Gå til innhold

Pris utdrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

I mitt utdrikkingslag så betalte de inn 250/300 kr. Synes det er lite.. 

Anonymkode: a2e01...106

Om dere hadde det hyggelig, var det ve nok? 

Anonymkode: 428b0...1eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i et par utdrikningslag. Da har vi betalt rundt 500 kr hver som dekket aktiviteter og brudens mat og drikke (utested). Vi betalte selv for vår egen drikke og mat. Jeg var student da, så var takknemlig for å slippe å betale likt som de som kjøpte 10 drinker når jeg selv bare drakk to øl og et vinglass. Forloveren betalte likt som oss, men tok ikke noen økonomiske avgjørelser over hodet på oss andre. 5000 hadde ikke jeg hatt råd til! Man skal jo kjøpe gave, kanskje nytt antrekk + frisør

Anonymkode: f18fb...72a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på hva pengene går til. Felles moro/aktiviteter? Eller bare aktiviteter for brud og forlover? Siste utdrikningslag jeg var i, var bare dritt. Vi betalte 2000 kroner hver. Brud og forlover fikk massasjee, sminke, hudpleie, negledesign. Vi andre ble sittende og vente i nesten 4 timer med en 3 liters kartong med vin på deling + plastglass. 

Anonymkode: 46d48...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 2000,- er max, og det bør være inkludert mesteparten av mat/drikke. Jeg liker best utdrikningslag der man fokuserer på å ha det hyggelig i stedet for å stresse gjennom 5 ulike aktiviteter på en dag. Og jeg er ikke så grei at jeg hadde møtt opp i et utdrikningslag til 5000,-

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff en kasse øl og en sånn rosa cowboyhatt må da være nok. Folk lager så mye styr utav det

Anonymkode: 135db...957

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000/1500 er maks pris pr person.

Anonymkode: a2e01...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gifte meg i sommer og har sagt til mine forlover at jeg ikke ønsker fokuset skal ligge på penger. Jeg har ønska meg aktiviteter som ikke koster noe spesielt, og at vi kan finne på noe hyggelig sammen istedenfor. Koster ikke noe å skjemme meg litt ut og gi meg gøyale oppdrag rundt om heller. Har også sagt at jeg kan bruke penger selv på drikke 😁 for meg er det viktigere at folk ønsker å være med på denne dagen, enn at alt skal koste skjorta… Spa person er jeg ikke, jeg har alt i orden av negler og vipper, og massasje får jeg hver uke hos min fysio, så de vet sånne ting. 
 

Jeg var invitert i utdrikningslag i fjor til søstra til samboeren min, og da måtte vi betale 1000,- selv om vi ikke kunne bli med på opplegget… 

Anonymkode: fa795...3e0

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de utdrikkingslagene jeg (kvinne, 30årene, oslo) har deltatt i har prisen per pers vært 1000-2500kr. Oppleggene har vært heldags med arrangementer til helgeopplegg på noens (typisk forlovers) hytte. På de rimeligste (1000-1500) har deltagerne med unntak av bruden betalt for seg selv på restaurant/utesteder. Mat og drikke på hyttetur har vært felles innkjøp.

Til sammenligning har utdrikkingslagene min mann (30 årene, oslo) har deltatt på kostet mellom 5000-12000.

Vi har deltatt på ca. like mange opp gjennom.

Jeg har hørt rundt med mannlige venner, familiemedlemmer, kollegaer etc., og det min mann har betalt virker å være gjengs pris. Jeg har også hørt med mine kvinnelige venner/familie/bekjente/kollegaer/etc. og det jeg har betalt er gjengs pris hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare med i utdrikningslag til folk jeg bryr meg veldig om så 5000 er ok synes jeg

Anonymkode: 31763...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...