Gå til innhold

Enda en JV avhopper i db idag..Er Jehovas så ille som «avhopperne» i avisen skal ha d til ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke inntrykk av at det er så ille som alle skal ha det til. De som snakker høyest er de som har noe å melde.

jeg har vokst opp i jv, døpte meg aldri og er ikke interessert. Blir alltid behandlet høflig og opplevde aldri noe ubehagelig i oppveksten annet enn at jeg synes det var kjipt med bursdager og jul.

Anonymkode: bbd76...6eb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke inntrykk av at det er så ille som alle skal ha det til. De som snakker høyest er de som har noe å melde.

jeg har vokst opp i jv, døpte meg aldri og er ikke interessert. Blir alltid behandlet høflig og opplevde aldri noe ubehagelig i oppveksten annet enn at jeg synes det var kjipt med bursdager og jul.

Anonymkode: bbd76...6eb

Du er heldig som ikke døpte deg. Bildet hadde vært fryktelig annerledes om du døpte deg som 13-14 åring.

*Poff* … ingen høflighet. Bare ubehag. Ikke familie heller.

Anonymkode: d014f...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 8.24):

-eller er d bare sånn det er i alle trossamfunn at noen opplever det som ille er ekstra uheldig med menigheten sin osv? Jeg har to bekjente som er medlem av JV og de er supersøte mennesker, syns d er rart at de samtidig er så fæle mot hverandre og barna sine om det som står er sant da..

Anonymkode: 0d679...833

T-AA skrev (På 20.4.2023 den 9.34):

Vi omgås et par i nabolaget som er medlemmer av Jehovas Vitner. Utrolig hyggelige folk!

Nå er det vel nyanser innenfor JV, som hos alle andre, men det er altfor mange historier fra avhoppere, granskende journalister, dokumentarer osv. til at man kan unngå å se et tydelig mønster av stålkontroll, hjernevask og utestengelse. For en tilfeldig utenforstående nabo, kollega eller klassekamerat, eller når de ringer på døra, fremstår de alltid som verdens blideste, greieste og mest joviale. Sånn opplever de vel seg selv også........helt til noen i menigheten/familien gjør noe "feil" eller vil ut. Du som bekjent eller nabo merker neppe noe til dette, men dæven så glad det ikke er meg det gjelder. De som har brutt ut eller motsatt seg menighetens interne normer, og fortsatt har et godt og problemfritt forhold til hele sin familie og gamle venner er nok de ytterst få unntakene. Blir de spurt om dette er svaret selvsagt "Neeeida, her kan alle være seg selv, og melde seg ut om de vil. Null problem". 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9803876/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren til venninna mi ble kastet ut da hun traff faren til venninna mi (han var ikke JV). Som resultat kjenner ikke venninna mi eller søsknene hennes morens foreldre eller noen fra den delen av familien fordi moren ble utstøtt fra samfunnet. Trist.

Anbefaler deg å se dokumentaren om JV, Smiths venner og Guds barn på NRK1 ts. Mini serie i 3 deler, der vi møter utkastede medlemmer fra alle de tre trosretningene. Spesielt den om JV stikker dypt, da det er to, unge jenter som ikke får ha kontakt med foreldrene sine. 

Anonymkode: 237fd...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 17.07):

Anbefaler deg å se dokumentaren om JV, Smiths venner og Guds barn på NRK1 ts. Mini serie i 3 deler, der vi møter utkastede medlemmer fra alle de tre trosretningene. Spesielt den om JV stikker dypt, da det er to, unge jenter som ikke får ha kontakt med foreldrene sine. 

Anonymkode: 237fd...2d7

Jepp, og hun som ble voldtatt, og kastet ut, fratatt barna osv. for usømmelig oppførsel. Noe i den duren. Sjukt. Guds Utvalde heter serien i NRK arkivet. Vel verdt å se alle episodene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...