Gå til innhold

Trenger tips til øyekrem/gel/serum som gir mye fukt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er litt småtørr og irritert rundt øynene så hadde vert greit med tips til en god øyekrem som gir godt med fuktighet.

Anonymkode: 972f1...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kremer tilføyer enten fett eller vann. Alt utover dette rådet er tull. Det finnes ingen mirakelkremer som hindrer rynker e.l

Så Finn ut hva som fungerer. Kokosnøttolje eller spenol kan være bedre enn parfymerte tulleprosjekter fra IG

Anonymkode: 36087...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica har hyggelig pris og gir fukt. Både den rosa med hyaluronsyre og den hvite med melkesyrebakterier. 

Jeg bruker eye butter fra Klair’s oppå. 

De fra Eucrin med spf er også bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kjempefornøyd med Pure & Care Hydraulizing serum, som får kjøpt på Normal for en billig penge. 

Anonymkode: 80835...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kremer tilføyer enten fett eller vann. Alt utover dette rådet er tull. Det finnes ingen mirakelkremer som hindrer rynker e.l

Så Finn ut hva som fungerer. Kokosnøttolje eller spenol kan være bedre enn parfymerte tulleprosjekter fra IG

Anonymkode: 36087...580

Du har rett i at kremer består hovedsaklig av fett og vann. En krem er pr. definisjon en emulsjon, altså en kombinasjon av fett/olje og vann.

Du har også rett i at det ikke finnes "mirakelkremer" som hindrer rynker, men å beskytte seg mot UV-stråling kan forhindre for tidlig hudaldring, såkalt fotoaldring. Fotoaldring er altså et resultat av solens virkning på huden, og den faktoren som har størst betydning for utvikling av rynker i ansiktet..Det er særlig det langbølgede ultrafiolette lyser (UVA) som går ned i lærhuden og skader bindevevet som forårsaker slike rynker. 

A-vitaminsyre, altså retinoider, har dokumentert effekt i å reparere solskadet hud ved bl.a. å stimulere hudens celkefornyelse og produksjon av kollagen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et enkelt og rimelig råd: Gå til dagligvarebutikken og kjøp en eske Vaselin. Stryk på litt før du går og legger deg

.

Anonymkode: 2190d...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tørr hud rundt øynene. For noen år siden kjøpte jeg Ole Henriksen Banana Bright øyekrem. Den ga for mye fukt for meg, så jeg ga den til en venninne som trengte mer fukt. Kremen er nå kommet i en ny utgave: 

https://olehenriksen.com/products/banana-bright-eye-creme

Jeg synes COSRX sin snegleslimessens og snegleslimkrem var beroligende for irritert og tørr hud på kinnene. COSRX har en øyekrem med snegleslim og peptider, men jeg har ikke sett den til salgs i Norge. Jeg skal kjøpe den når jeg finner den.

https://www.cosrx.com/collections/snail-mucin/products/advanced-snail-peptide-eye-cream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...