AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Del Skrevet 20. april 2023 -eller er d bare sånn det er i alle trossamfunn at noen opplever det som ille er ekstra uheldig med menigheten sin osv? Jeg har to bekjente som er medlem av JV og de er supersøte mennesker, syns d er rart at de samtidig er så fæle mot hverandre og barna sine om det som står er sant da.. Anonymkode: 0d679...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg tror absolutt det er sant. Anonymkode: 1503d...f63 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg har blitt kjent med "avhoppere" fra flere steder i landet, og de forteller omtrent det samme. Anonymkode: 0299a...3ac 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. april 2023 #4 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg tror det er så ille, og kanskje til og med enda verre. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Del Skrevet 20. april 2023 Det er sjelden alle av et trossamfunn er dårlige mennesker. Det kan nok gå greit å leve i jv for den som klarer og har lyst til å følge strenge regler. For de som ikke følger reglene eller vil bryte så er det ingen nåde. I jv som i alle konservative miljøer. Både sekter, katolikker, muslimer ++ kan være nådeløse i de kretser som forventer total lydighet. Anonymkode: db60c...b8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 20. april 2023 #6 Del Skrevet 20. april 2023 Dessverre er det så ille. Var sammen med en avhopper i mange år og det han fortalte var helt forferdelig..😢 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Del Skrevet 20. april 2023 Den menigheter jeg kjenner til er ikke slik. Virker som en hvilken som helst annen menighet. Anonymkode: e5944...a1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Del Skrevet 20. april 2023 Har lite respekt for avhoppere. Viser mangel på lojalitet. Anonymkode: ed5dc...14b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Del Skrevet 20. april 2023 Ehh ja?? Det er en sekt med streng sosial kontroll. Anonymkode: 5815d...3b6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 20. april 2023 #10 Del Skrevet 20. april 2023 De er verre. Kun toppen av isfjellet vi hører om. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): -eller er d bare sånn det er i alle trossamfunn at noen opplever det som ille er ekstra uheldig med menigheten sin osv? Jeg har to bekjente som er medlem av JV og de er supersøte mennesker, syns d er rart at de samtidig er så fæle mot hverandre og barna sine om det som står er sant da.. Anonymkode: 0d679...833 JV er ei sekt bestående av idioter som ikke er glad i barna sine, hvem ellers i samfunnet klarer å kutte alle bånd til sine barn? Uflaks å bli født inn i jv familie. Anonymkode: cb383...14d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Team retriever Skrevet 20. april 2023 #12 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg kjenner ike igjen dette og avhopper er jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 20. april 2023 #13 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Den menigheter jeg kjenner til er ikke slik. Virker som en hvilken som helst annen menighet. Anonymkode: e5944...a1f Er du der selv kanskje….?? Har hatt en jobb en gang hvor jeg måtte skifte lås i et hus. Den gang var politiet tilstede med 2 betjenter. Det sier vel litt om hvor alvorlig det er. Her var det den ene partneren i ekteskapet som hadde valgt å gå ut av JV. Jeg husker at barna gråt og andre fra JV var tilstede å gjorde at situasjonen ble opphetet. Veldig ubehagelig minnes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #14 Del Skrevet 20. april 2023 Meg og mine foreldre er avhoppere og har aldri opplevd noe negativt i etterkant. Har fremdeles kontakt med resten av familien og enkelte venner. Anonymkode: 16a8b...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 20. april 2023 #15 Del Skrevet 20. april 2023 Vi omgås et par i nabolaget som er medlemmer av Jehovas Vitner. Utrolig hyggelige folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Del Skrevet 21. april 2023 Beatbox skrev (På 20.4.2023 den 8.36): Dessverre er det så ille. Var sammen med en avhopper i mange år og det han fortalte var helt forferdelig..😢 Samme her.. rene helvete det som skjer der. Anonymkode: 79940...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Del Skrevet 24. april 2023 Innenfor Jehovas vitner er det veldig mange hyggelige mennesker. De kan være en super kollega eller hjelpsom nabo. De fungerer greit innenfor samfunnet fordi de er født inn i det og det er dette de er opplært i. De blir tidlig oppfordret til å være mønsterborgere og høflige fordi dette kan sette deres tro i et godt lys. De kan gå så langt at det kan minne om love bombing, som er en manipulasjonsteknikk. Dette er det man vil erfare om man slipper de for mye til på døra. Tar du steget videre og blir med på et møte vil du erfare en voldsom oppmerksomhet. Dette er en del av prosessen på å verve nye medlemmer. Når du er er døpt medlem vil interessen for deg avta gradvis og du må prestere et høyt nivå av aktiviteter og arbeid ukentlig for å bli respektert. Jehovas vitner er derfor svært opptatt av å vise sin flinkhet. De som er mindre aktive har lav status. Skulle du mene noe annet eller bryter en ubetydelig regel starter en gradvis utfrysning. Bli tatt med snus i lomma eller observert på jobb deltagende i en bursdagssang til en kollega er nok. Vitner er oppfordret til å angi hverandre til ledelsen. Så har du en runding på lomma kan du få besøk av de eldste som vil vite om dette er snus. Skulle du være ærlig og si at det har du brukt i ett år pga stress og du ikke får til å slutte så kan du bli ekskludert. Du er velkommen tilbake når du er renset for synd og vil kreve måneder til år bakerst i riket sal uten at noen snakker til deg. Din snille kollega eller søte nabo vil ikke snakke til denne personen. Dette er de opplært og trenet til. De tror det er en kjærlig ordning. Det de ikke er opplært i er å leve et vanlig liv utenfor JV. Det å være et flink vitne er det eneste de kan. Derfor er det svært viktig å ta i mot mennesker som bryter ut. De fleste er like traumatisert som flyktninger fra Syria eller Ukraina. Noen har mistet alt og sjansen for selvmord og rus er stor. Hilsen en som har nære relasjoner til ofre for denne gruppen av høykontroll. Anonymkode: d014f...e54 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Del Skrevet 24. april 2023 Ta en prat med disse hyggelige menneskene. Er du litt listig, kan du få den til å snakke om ting de selv anser som normalt men som er tydelige tegn på hjernevasking. Anonymkode: 22cbf...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Del Skrevet 25. april 2023 On 4/20/2023 at 8:38 AM, AnonymBruker said: Har lite respekt for avhoppere. Viser mangel på lojalitet. Anonymkode: ed5dc...14b Jehovas Vitne-medlemmer kutter kontakt med egne barn som går i mot Jehovas Vitne. Finnes muligens ingenting mer illojalt enn å kutte kontakt med egne barn så lenge barna ikke prøver å skade deg. Anonymkode: 6499a...1af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Del Skrevet 25. april 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Innenfor Jehovas vitner er det veldig mange hyggelige mennesker. De kan være en super kollega eller hjelpsom nabo. De fungerer greit innenfor samfunnet fordi de er født inn i det og det er dette de er opplært i. De blir tidlig oppfordret til å være mønsterborgere og høflige fordi dette kan sette deres tro i et godt lys. De kan gå så langt at det kan minne om love bombing, som er en manipulasjonsteknikk. Dette er det man vil erfare om man slipper de for mye til på døra. Tar du steget videre og blir med på et møte vil du erfare en voldsom oppmerksomhet. Dette er en del av prosessen på å verve nye medlemmer. Når du er er døpt medlem vil interessen for deg avta gradvis og du må prestere et høyt nivå av aktiviteter og arbeid ukentlig for å bli respektert. Jehovas vitner er derfor svært opptatt av å vise sin flinkhet. De som er mindre aktive har lav status. Skulle du mene noe annet eller bryter en ubetydelig regel starter en gradvis utfrysning. Bli tatt med snus i lomma eller observert på jobb deltagende i en bursdagssang til en kollega er nok. Vitner er oppfordret til å angi hverandre til ledelsen. Så har du en runding på lomma kan du få besøk av de eldste som vil vite om dette er snus. Skulle du være ærlig og si at det har du brukt i ett år pga stress og du ikke får til å slutte så kan du bli ekskludert. Du er velkommen tilbake når du er renset for synd og vil kreve måneder til år bakerst i riket sal uten at noen snakker til deg. Din snille kollega eller søte nabo vil ikke snakke til denne personen. Dette er de opplært og trenet til. De tror det er en kjærlig ordning. Det de ikke er opplært i er å leve et vanlig liv utenfor JV. Det å være et flink vitne er det eneste de kan. Derfor er det svært viktig å ta i mot mennesker som bryter ut. De fleste er like traumatisert som flyktninger fra Syria eller Ukraina. Noen har mistet alt og sjansen for selvmord og rus er stor. Hilsen en som har nære relasjoner til ofre for denne gruppen av høykontroll. Anonymkode: d014f...e54 Dette er jo nærmest psykopat-oppførsel. Anonymkode: 6499a...1af 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå