Gå til innhold

Lurer på om lokalet er for langt unna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet et lokale som er helt fantastisk etter å ha lett lenge. Problemet er om det er for langt unna. Vi tenker å ha vielsen i kirken der vi bor (da har gjestene alt fra 5 minutter til 1 times reisevei). Vi bor litt utenfor Oslo. Lokalet vi har sett på er 1 time i «feil» vei for alle derfra. Det går ikke buss dit. Det vi lurer på er om vi skal sette opp en buss fra kirken og ut til selskapet med retur ca kl 01 tilbake til kirken, også kan de som vil kjøre selv. Det blir litt klønete uansett for de som kommer langveis fra må også kjøre et stykke hjem fra kirken igjen på natta. Det finnes små gjestegårder og rorbuer der man kan leie på forhånd hvis man vil overnatte. Hva tenker dere? Ønsker ikke å gjøre det komplisert for gjestene heller, men noe logistikk for noen blir det jo uansett lokale.. Noen innspill? ☺️

Anonymkode: e894c...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig å velge en kirke nærmere lokalet?

Anonymkode: 4f294...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det høres ikke ut som en god løsning. Det blir best hvis folk enten kan kome hjem uten besvær og store kostnader, eller kan overnatte på stedet. 

Anonymkode: faadc...b5c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres tungvindt ut. Er der noe overnattingsmuligheter nært lokalet? 

Anonymkode: 1c7d5...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress når dere fikser buss.

Vi hadde lokalet her vi bor, men det var ca 1t for de fleste gjestene. Vi hadde buss til og fra lokalet. Nå var vielsen like ved lokalet da

Anonymkode: 535d3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungvint. Ikke alle har mulighet eller lyst til å bli til kl. 01.  

Anonymkode: ecc08...2a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da blir det jo to timer hjem for noen... Syns det virker litt kjipt. Men finne ikke noe annet så...

Anonymkode: 5dc21...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater langt reisevei! Maks 15 min fra vielsestedet.

Anonymkode: 445c1...7e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke noe stress når dere fikser buss.

Vi hadde lokalet her vi bor, men det var ca 1t for de fleste gjestene. Vi hadde buss til og fra lokalet. Nå var vielsen like ved lokalet da

Anonymkode: 535d3...8fc

For mange så er det et irritasjons/stressmoment å ikke kunne bestemme når man selv skal reise hjem. Jeg hadde synes det var veldig ubekvemt og hadde kanskje droppet alkohol for å kunne kjøre (og dermed fått dårligere fest for min del)

Anonymkode: ace28...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg blir invitert i bryllup der det er en time fra festlokalet til mulig overnatting (eller hjem hvis det er i samme by), så takker jeg nei, selv om det settes opp buss.

Anonymkode: 2fccc...7a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lite gjestevennlig ut. 

Ikke alle ønsker/orker være i selskap til kl 1 om natten, og så sitte en hel time til på buss (med diverse berusede med-gjester man gjerne allerede har sett mer enn nok av den kvelden). 

Det blir dyrt for gjestene om de må leie seg overnatting, eller bestille leiebil (og da være edru til å kjøre den), eller satse på en hel times taxi-tur med både helg- og natt-takst. 

Vi skal i konfirmasjon i år, hvor vi er nødt til å reise med fly og ha overnatting - og så viser det seg i siste liten at de har lokale 45 min unna kirken, så vi er nødt til å leie bil for å komme dit.... DYRT!!! 

Anonymkode: ae75a...a5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at dette virker såpass tungvint at jeg hadde sett mørkt på å delta.

Anonymkode: b901d...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...