Gå til innhold

Pris utdrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor mye er det vanlig å legge i utdrikningslag? Og er det vanlig at forlover betaler på krona like mye som alle andre? 

Selv har jeg erfart to veldig ulike utdrikk nå. Det ene kosta 5000kr pr deltager, det andre 1500kr. I det siste dekte forlover utgifter som dekorasjoner og annet smådill(ikke mange tusen kroner ekstra altså). Synes det er drøyt når utdrikk nærmer seg 6000kr, ofter er man jo venn med både han og hun, og skal gi bryllupsgave i tillegg. Totalprisen på bryllupet som gjest blir jo da over 10.000kr.

Anonymkode: c6ba6...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5000 er mye etter min mening. Med mindre man er veldig tett og ALLE er innstilt på at de ønsker å bruke så mye.

Jeg har opplevd å være den "kjipe" som sier ifra. Det var veldig mange som var takknemlig da det kan være flaut å måtte innrømme for en gruppe at man ikke har råd til å delta. Så er det opp til forlover om flest mulig skal kunne delta eller at det blir mest mulig aktiviteter/luksus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel ann på hva man skal gjøre og vor mange som er med og spleiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med et utdrikningslag er at alle skal ha det hyggelig og den som drikkes ut ekstra hyggelig. Noen ganger koster det litt, andre ganger mye. Det må tilpasses de som skal være med. Men om man skal være sammen hele dagen og kvelden/natten, finne på noe og drikke alkohol, klarer jeg ikke å se at det kan koste noe særlig mindre enn et par tusen pr. Person. Om det er en helg, kommer man opp i mye høyere beløp.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt store summen spør du meg.

Anonymkode: b9453...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! Hvor mye er det vanlig å legge i utdrikningslag? Og er det vanlig at forlover betaler på krona like mye som alle andre? 

Selv har jeg erfart to veldig ulike utdrikk nå. Det ene kosta 5000kr pr deltager, det andre 1500kr. I det siste dekte forlover utgifter som dekorasjoner og annet smådill(ikke mange tusen kroner ekstra altså). Synes det er drøyt når utdrikk nærmer seg 6000kr, ofter er man jo venn med både han og hun, og skal gi bryllupsgave i tillegg. Totalprisen på bryllupet som gjest blir jo da over 10.000kr.

Anonymkode: c6ba6...436

5000 er altfor mye i utdrikkingslag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager kr 5000,- i utdrikningslag?

Hva består en sånn utdrikningsdag av?

Ja faktisk, er det noen som vet her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har deltatt som gjest på utdrikningslag har vi havnet på rett rundt 1000 kr pr person som skal dekke felles middag, aktiviteter og drivstoff - samt alle utgifter til den som drikkes ut. Vi har da dekket egen drikke hver for oss, men delt på det bruden/brudgommen drakk.

5000 kr da bør alle være enige i forkant og det bør inkludere den som drikkes ut sine utgifter tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er villig til å betale max 1000. Hadde aldri godtatt 5000 

Anonymkode: 7fc65...f4d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 1000kr, om forlover går over budsjettet må den betale resten fra egen lomme.

Anonymkode: e805e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 5000kr er mye, man vil jo ekskludere en del som enten ikke har råd eller tar seg råd.

Jeg kunne dratt en weekendtur til en storby i Europa med en nær vennegruppe for om alle var enige og ville og kunne få til det, men jeg hadde ikke brukt den summen på en fjernere venn for å gå på gokart og spa med et random ensemble med folk hvor jeg ikke kjenner halvparten engang.

Jeg lurer på - hva skjedde på dette utdrikningslaget som var så dyrt? 

Jeg tror jeg bare har betalt max en tusenlapp på de jeg har vært på, de har vært opptatt av å holde kostnad nede. 

Anonymkode: 935ad...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i utdrikningslag hvor det koster 1000,- per deltaker i tillegg til at vi skal dekke lunsj og alkohol utover kvelden selv (får middag og snacks inkludert).
Opplever det som i dyreste laget slik som økonomien hos de fleste er nå… likevel blir jeg med da det er en nær venninne. De får 1000,- i bryllupsgave, som er det samme som jeg gir til mine (15) tantebarn til konfirmasjon. 

Anonymkode: 31bb2...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

5000 kr?!! Men det inkluderer det vel utgifter for å dra selv, antar jeg? 

Jeg er med i planleggingen av utdrikningslag nå, men kan ikke den avsatte datoen.

Jeg regner med at jeg blir med å spleise på det som er felles for bruden selv om jeg ikke kan delta, men 1000 kr synest jeg bør være maks, iallfall for en som ikke kan delta selv?! 

 

 

Anonymkode: 42249...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som vil føle seg litt bedre. De to siste utdrikkingslagene min mann har vært i måtte han betale 10 000kr pluss reise og 17 000kr i det andre. Vi bor i USA så dette er ikke helt uvanlig pris. Sykt men sant.

Anonymkode: 28605...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1000 må ein vel rekne med. Opp mot 2000 om ein får beskjed i god tid før! I eine utdrikningslaget eg skulle i hadde forlovar ei meiningsmåling på facebook med kor mykje ein ville bruke før dei starta planlegginga, syns det var ei grei løysing. Hadde aldri betalt 5000 for eit utdrikningslag.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da ikke uvanlig at det er oppi 5000 eller over. Mange som har weekendtur til utlandet. Da bør det dog være avtalt rundt et år i forveien 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud, det var mye penger. Hadde aldri gått med på å betale så mye. For meg var vi totalt 5 stykker, og ut fra vin og mat (vi gjorde ingenting - mitt ønske), anslår jeg at de spytta inn 500 kroner hver. Samtisig ble det jo brukt tid på pynt og rigging. 

Anonymkode: 4c0c5...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på aktivitet, men jeg er igrunn ikke villig til å betale så mye. 

Skal i et destinasjonsbryllup. Reise, hotell, gave, utdrikningslag... Det blir fort DYRT. 

Kanskje jeg er spesielt lite romantisk, men jeg ser ikke helt verdien av å bruke 10.000 på at andre "feirer kjærligheten". 

Min betalingsvillighet blir også litt regulert av hvor nær jeg er. Ville lagt ut mer for søster enn perifær venninne. 

 

Anonymkode: 428b0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt utdrikkingslag så betalte de inn 250/300 kr. Synes det er lite.. 

Anonymkode: a2e01...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...