna normale navn uten å for enhver pris forsøke å være unike; i min klasse hadde vi både Petter, Anne, Hanne, Solveig og Kristin, og jaggu ble det også mennesker av dem. Anonymkode: 4ed61...e38 Det er jo mye finere navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #33 Del Skrevet 20. april 2023 Dere får møtes på midten med en mer normal variant, f.eks Celine Anonymkode: 1ae78...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #34 Del Skrevet 20. april 2023 Nei.. Selene høres rart ut.. Som det merket på bordsalt. Og jeg som helsepersonell synes også Melina høres rart ut, da melena betyr blodig avføring på latin 🙈😅 Anonymkode: b95e2...96f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #35 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Seminar?? 😂 hjelp… Anonymkode: da27a...8ae Skulle vel være Semine https://navnelisten.no/2023/01/09/norronne-jentenavn/ Anonymkode: bee15...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #36 Del Skrevet 20. april 2023 Ville heller gått for Seline/Selina eller Selena. Selene høres enten ut som flertall av dyret sel eller bilseler. Anonymkode: 003d4...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 20. april 2023 #37 Del Skrevet 20. april 2023 Hvorfor skal foreldre på død og liv velge unike navn? Barn flest har ikke lyst å skille seg ut. Med spesielle navn er du et enkelt mål for mobbing også. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #38 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg vet om en Selena. Veldig koselig navn🌸 Anonymkode: a6230...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 20. april 2023 #39 Del Skrevet 20. april 2023 hocane skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal foreldre på død og liv velge unike navn? Barn flest har ikke lyst å skille seg ut. Med spesielle navn er du et enkelt mål for mobbing også. Det har jo blitt slik at norske, fine og gamle navn har blitt unike pga at alle skal ha spesielle navn til ungene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #40 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg synes ikke Selene er noe fint, så ville aldri valgt det til et barn. Det vanlige er jo at begge foreldrene har mulighet til å legge ned veto mot navn de ikke liker. Da må man finne et navn begge blir enige om. Et annet alternativ er at begge får frihet til å bestemme et navn, og så brukes begge. Det er likevel en dårlig ide, for plutselig sitter du der med Kari Selene, eller Beatrix Selene, eller Helene Selene. Anonymkode: f7b0b...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå