AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Del Skrevet 18. april 2023 Overskriften sier vel det meste- for å få langt fint hår med lite fjon og korte hårstrå som ikke er lange nok til noen ting.. er det best å sove med en (evt to) flette, eller ha løst hår men bruke lue med glatt stoff på innsiden? Har vanlig hår, ikke spesielt tynt/fint… Anonymkode: 72397...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 18. april 2023 #2 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg har langt og glatt hår med lite fjon og jeg sover nesten alltid med flette iallefall. Riktignok fletter jeg det fordi jeg hater å sove med løst hår, ikke for utseendet sin del, men resultatet blir jo det samme... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Del Skrevet 18. april 2023 Det beste for å få langt hår er å ikke vaske det hver dag, lufttørke det, ikke bruke føner eller rettetang/krølltang på det. Vekk med alle varmeelementer som brenner hårstråene og tørker dem ut så de knekker! Vaske håret annenhver eller hver tredje dag holder lenge. Anonymkode: 04106...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 18. april 2023 #4 Del Skrevet 18. april 2023 Putetrekk i silke 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Del Skrevet 18. april 2023 Ikke sov med lue. Kjøp heller silke putetrekk. Det tar ikke opp så mye fuktighet fra håret og det får håret til å gli lettere over stoffet (mindre slitasje) Bruk en sjampo som virkelig renser håret. Bruk en balsamspray fra ørene og ned og gjerne en olje i tuppene. Fukt, fukt, fukt er trikset, samt å få renset godt når det vaskes for at håret kan tiltrekke seg mer fukt Anonymkode: f25c7...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg vasker håret 1, Max 2 ganger i uken, bruker balsam i lengdene, og en olje helt nederst. Aldri føning/rettetang, lar håret lufttørke, og børster det når det er tørt, for å inngå slitasje på vått hår. Jeg mener ikke å sove med vanlig lue, men sånn «satin sleep bonnet»…. Anonymkode: 72397...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 19. april 2023 #7 Del Skrevet 19. april 2023 Blueberrysmoothie skrev (På 18.4.2023 den 18.23): Putetrekk i silke og håret i "tut" oppå hodet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #8 Del Skrevet 19. april 2023 Glemte å nevne at jeg ikke sover med pute, (jeg vet.. men kan ikke fordra det! 🤣) så da er det litt vanskelig med putetrekk…. Anonymkode: 72397...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #9 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vasker håret 1, Max 2 ganger i uken, bruker balsam i lengdene, og en olje helt nederst. Aldri føning/rettetang, lar håret lufttørke, og børster det når det er tørt, for å inngå slitasje på vått hår. Jeg mener ikke å sove med vanlig lue, men sånn «satin sleep bonnet»…. Anonymkode: 72397...fdb Jeg skjønner ikke helt logikken i hvordan sånn hjelper. Man gnukker jo like mye(???) på håret når man ligger eller vrir seg selvom det ligger samlet i en pose/lue eller flette. Jeg har prøvd å sove med dott på toppen av hodet for å få alt håret vekk fra nakken og puta, men det syns jeg strammet/dro håret i hårfestene langs pannen og foran på hodet (tyngdekraften, ikke pga stram strikk på dotten som også gir samme effekt) og har lært at det værste man kan gjøre er å gå med stram strikk eller hårsveiser som drar i hårrøttene og at det kan føre til dårligere hårvekst og hårtap... Mulig jeg tenker helt feil men jeg konkluderte hvertfall med at ikke det var like lurt i praksis som det høres ut som i teorien (sove med dott på hodet) Det jeg gjør er å legge alt håret bakover og vekk fra hodet og nakken. Liksom mot veggen bak meg sånn at det kun er underhåret i nakken som er mellom hodet og puta og resten av håret er out of the way! Klart det rører på seg og havner under hodet når jeg vrir meg i søvne så helt feilfritt er det ikke Anonymkode: 3a5a7...5fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #10 Del Skrevet 19. april 2023 7 minutter siden, Carrot said: og håret i "tut" oppå hodet.. Nei, den frisyren sliter på håret. Anonymkode: c33f7...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 19. april 2023 #11 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, den frisyren sliter på håret. Anonymkode: c33f7...f20 veel, jeg har gjort det slik i over 20 år og har helt fint hår 😝 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Del Skrevet 19. april 2023 Blueberrysmoothie skrev (På 18.4.2023 den 18.23): Putetrekk i silke Men da klistrer jo håret seg til hele fjeset 🤔 Anonymkode: 9d988...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg har hår ned til korsryggen. Noen ganger prøver jeg å flette det løst oppå hodet, for jeg liker ikke å sove med vanlig flette i nakken. Men stort sett så lager jeg en løs dott på hodet. Tar håret en og en halv gang i gjennom strikken. Jeg bruker fløyelsstrikker. Har alltid hatt langt hår, håret mitt blir ikke slitt av ordentlige kvalitetsstrikker i hvertfall. Løst hår blir for varmt for meg, så det orker jeg ikke om natten. Også ender jeg opp med å legge meg oppå det i løpet av natten. Anonymkode: 5381e...57e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 20. april 2023 #14 Del Skrevet 20. april 2023 Hår vokser fra innsiden. Ingenting man gjør på utsiden vil hjelpe på hårvekst. Kosthold og vitaminer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #15 Del Skrevet 20. april 2023 Carrot skrev (På 19.4.2023 den 21.16): veel, jeg har gjort det slik i over 20 år og har helt fint hår 😝 Jeg fikk finere hår da jeg sluttet med dott. Frisøren min sa at dotten slet på håret. (Ikke samme AB) Anonymkode: 179e9...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #16 Del Skrevet 20. april 2023 Det beste for å få langt hår er vel å behandle det slik at det ikke blir fort slitt, så det ikke er så mye stygt/slitt å klippe vekk, men det heller kan vokse seg langt. For min del betyr det; 1. vaske sjeldent (hver annen eller tredje dag) 2. unngå styling og varmebehandling som sliter på håret. Hvis man skal bruke strikker, velg de som sliter minst mulig 3. bruk en flink frisør og kjøp skikkelige produkter, så du tar vare på håret ditt. Det er noen svindyre produkter som faktisk funker og gir sterkere hår, men det koster. Anonymkode: 332d1...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #17 Del Skrevet 20. april 2023 VoodooChild skrev (4 timer siden): Hår vokser fra innsiden. Ingenting man gjør på utsiden vil hjelpe på hårvekst. Kosthold og vitaminer. Du kan gjøre ting for å hindre at det brekker og flir fjon, slik Ts nevner. Det må gjøres på utsiden Anonymkode: 9cafb...732 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #18 Del Skrevet 20. april 2023 4 hours ago, VoodooChild said: Hår vokser fra innsiden. Ingenting man gjør på utsiden vil hjelpe på hårvekst. Kosthold og vitaminer. Nåja. Hvis du feks bleker håret jevnlig og varmebehandler uten beskyttelse er det klart det vil påvirke håret negativt. Anonymkode: 578c0...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #19 Del Skrevet 20. april 2023 Får å få langt/lenger hår, må man spare. Det betyr altså at man ikke kan klippe det. Anonymkode: 099ca...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #20 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får å få langt/lenger hår, må man spare. Det betyr altså at man ikke kan klippe det. Anonymkode: 099ca...d41 Nei man skal klippe jevnlig. Ellers tærer splitte tupper seg bare oppover på håret som igjen fører til mer knekt og pistrete hår. Trikset er å klippe jevnlig men ikke fler centimeter enn håret har vokst. Håret vokser ca en centimeter i måneden, så hver tredje måned bør man klippe 1-2 centimeter. Å få langt sunt hår tar tid Anonymkode: 3a5a7...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå