AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg kjører med piggdekk da jeg bor 630 moh på Østlandet, her er det fortsatt ca 80 cm snø men nå bare veier. Melder mer snø natt til mandag, det jeg nå lurer på er om jeg risikerer å få piggdekkbot ned mot Oslo/Østfold hvor det er helt andre forhold enn her oppe? det er varmt på dagtid her nå og meldt det frem til lørdag, men er langt ned på minussiden på nettene enda. Forventer politiet at jeg skal legge om til sommerdekk nå pga varmen og så legge om igjen på søndag? det smelter en del snø på dagtid som igjen fryser til is om kvelden/natten/morgenen så kan ikke kjøre isåfall. Er fra Sørlandet så ikke vandt med så langvarig vinter og aldri hatt behov tidligere for piggdekk til mai. Anonymkode: 8b1cf...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Del Skrevet 19. april 2023 Du må betale piggdekkavgift dersom du skal kjøre gjennom Oslo, hvis ikke kan du få bot. Anonymkode: b0ea0...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må betale piggdekkavgift dersom du skal kjøre gjennom Oslo, hvis ikke kan du få bot. Anonymkode: b0ea0...775 Skal kjøre Oslofjordtunnelen, ikke igjennom Oslo. Det er bare om jeg risikerer bot pga piggdekk der nede i lavlandet hvor det sikkert ikke har vært snø på lenge? Forstår politiet hvordan det er her oppe, kanskje jeg bør ta bilder hvordan det ser ut her før jeg kjører imorgen i fall? Anonymkode: 8b1cf...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Del Skrevet 19. april 2023 det går helt fint, du har en god grunn ved at du trenger pigg der du bor og er på dagstur. Jeg bor i moss og det er mange som fortsatt knaser rundt i moss med piggdekk i sola. Anonymkode: 5f11e...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): det går helt fint, du har en god grunn ved at du trenger pigg der du bor og er på dagstur. Jeg bor i moss og det er mange som fortsatt knaser rundt i moss med piggdekk i sola. Anonymkode: 5f11e...e96 Takk for svar, da satser jeg på at det går bra Anonymkode: 8b1cf...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Del Skrevet 19. april 2023 Det er bare å si at du skal på fjellet eller dit og dit til kvelden, så kan de ikke gi deg bot. Har gjort det samme selv. Anonymkode: 60ed9...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Del Skrevet 19. april 2023 Ro ned haha. Jeg kjører med piggdekk i oslo hele vintrrn. Aldri fått noen bot. Har kjørt bil i oslo/follo regionen siden 1999 og blitt stoppet i kontroll EN gang. Tror du overlever. I værste fall får du en tusenlapp i bot Anonymkode: a6eb3...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #8 Del Skrevet 19. april 2023 Husk på åndedrettsvern med kull og partikkelfilter, moss stinker. Anonymkode: 21f37...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 10.17): Ro ned haha. Jeg kjører med piggdekk i oslo hele vintrrn. Aldri fått noen bot. Har kjørt bil i oslo/follo regionen siden 1999 og blitt stoppet i kontroll EN gang. Tror du overlever. I værste fall får du en tusenlapp i bot Anonymkode: a6eb3...6ad Det er ikke piggdekk i seg selv som er problemet, men piggdekk etter dato for omlegging. Anonymkode: 876da...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 10.22): Husk på åndedrettsvern med kull og partikkelfilter, moss stinker. Anonymkode: 21f37...4a4 Lenge siden du har vært i Moss, skjønner jeg🤡 Anonymkode: 876da...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Del Skrevet 20. april 2023 Ikke noe problem så lenge du har en god grunn. Grunnen er jo at du bor her oppe. Anonymkode: 5301d...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 10.22): Husk på åndedrettsvern med kull og partikkelfilter, moss stinker. Anonymkode: 21f37...4a4 Åja, du har vært på søppelfyllinga før? Det lukter litt der, ja. I tillegg ligger den jo rett ved E6. Ellers burde du jo vite at papirfabrikken er lagt ned, så det er ikke noe celluloselukt lenger Anonymkode: 5eed8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå