Gå til innhold

Hva er best for å få langt hår? Sove med flette eller lue?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hiver det bare opp og over puta, sover ganske rolig. 

Ellers; vasker hver uke, klipper det 2-3 ganger i året, føner ut etter vask (for volum og glatt hår), farger ikke, bruker litt hårolje nesten daglig, som regel kur før vask

Største forskjellen merket jeg da jeg gikk tilbake til scrunchies for noen år siden for å få bort håret hjemme, de sliter mye mindre på håret enn tynne strikker. 

Anonymkode: e9900...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 21.14):

Nei, den frisyren sliter på håret.

Anonymkode: c33f7...f20

Men hjelper mot ansiktsrynker, billig botox 😄

Anonymkode: 33825...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 21.19):

Jeg har hår ned til korsryggen. Noen ganger prøver jeg å flette det løst oppå hodet, for jeg liker ikke å sove med vanlig flette i nakken. Men stort sett så lager jeg en løs dott på hodet. Tar håret en og en halv gang i gjennom strikken. Jeg bruker fløyelsstrikker. Har alltid hatt langt hår, håret mitt blir ikke slitt av ordentlige kvalitetsstrikker i hvertfall. Løst hår blir for varmt for meg, så det orker jeg ikke om natten. Også ender jeg opp med å legge meg oppå det i løpet av natten.

Anonymkode: 5381e...57e

Hvor kjøper du de strikkene ?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Duff skrev (4 timer siden):

Hvor kjøper du de strikkene ?

De fleste steder har det. https://www.lindex.com/no/p/7695351-7657-gra-harstrikker-i-floyel 

De sitter godt i håret, er lette å få ut ( og derfor slipper å dra så mye i håret for å få ut strikken) og de sliter lite på håret. 

Anonymkode: 5381e...57e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hiver det bare opp og over puta, sover ganske rolig. 

Ellers; vasker hver uke, klipper det 2-3 ganger i året, føner ut etter vask (for volum og glatt hår), farger ikke, bruker litt hårolje nesten daglig, som regel kur før vask

Største forskjellen merket jeg da jeg gikk tilbake til scrunchies for noen år siden for å få bort håret hjemme, de sliter mye mindre på håret enn tynne strikker. 

Hva er scrunchies?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MyMichelle skrev (13 minutter siden):

Hva er scrunchies?

Finnes det virkelig noen som ikke har sett på satc?

Se innlegget før mitt ;)

(de er heldigvis inn igjen, og rikelig med utvalg i butikkene) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finnes det virkelig noen som ikke har sett på satc?

Se innlegget før mitt ;)

(de er heldigvis inn igjen, og rikelig med utvalg i butikkene) 

*før ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle gar "anlegg" tio æ få langt hår. Det er genene som bestemmer hvor langt håret ditt maksimalt kan bli. 

Svigermor prøvde alt, men fikk ikke langt (lengere hår)  prøvde i over 5 år. Kjerringråd, profesjonelle råd....alt. 

Jeg har alltid hatt langt hår. På det lengste ved knærne. Å flette  håret (litt løst) er undervurdert. Kanskje det  beste du kan gjøre om natta. Lue gjør ikke noe stort annet enn å gjøre søvnen ubehagelig. Er lua laget av silke, er det noe annet. Enklere å skaffe silkeputetrekk.  Viktig med klipp også. Lite. 

Bra kosthold kan merkes. 

Forresten : prøv risvann om du vil ha fantastisk hår. Masse glans og volum. Kan merkes etter første bruk. 

Anonymkode: 6469c...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...