Gå til innhold

"Formfulle damer" vs feite menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Resignert skrev (21 minutter siden):

Det var en lengre artikkel i Dagbladet med samme tema og dame. Var der jeg ble oppmerksom på bloggen.

Ok, men det er Dagbladet liksom:) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Damer er ikke feite, dem er formfulle. Menn er feite med 2kg for mye. Man er da for faen like feit med for mye kilo uansett kjønn! Men neida.. Formfulle hetes det.

Anonymkode: 3788f...e84

Hvor noen gang i historien har menn blitt kalt feit med 2 kg for mye? Selv pappakroppen med 10-15 kg for mye blir jo hyllet. 

Kvinner derimot, mange, men kan ta meg selv som eksempel når jeg økte fra alvorlig undervekt på 16 i BMI til nedre sjiktet på Normal BMI på 20 begynte menn (mange!) å kommentere at jeg hadde for mye på kroppen, så bedre ut før, burde få lavere fettprosent, så tjukk ut etc. Utallige jenter har spiseforstyrrelser pga hvordan menn kaller normal vekt for feit. Jeg var 15 år første gang en gutt sa "jeg liker når ribbeina stikker ut jeg" og nå når jeg er 35 og på grensen til undervektig er det ikke mer enn ca en måned siden en mann sa til meg "du har fin kropp men går det ikke an å fettsuge der sånn?" om området under navlen og ned mot vulva, der det buler litt ut pga livmoren ligger. Altså..... 

Anonymkode: 2f516...d4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

ts ønsker å diskutere hvorfor det heter formfulle damer men feite menn. Og hvorgor feite damer mener de har krav på veltrente flotte menn og ikke syns menn i samme kaliber som dem selv ikke er bra nok. og det er megaforskjell på formfull og feit. Når menn liker formfulle damer mener de damer med rumpe som kim kardashian. ikke sykelig overvekruge damer

Men det er jo ikke det blogginnlegget han linker til snakker om. Ingen der snakker om at overvektige damer må få trente og slanke menn eller at disse mennene skal tvinge seg til å like overvektige damer. Virker ikke som du har lest en shit for å si det rett ut.

Jeg syns forøvrig du kan la han svare for seg selv på spørsmålet mitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er formfull, altså stor rumpe og pupper men slank i midjen, såkalt timeglass. Og jeg er veldig populær hos det annet kjønn.

Anonymkode: 1ccbf...6e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er jo ikke det blogginnlegget han linker til snakker om. Ingen der snakker om at overvektige damer må få trente og slanke menn eller at disse mennene skal tvinge seg til å like overvektige damer. Virker ikke som du har lest en shit for å si det rett ut.

Jeg syns forøvrig du kan la han svare for seg selv på spørsmålet mitt. 

poenget er vel at dama som skriver i bloggen er overvektig og ikke formfull

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
21 hours ago, visp said:

Ok, men det er Dagbladet liksom:) 

Jeg leser stort sett VG, Dagbladet, Aftenpostens og min regionalavis daglig. Og jeg leser fort, så får med meg litt av hvert 😉

Endret av Resignert
Skrevet (endret)
On 4/19/2023 at 11:06 AM, AnonymBruker said:

Ikke min erfaring, jeg er type 2, det er tyst på Tinder hos meg 😄 Har noen kortvokste menn som liker meg da, men. Jeg er 178 og vil helst ha menn over 170 🙈

Anonymkode: 6c93d...9ef

Og sannsynligvis vil de fleste menn helst ha damer på 1.70 eller lavere, om alt annet er likt. Om de da ikke ønsker at eventuelle barn skal ha gode medfødte forutsetninger for å bli gode i basket/ volley/ håndball 😉

Endret av Resignert
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det du egentlig ønsker å diskutere? Denne dama sier ikke at slanke menn må senke kravene sine til kropp. Hun sier at hun opplever at mange menn LIKER formfulle damer, men vil gjemme de bort for andre. Hun skriver:

"Det som nok frustrerer meg mest er at så mange menn ikke våger å innrømme at de liker formfulle kvinner.

Hun er desillusjonert. Et bittelite mindretall av menn liker kvinner med sykelig overvekt. Dette hun kommer med er bare bortforklaringer på hvorfor hun ikke får type. 

Anonymkode: 4dc02...f0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Resignert skrev (På 19.4.2023 den 9.50):

I en artikkel i Dagbladet klaget denne dama på at menn ikke ønsker seriøse forhold med "formfulle damer" https://heidirosander.blogg.no/et-sart-tema.html#kommentarer

Blant annet gir hun også uttrykk for at hun ikke ønsker "å senke kravene" til menn.  Spørsmålet er da om hvor hun, og sannsynligvis en del andre damer legger lista. Jeg har en sterk mistanke om at menn som er like feite som dem selv er helt uaktuelle. 

Så hvordan kan det ha seg at objektivt sett lite attraktive damer føler at menn bør sette like stor pris på dem som på mer attraktive damer?

Jeg er selv noen år eldre enn denne dama, og har nok en del kilo for mye, men langt fra like ille som hun. Lite hår har jeg også. Like fullt ville en dame i den vektklassen/ BMI kategorien være HELT uaktuell for min del, av flere årsaker.

Har lest artikkelen og hun klager på at menn SOM LIKER FORMFULLE DAMER, ikke tørr å stå frem med det pga fordommer. Det er bare det hun klager på og ikke på at menn generelt bør like store kvinner :) 

Skrevet
3 minutter siden, Mysticgirl said:

Har lest artikkelen og hun klager på at menn SOM LIKER FORMFULLE DAMER, ikke tørr å stå frem med det pga fordommer. Det er bare det hun klager på og ikke på at menn generelt bør like store kvinner :) 

Ja, men hvorfor omskrive sannheten? "Formfull" er jo direkte tullprat i denne sammenhengen.  Om man ønsker å være nøytral i språkbruken, er vel overvektig eller svært overvektig mer dekkende.

• Liker 2
Skrevet

Det er rett og slett så enkelt som at folk har forskjellig smak, takk og lov for det. Lei av at folk går i en offer rolle, ser både kvinner og menn som griner av at den andre parten har for høy standard. Ingen skal måtte senke standarden sin, men ikke grin om du sliter med å finne noen da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje slemt, men det er ikke vekten som holder meg borte fra denne bloggdamen. Det er heller det korte håret og utseendet generelt. 

Mvh

Atletisk mann som foretrekker større damer i flere ulike former

Anonymkode: b8d4f...18f

Skrevet

Premisset til tråden er jo helt fjernt. Det er ikke sånn at hverken "feit" eller "formfull" er spesielt vanlig språkbruk, uansett, og "pappakropp" brukes vel så ofte som "formfull", som en mild form for å si "du har noen kilo ekstra". Og, kvinner kalles da "feite" nå og da, også? Ikke at det er noen hyggelig ting å si, uansett.

De fleste personer har også selvinnsikt nok til å vite om de er overvektige eller ikke, og at det påvirker deres muligheter på datingarenaen. Selvsagt har du noen av dem som er nesten bedridden og tror de er guds gave til det motsatte kjønn, men det er unntak.

Skrevet

Nå er det en biologisk forskjell mellom menn og kvinner når det kommer til ideell kroppssammensetning. For kvinner er det ideelt å ha en fettprosent på rundt 20, mens for menn er den ca 10-15%. Det handler om hormoner og om at kvinnen bør ha et fettlager for å ha reserveenergi til å bære frem og amme et barn. Idealene endrer seg over tid, men for de fleste vil en sterk og sunn kropp fremstå som tiltrekkende, og det er noe som består til tross for at motene forandrer seg. Det betyr at en litt formfull/overvektig kvinne kan være attraktiv for mange menn, mens en mann som er tilsvarende overvektig ikke vil være like attraktiv. Selvsagt handler det om hvordan kiloene fordeler seg på en kropp, og for begge kjønn vil en overvekt som er betydelig minske ens attraktivitet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, tøydokka said:

Det betyr at en litt formfull/overvektig kvinne kan være attraktiv for mange menn, mens en mann som er tilsvarende overvektig ikke vil være like attraktiv

Jeg er ikke uenig i resonnementet ditt, med et naturlig kosthold har kvinner litt mer fett enn menn. Ikke at de er feite, men at de er mykere og uten synlige muskler.

Men jeg er absolutt ikke enig i at kvinner er mindre tiltrukket til overvekt enn det menn er. Tvert imot egentlig. De fleste menn synes overvekt er lite tiltrekkende. Mens veldig mange kvinner foretrekker store "bamsemenn" med høy BMI. Det handler nok om at kvinner har et behov for å føle seg små og nette i forhold til mannen. Jevnt over foretrekker kvinner store menn fremfor tynne menn.

Anonymkode: 6ff3c...0e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 11.12):

Hvorfor er det så viktig for deg å shame kvinner?

Anonymkode: f6a7e...1df

Jeg er ikke den du siterer, men jeg er kvinne og det personen her skriver er jo sant. Det er ikke det samme som å shame.

Det finnes mange feite mannfolk som åpenbart driter i egen helse. Men mange av de såkalt kropps-positive unge kvinnene som viser seg frem på Insta er ikke formfulle, de er smellfeite. Hele trenden er helseskadelig. De kan være så fornøyd med seg selv som de bare vil men flertallet av disse kommer til å få store helseproblemer når de kommer i 30-40 årene. 

Anonymkode: a66d0...47d

• Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og personangrep.

-Safiye, mod

Skrevet (endret)
Resignert skrev (På 19.4.2023 den 14.01):

Det betyr jo bare at H&M har innsett at en stor del av deres potensielle kunder er overvektige kvinner. Få menn handler klær på H&M......

Kom over denne her på IG, og jeg tipper det setter internett i KOK at ei som er i fedmeskala kan være gift med en som er superheit utseendemessig og er ganske så veltrent. 

Ser ut som han synes hun er dødsdigg - og alle bare «jeg synes du er for feit for MEEEEG». Som om hun spurte :P 

22431A9F-56B5-4DFB-8020-D4DEE4C605BE.thumb.jpeg.82c33a4e71d3b95f7f2d2e0c055d6a7f.jpeg

3A565B52-0A44-4D3F-BB9D-211525CD9210.thumb.jpeg.03bbb185b83612b00659575db44ca688.jpeg

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 22.01):

Jeg er formfull, altså stor rumpe og pupper men slank i midjen, såkalt timeglass. Og jeg er veldig populær hos det annet kjønn.

Er dette en definisjon egentlig i henhold til noe?

Formfull = smalest midje? 

Full form er full form 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Er dette en definisjon egentlig i henhold til noe?

Formfull = smalest midje? 

Full form er full form 🤷‍♀️

Ja er jo det i følge guttene.  Det er det menn kaller formfull. Sånn er det dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...