Gå til innhold

"Formfulle damer" vs feite menn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (3 timer siden):

I en artikkel i Dagbladet klaget denne dama på at menn ikke ønsker seriøse forhold med "formfulle damer" https://heidirosander.blogg.no/et-sart-tema.html#kommentarer

Blant annet gir hun også uttrykk for at hun ikke ønsker "å senke kravene" til menn.  Spørsmålet er da om hvor hun, og sannsynligvis en del andre damer legger lista. Jeg har en sterk mistanke om at menn som er like feite som dem selv er helt uaktuelle. 

Så hvordan kan det ha seg at objektivt sett lite attraktive damer føler at menn bør sette like stor pris på dem som på mer attraktive damer?

Jeg er selv noen år eldre enn denne dama, og har nok en del kilo for mye, men langt fra like ille som hun. Lite hår har jeg også. Like fullt ville en dame i den vektklassen/ BMI kategorien være HELT uaktuell for min del, av flere årsaker.

Altså, jeg kan synes formfulle damer kan være attraktive jeg. Men da må de også ta seg godt ut på andre måter, typ sminke, ettersittende klær, langt velstelt hår osv.

Hun her ville jeg aldri i verden datet. Kort hår, null sminke og joggebukse...

Anonymkode: fb5d9...1ae

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Var på H&M, skulle det stå.

Anonymkode: 013fa...449

Det betyr jo bare at H&M har innsett at en stor del av deres potensielle kunder er overvektige kvinner. Få menn handler klær på H&M......

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes hun skrev noe fint her:

Sitat

Skal vi som er overvektige bare ta det vi kan få? Hvem andre med utfordringer får slike beskjeder?

Nei, selvfølgelig skal ingen kvinnert ta til takke med "det de kan få", kvinner er bedre enn som så, og alle kvinner fortjener det aller beste!

Å ta til takke med noen som ikke er perfekt kan på mange måte sidestilles med voldtekt, da man ikke tenner på vedkommende.

... men kvinne-prat til side; jeg kan fortelle hvem andre som verbalt eller ikke-verbalt får slike beskjeder, og det er menn. De blir gjerne fortalt at de kan takke seg selv også, fordi de ikke har gode nok holdninger (selvfølgelig uten at noen har spurt dem om det eller kjenner dem).

ALLE skal "senke kravene" til de er realistiske. Er man kvinne har man allerede blitt født med en gullgruve mellom beina og er nesten garantert å slippe å være alene, Fantastisk at hun klager over menn som ikke senker kravene, samtidig som hun understreker hvor uaktuelt noe slikt er for henne.

Anonymkode: 65863...347

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes hun skrev noe fint her:

Nei, selvfølgelig skal ingen kvinnert ta til takke med "det de kan få", kvinner er bedre enn som så, og alle kvinner fortjener det aller beste!

Å ta til takke med noen som ikke er perfekt kan på mange måte sidestilles med voldtekt, da man ikke tenner på vedkommende.

... men kvinne-prat til side; jeg kan fortelle hvem andre som verbalt eller ikke-verbalt får slike beskjeder, og det er menn. De blir gjerne fortalt at de kan takke seg selv også, fordi de ikke har gode nok holdninger (selvfølgelig uten at noen har spurt dem om det eller kjenner dem).

ALLE skal "senke kravene" til de er realistiske. Er man kvinne har man allerede blitt født med en gullgruve mellom beina og er nesten garantert å slippe å være alene, Fantastisk at hun klager over menn som ikke senker kravene, samtidig som hun understreker hvor uaktuelt noe slikt er for henne.

Anonymkode: 65863...347

Korrekt. 👍

Alle er henvist til å ta det de kan få.

Hva er alternativet?

Å ta noe du ikke kan få?

Tror vi har minst en paragraf i Straffeloven om sånt…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er dronningen av selvmotsigelser, hun der. Har lest bloggen hennes. Ikke noe fruktfat, akkurat. 

Anonymkode: e1e8f...adf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når kvinner skal aksepteres av menn uavhengig av vekt og form, så må da disse kvinnene akseptere menn i alle former også ☺️ 

Anonymkode: af7cf...f62

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når kvinner skal aksepteres av menn uavhengig av vekt og form, så må da disse kvinnene akseptere menn i alle former også ☺️ 

Anonymkode: af7cf...f62

Aksepteres som mennesker, er ikke det samme som aksepteres som seksualpartner.

Anonymkode: a7f65...1cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Aksepteres som mennesker, er ikke det samme som aksepteres som seksualpartner.

Anonymkode: a7f65...1cf

For noen av oss er begge deler mulig. 

Anonymkode: 14efa...e7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (7 timer siden):

I en artikkel i Dagbladet klaget denne dama på at menn ikke ønsker seriøse forhold med "formfulle damer" https://heidirosander.blogg.no/et-sart-tema.html#kommentarer

Blant annet gir hun også uttrykk for at hun ikke ønsker "å senke kravene" til menn.  Spørsmålet er da om hvor hun, og sannsynligvis en del andre damer legger lista. Jeg har en sterk mistanke om at menn som er like feite som dem selv er helt uaktuelle. 

Så hvordan kan det ha seg at objektivt sett lite attraktive damer føler at menn bør sette like stor pris på dem som på mer attraktive damer?

Jeg er selv noen år eldre enn denne dama, og har nok en del kilo for mye, men langt fra like ille som hun. Lite hår har jeg også. Like fullt ville en dame i den vektklassen/ BMI kategorien være HELT uaktuell for min del, av flere årsaker.

Jeg tror at det er som synes sykelig overvekt er attraktivt. Noen få liker sånt, tenker jeg. Og så er det noen som synes det er ok med litt overvekt. Typen min synes det er ok, og jeg er generelt slank men ca ti kilo over vekten som jeg bør ha for å komme meg ned på normal bmi.

Jeg har alltid datet menn med litt ekstra, da ti kilo ca. Men kjæresten min nå er slank. Jeg har faktisk foretrukket typ  bjørnemenn med litt mage, sjegg. Hår og muskler er ikke så viktig.

Men, samtidig så har jeg aldri hatt noe særlig bra sex heller, før nå da, når jeg har en slank kjæreste som er ganske lett på foten. Beste sexen jeg har hatt i mitt liv, faktisk.  Tror ikke jeg kan gå tilbake til en Bjørnemann igjen, om kjæresten min går fra meg. Da slanker jeg meg heller og går for en normalvektig mann, bare pga sexen.

Anonymkode: f6aa9...927

• Liker 2
Skrevet

Formfulle damer kan ikke avskrive formfulle menn som partnere. Det er jo tidenes dobbelmoral, i så fall. Like barn leker best, osv.

Jeg er slank og kunne aldri hatt en tjukk dame.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sex med en tjukk mann(fedme) ofte kan være både problematisk og slitsomt. Mange menn får stor mage og jeg opplever at den er i veien ved sex. Tungt når de ligger oppå. Opplevd at magen er i veien ved doggy og ved stående. Ofte bare å ri som fungerer og det er den stillingen som gir meg aller minst. Og veldig kjedelig når den er eneste som fungerer. Og de er som regel lite utholdende. Ellers har jeg ingenting imot tjukke folk, bare jeg slipper sex med de. 

Anonymkode: 996ec...d28

• Liker 2
Skrevet

Her heter det formfulle damer og kraftige menn. (Dersom man skal være fin på det da)

• Liker 3
Skrevet

Hvor nøye leter man egentlig for å komme over en sånn blogg? Det er jo en haug der ute som skriver om alt mellom himmel og jord som er totalt uinteressant for de fleste, så skjønner ikke helt hvorfor du har dratt fram dette som en diskusjonssak. Det kunne jo liksågodt vært en mat- eller strikkeblogg.

Syns det virker som om du leter etter noe som kan irritere deg jeg:)

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Formfull betyr at man har store pupper, brede hofter og litt ekstra på hofter og lår. En formfull kvinne kan være både slank og litt overvektig, men når man har minst 30 kg for mye, er man ikke lenger formfull, da er man rund over det hele. 

Jeg skjønner selvsagt at tjukke folk vil ha kjæreste akkurat som alle andre. Men man ikke ikke kreve at andre skal ville være kjæreste med en. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du egentlig ønsker å diskutere? Denne dama sier ikke at slanke menn må senke kravene sine til kropp. Hun sier at hun opplever at mange menn LIKER formfulle damer, men vil gjemme de bort for andre. Hun skriver:

"Det som nok frustrerer meg mest er at så mange menn ikke våger å innrømme at de liker formfulle kvinner. Voksne menn som er redd for hva venner, familie og omverdenen vil si dersom han velger det han liker, nemlig en stor kvinne. Mange menn er faktisk feige. Jeg har møtt noen av disse. Eller menn jeg vokste opp sammen med som forteller at de likte meg så godt i oppveksten, men så var jeg jo stor…"

Og man trenger ikke bla mer enn tre dager tilbake her inne for å finne en mann som erkjenner til forumet: Når damer som er overvektige liker meg så gir jeg dem ikke en sjanse. Selv om jeg syns ansiktet er pent, så tenker jeg hva folk hadde tenkt om jeg som slank og aktiv var sammen med en som var overvektig. Hadde de tenkt at jeg bare tok til takke med noen? Kan definitivt tenne på damer som er overvektige, men jeg bryr meg for mye om hva folk ville tenkt om det. "

Så som du ser, det hun tar opp er et utbredt problem. Hun skriver bare at hun skulle ønske flere menn som liker formfulle damer våget å gå for de damene de liker. I tillegg tar hun opp hvordan overvektige kvinner også fetisjiseres og at det er kjipt å bare bli sett på som noens sex fantasi og være redusert til en hemmelig elskerinne. Hun ønsker at vekt ikke skal redusere hennes verdi som menneske, og det skjønner jeg jo godt for man er elskverdig selvom man er overvektig. Hun skriver at det er mer akseptert andre veien, at normale kvinner er sammen med overvektige menn og det stemmer jo. 

Hva reagerer du i mot? Er det det at hun skriver at hun heller forblir singel enn å være noens hemmelige elskerinne eller sexfantasi som trigget deg? At hun har selvverdi selvom enkelte menn ikke syns det om henne? 

Anonymkode: 2f516...d4a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Damer er ikke feite, dem er formfulle. Menn er feite med 2kg for mye. Man er da for faen like feit med for mye kilo uansett kjønn! Men neida.. Formfulle hetes det.

Anonymkode: 3788f...e84

har bitt meg merke i dobbeltmoralen 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det du egentlig ønsker å diskutere? Denne dama sier ikke at slanke menn må senke kravene sine til kropp. Hun sier at hun opplever at mange menn LIKER formfulle damer, men vil gjemme de bort for andre. Hun skriver:

"Det som nok frustrerer meg mest er at så mange menn ikke våger å innrømme at de liker formfulle kvinner. Voksne menn som er redd for hva venner, familie og omverdenen vil si dersom han velger det han liker, nemlig en stor kvinne. Mange menn er faktisk feige. Jeg har møtt noen av disse. Eller menn jeg vokste opp sammen med som forteller at de likte meg så godt i oppveksten, men så var jeg jo stor…"

Og man trenger ikke bla mer enn tre dager tilbake her inne for å finne en mann som erkjenner til forumet: Når damer som er overvektige liker meg så gir jeg dem ikke en sjanse. Selv om jeg syns ansiktet er pent, så tenker jeg hva folk hadde tenkt om jeg som slank og aktiv var sammen med en som var overvektig. Hadde de tenkt at jeg bare tok til takke med noen? Kan definitivt tenne på damer som er overvektige, men jeg bryr meg for mye om hva folk ville tenkt om det. "

Så som du ser, det hun tar opp er et utbredt problem. Hun skriver bare at hun skulle ønske flere menn som liker formfulle damer våget å gå for de damene de liker. I tillegg tar hun opp hvordan overvektige kvinner også fetisjiseres og at det er kjipt å bare bli sett på som noens sex fantasi og være redusert til en hemmelig elskerinne. Hun ønsker at vekt ikke skal redusere hennes verdi som menneske, og det skjønner jeg jo godt for man er elskverdig selvom man er overvektig. Hun skriver at det er mer akseptert andre veien, at normale kvinner er sammen med overvektige menn og det stemmer jo. 

Hva reagerer du i mot? Er det det at hun skriver at hun heller forblir singel enn å være noens hemmelige elskerinne eller sexfantasi som trigget deg? At hun har selvverdi selvom enkelte menn ikke syns det om henne? 

ts ønsker å diskutere hvorfor det heter formfulle damer men feite menn. Og hvorgor feite damer mener de har krav på veltrente flotte menn og ikke syns menn i samme kaliber som dem selv ikke er bra nok. og det er megaforskjell på formfull og feit. Når menn liker formfulle damer mener de damer med rumpe som kim kardashian. ikke sykelig overvekruge damer

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Av nysgjerrighet, siden jeg er en mann som liker store damer ekstra godt, prøvde jeg å finne ut hvor mange menn som deler den preferansen. Så det hevdet at 5-10% av menn har en preferanse for store damer eller ikke har noen bestemt preferanse mht kropp. Dvs kanskje mindre enn 1 av 10 menn kan tenke seg et forhold med en stor kvinne.

Så det er klart, de har et mindre utvalg enn flertallet av kvinner. 

Men jeg tenker at store damer, som alle andre, fortjener en partner som liker dem som de er, uten å ønske seg noe "bedre". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett flere (store) kvinner beskrive det samme, at det er menn som virkelig liker dem, men ikke tør å innlede forhold, i frykt for utenforståendes reaksjoner. Skamfølelse. Sosial kontroll rundt hva og hvem det skal være akseptabelt å være tiltrukket av, tenne på, bli glad i. 

For jeg har også sett menn fortelle om hvordan de i ung alder likte de store damene best, men om de ga dette til kjenne overfor kompiser, møtte de mindre respekt og aksept enn jevnaldrende som kom ut som homofile. De følte seg utstøtt, de som likte "feil" damer. 

Har selv også måttet forholde meg til at mine foreldre (dessverre) ikke har likt kjærestene mine spesifikt fordi de var tjukke. 

For min del handler dette om kolliderende menneskesyn og hvor mye fordommer man kan bli møtt med, ikke bare som overvektig, men også som en overvektig persons partner. 

Jeg synes ikke det er så rart om noen ser behovet for å sette dette under debatt, men vinklingen til ts syns jeg jo blir litt uspiselig. 

• Nyttig 1
Skrevet
45 minutter siden, visp said:

Hvor nøye leter man egentlig for å komme over en sånn blogg? Det er jo en haug der ute som skriver om alt mellom himmel og jord som er totalt uinteressant for de fleste, så skjønner ikke helt hvorfor du har dratt fram dette som en diskusjonssak. Det kunne jo liksågodt vært en mat- eller strikkeblogg.

Syns det virker som om du leter etter noe som kan irritere deg jeg:)

Det var en lengre artikkel i Dagbladet med samme tema og dame. Var der jeg ble oppmerksom på bloggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...