Gå til innhold

Tror dere på Liv etter døden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere på et liv etter døden?

hva er energi evt? Siden energi ikke kan forsvinne eller oppstå? 

har dere opplevelser ang livet etter døden?

jeg har mistet flere nå u alt for ung alder, og jeg er så fortvilet og redd, redd for at alt ved dem er borte for alltid.. jeg håper så veldig at det er noe mer.. 😕 

Anonymkode: 37620...2ac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tror kristne kommer til himmelen og får oppleve den nye jorda etter dommedag når Gud har fjernet alt det ond.

Anonymkode: 58ddd...02b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, tror kristne kommer til himmelen og får oppleve den nye jorda etter dommedag når Gud har fjernet alt det ond.

Virkelig? 

Sjelden jeg ser noen som på ekte virkelig tror på dette i dag. 

Meg selv: Nei,etter døden er alt over. Man opphører å eksistere. Det er ingenting mer. Man faller i en evig søvn uten drøm eller noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gjør ikke det altså :( Skulle gjerne ønske det og trodde på det før men så mistet jeg folk rundt meg og min aller nærmeste, vi snakket mye om livet etter døden og hvis det hadde vært noe liv etter døden hadde jeg fått et tegn. Men nei, helt stille, ingenting :( så har mistet troen.. 

Anonymkode: e4675...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tenker dere om alt det uforklarlige som skjer?

jeg har opplevd mye rart i livet, men ingenting er 100% spikret at «dette» er en ånd liksom… 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei jeg gjør ikke det altså :( Skulle gjerne ønske det og trodde på det før men så mistet jeg folk rundt meg og min aller nærmeste, vi snakket mye om livet etter døden og hvis det hadde vært noe liv etter døden hadde jeg fått et tegn. Men nei, helt stille, ingenting :( så har mistet troen.. 

Anonymkode: e4675...5dd

heg føler der samme slm deg. Jeg trodde mye før, men har sluttet å tro mer og mer ettersom jeg har mistet folk. Hvorfor skal dem ikke gi tegn liksom 😥 

syntes bare det er så ekstremt trist og rart, og ikke minst meningsløst, at det er sånn det skal være liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Virkelig? 

Sjelden jeg ser noen som på ekte virkelig tror på dette i dag. 

Meg selv: Nei,etter døden er alt over. Man opphører å eksistere. Det er ingenting mer. Man faller i en evig søvn uten drøm eller noe annet. 

De fleste nordmenn tror på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror dere på et liv etter døden?

hva er energi evt? Siden energi ikke kan forsvinne eller oppstå? 

har dere opplevelser ang livet etter døden?

jeg har mistet flere nå u alt for ung alder, og jeg er så fortvilet og redd, redd for at alt ved dem er borte for alltid.. jeg håper så veldig at det er noe mer.. 😕 

Ja, tror på et "liv etter døden". Tror vi blir gjenfødt igjen og igjen (noen ganger med de samme menneskene/sjelene rundt oss) så vi kan lære det vi skal lære 

Anonymkode: e6d78...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på liv før og etter døden. Jeg tror ikke dette er det eneste livet jeg har. Kroppen dør og går i oppløsning over tid (eller blir kremert), men jeg tror på sjelen og at den går videre og blir gjenfødt. 

Anonymkode: b887f...64c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kjenner noen Liv, men er de ekstra gode mennesker siden de får et etterliv og ingen andre?

Anonymkode: 52aa0...8de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppens oppgave er å utføre hva sjelen ikke kan gjøre uten kropp her, så jeg tror at når noen dør så må sjelen finne et annet sted å gjøre av seg. Jeg tror at de dødes sjel hviler etterpå, sover, og vekkes opp på den ytterste dag og må stå til ansvar. Jeg tror de får en ny kropp senere.  Det er det som står i Bibelen og det jeg forholder meg til. Det står også mye om ånder i Bibelen så med tanke på kontakt med de døde er ikke åndene verre stelt enn at de har fulgt litt med og kan fortelle hva farmor og farmor og at han røkte pipe og hun likte å bake boller. Vi går nå rundt kledd som de fleste gjør og at vi liker å høre at de elsket oss og passer på oss - og det er visstnok få som har forstått at menneskene har litt av hvert personlighetstrekk i seg så det skal godt gjøres å ikke få en naiv sak å tro hva som helst av utsagn om hvordan noen var. Til nøds ser medium hva som har vært, ikke hva som er.  

Anonymkode: 19181...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe etter døden. Spesielt med tanke på hva som skjer når mennesker får hjerneskade. Da kan man endre personlighet og funksjon totalt. Blir man «hjerneskada» i livet etterpå også? Neppe, ettersom død er jo nettopp at hjernen ikke får mer oksygen og en dermed bli «hjerneskadet/hjernedød». Noen sier «sjelen» drar, men hva er sjelen om ikke personlighet og erfaring? Og om disse sitter i hjernen… og hjernen slutter… Nei det får jeg ikke til å henge sammen. Så sier kristne sånt som «det er den beste versjonen, før du ble syk, hjerneskada, Alzheimer osv» som du drar til himmelen med… Hva med de som er født med en skade da? Er de noen helt andre de da liksom. 

Anonymkode: 1668f...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noe etter døden. Spesielt med tanke på hva som skjer når mennesker får hjerneskade. Da kan man endre personlighet og funksjon totalt. Blir man «hjerneskada» i livet etterpå også? Neppe, ettersom død er jo nettopp at hjernen ikke får mer oksygen og en dermed bli «hjerneskadet/hjernedød». Noen sier «sjelen» drar, men hva er sjelen om ikke personlighet og erfaring? Og om disse sitter i hjernen… og hjernen slutter… Nei det får jeg ikke til å henge sammen. Så sier kristne sånt som «det er den beste versjonen, før du ble syk, hjerneskada, Alzheimer osv» som du drar til himmelen med… Hva med de som er født med en skade da? Er de noen helt andre de da liksom. 

Anonymkode: 1668f...753

Hvordan kan noen dra til himmelen med en hjerne som ikke er der, tenkte du? Kroppen ligger jo her den. Død. Sjelen virker jo om ikke hjernen virker. Var noen skadet definerer ikke det hvem de var i sjelen. Kropp og sjel er to forskjellige ting. Eller mener du at bare de som hadde alt på plass og virket optimalt kroppslig skulle ha sjel eller få et liv etter døden? Når noen dør har de vel en eller annen skade alle, så hvor vil du hen? Hjertet til alle slutter å slå når de dør og hjernen slutter å virke hos alle.

Anonymkode: 19181...8f9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...