AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #21 Skrevet 16. april 2023 Ja, jeg ville selvfølgelig dratt. Anonymkode: e335e...ca9 1
Eva-Lena Skrevet 16. april 2023 #22 Skrevet 16. april 2023 Jeg synes du skal reise ig evt reise tidligere. Du sier du ikke har problemer med å prate med folk, da klarer du det i konfirmasjonen også. Det blir sikkert veldig hyggelig og du er glad du reiste 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #23 Skrevet 16. april 2023 Eva-Lena skrev (3 minutter siden): Jeg synes du skal reise ig evt reise tidligere. Du sier du ikke har problemer med å prate med folk, da klarer du det i konfirmasjonen også. Det blir sikkert veldig hyggelig og du er glad du reiste 😊 Reise? Er ikke konfirmasjonen i samme bydel? Anonymkode: 2979a...e57
Eva-Lena Skrevet 16. april 2023 #24 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reise? Er ikke konfirmasjonen i samme bydel? Anonymkode: 2979a...e57 Hun må vel uansett dra dit da? Gå dit,,kjør trikk eller hva som helst. Bare dra dit. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #25 Skrevet 16. april 2023 jeg er også singel og dro alene i konfirmasjonene til min venninnes barn, men der var det også noen andre felles venner jeg kunne snakke med, selv om jeg var den eneste single. jeg hadde sterkt vurdert å dra, og heller reist hjem forholdsvis tidlig. Kanskje du kan tilby deg å hjelpe til på kjøkkenet, serveringen, kakene etc. ? Da er du opptatt mye av tiden, og når du spiser og drikker kaffe sitter du forhåpentligvis sammen med noen normalt hyggelige og høflige mennesker som inkluderer deg i samtale. Anonymkode: b4cc4...56c 2
Millimani Skrevet 16. april 2023 #26 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Reise? Er ikke konfirmasjonen i samme bydel? Anonymkode: 2979a...e57 Noen steder i landet sier man at man skal reise, selv om man bare skal til en annen bydel.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #27 Skrevet 17. april 2023 Veninnen min kom innom i dag og jeg fortalte at jeg ikke kom i konfirmasjonen. Jeg så at hun ble lei seg. Men hun sa at hun forstod Anonymkode: 7684c...882
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #28 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Veninnen min kom innom i dag og jeg fortalte at jeg ikke kom i konfirmasjonen. Jeg så at hun ble lei seg. Men hun sa at hun forstod Anonymkode: 7684c...882 Da er hun raus og snill. Jeg forstår ikke. Anonymkode: e335e...ca9 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #29 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 13.47): Har ikke truffet de noen ganger oppigjennom årene ja. Men de er veldig opptatte og jeg jobber på plattform og er mye borte. Men jeg ser på de som nære ja, siden jeg ikke har barn selv. Anonymkode: 7684c...882 Om du ser på de som nære så drar du selfølgelig om du kan Anonymkode: 3f510...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #30 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er hun raus og snill. Jeg forstår ikke. Anonymkode: e335e...ca9 Hun er snill. Men jeg så det på ansiktet at hun ble skuffet. Anonymkode: 7684c...882
Millimani Skrevet 18. april 2023 #31 Skrevet 18. april 2023 Når de bor i samme bydel synes jeg du skal dra. Jeg var 13 år da jeg en gang ble invitert i konfirmasjonen til storebroren til ei venninne. Hadde kjent dem i ett år, og ble invitert fordi de var så få i familien som hadde anledning til å komme. Hele morssiden bodde et annet sted i landet og en av dem "jobba ute", som man sier. I Nordsjøen altså. Vanskelig å bytte vakt. Jeg hadde aldri truffet noen i farens familie før den konfirmasjonen. Men jeg var høflig og takket ja, kom dit stille og forsiktig, men tødde opp og var med på festen. Et enkelt "lite" bord med alskens god mat som ble laget av mammaen i huset. Familien veldig flink til å inkludere meg. To år senere ble venninna mi konfirmert, og siden jeg ble konfirmert uka før kunne vi invitere hverandre i hverandres konfirmasjoner. Denne gangen var hele familien på begge sider med, men jeg hadde ikke sett familien på farssiden heller siden den forrige konfirmasjonen. Det ble en koselig dag. Jeg var der i tre-fire timer, og da var jeg for så vidt mer enn mett nok. Husk at du har kjent henne i 20 år, og da er det veldig dumt at du svikter. Dere bor i samme bydel, og du har kjent konfirmanten hele hennes liv. Ved å droppe selskapet skuffer du ikke bare venninnen din, du skuffer også konfirmanten. Selv om du er singel og må dra alene, så må du kunne klare det. Du har også hilst på andre i familien tidligere, om det så er en stund siden. Be venninnen din om å plassere deg i nærheten av der familien hennes sitter, enten de har langbord eller småbord. Langbord er vel det som er mest vanlig hvis det leies lokale. Du trenger ikke være der så lenge, men du bør overvære middag og dessert iallfall. Så hører du andre rundt deg prate, du kan henge deg på i samtalen, de kan henvende seg til deg, og så får dere kanskje til en prat likevel. Husk at mye dreier seg om konfirmanten uansett, kanskje er det sanger, power point-presentasjon og "minnetale". Er det vanskelig å finne andre temaer dere kan snakke om der du sitter, så kan dere jo snakke om hvilke minner dere har om konfirmanten. Etter hvert kan du ta deg "pauser" ved å se på gavebordet, finne konfirmanten for å se om hun har tid til en prat, eller ta en prat med noen av de andre du kjenner i familien hennes. Kanskje kan du også spørre venninnen din om du kan komme på besøk til henne i forkant av konfirmasjonen, og be om at hun inviterer flere andre som skal dit. Da kan hun presentere dere for hverandre, sånn at du har fått hilse på noen av de andre gjestene i forkant. Da har jo dere hilst på hverandre, og forhåpentligvis fått en god dialog. Da kan hun plassere deg ved de du har fått hilse på i forkant, samtidig som hun plasserer dere i nærheten av hennes familie. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #32 Skrevet 18. april 2023 Jeg skjønner godt at hun blir skuffet. De ser på deg som familie, og du går i konfirmasjonen for å feire konfirmanten, ikke fordi det er gøyere enn andre ting du heller kunne gjort den dagen. Hvis du ikke sliter med å snakke med fremmede, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan ofre noen timer, spise mat, høre på taler og smalltalke litt. Anonymkode: 19897...887 4
Hemmeligvenn2.0 Skrevet 18. april 2023 #33 Skrevet 18. april 2023 Du må jo ikke dra, men er du fadder syns jeg du skal dra ☺️
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #34 Skrevet 19. april 2023 Jeg er ikke singel, har mann og 3 små barn. Men jeg er invitert i venninnen min sin datters konfirmasjon alene og skal selvfølgelig dra. Kjenner såvidt foreldrene til venninna mi og ingen andre der, men er veldig glad i konfirmanten (og venninna mi) og ønsker å være der på hennes store dag. Tenker at jeg hjelper til med rydding og sånt så jeg slipper å sitte så mye og snakke med fremmede Anonymkode: 01a5f...a45 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #35 Skrevet 19. april 2023 Ja, jeg ville dratt. Se på det som sosial trening. Du må jo ikke være der i mange mange timer. Ofte går det mye bedre enn forventet. At du er alene er det mange som er, så det skal du ikke føle på. Anonymkode: 40806...6d7 3
Gjest Margo Skrevet 19. april 2023 #36 Skrevet 19. april 2023 Om man skal backe ut hver gang en situasjon potensielt kan bli litt ubehagelig, eller avlyse alt man gruer seg til - hvor rikt blir egentlig livet da? Jeg er sikker på at følelsen du sitter med nå, etter at du så hvor skuffet venninnen din ble - er mer ubehagelig, enn følelsen du hadde hatt i konfirmasjonen.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #37 Skrevet 19. april 2023 Ja, jeg hadde dratt. Er sikkert mange hyggelige mennesker der, og jeg liker å bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 7c883...a88 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #38 Skrevet 19. april 2023 Jeg har heller ikke barn, og er opptatt av å ha gode og familiære relasjoner med venner og venners barn. Det er viktig å ha et sosialt liv, og den som ikke takker ja til invitasjoner blir nok oftere utelatt enn den som som oftest stiller opp. Med mindre du er diagnostisert med angst som gjør at dette blir helt umulig for deg synes jeg ærlig talt at det er ordentlig dårlig gjort å bli hjemme. Alle gjør ting de ikke synes er helt konge innimellom. Konfirmasjoner er kanskje ikke det kuleste som finnes, men sånn er det. I verste fall blir du kjent med noen nye mennesker også, folk flest er jo tross alt ganske bra. Anonymkode: bd106...b80 4 1
fru Alving Skrevet 19. april 2023 #39 Skrevet 19. april 2023 Har og vært i konfirmasjon og nå i barnedåp til venninnen min sitt barn. Barnedåpen var jo at min venninne sitt barn selv hadde blitt mor. Synes det er koselig. Jeg kjenner ikke mange der men noen. Har med meg mannen da så drar ikke helt alene. Tenker vi alle må stille opp på ting vi ikke alltid har aller mest lyst til. Det er en grunn til at du er invitert. 2
seriousgirl Skrevet 20. april 2023 #40 Skrevet 20. april 2023 Støtter de andre her! Synes du skal dra for veninnen din sin skyld. Som voksen kan man ikke aaltid bare gjøre som man selv vil. Man må noen ganger tenke på andre enn seg selv og "ofre" seg litt. Du kan heller dra hjem tidlig;) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå