Gå til innhold

Karpe gjorde rent bord på Spellemannsprisen

blui89

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Rett og slett pinlig. Og der var jeg 100% ferdig med å se spellemannsprisen i all framtid. 

Anonymkode: 7637c...311

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt ubegripelig at noen liker denne jallamusikken. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (På 16.4.2023 den 14.31):

Den er vel ganske kjent og er vel en av de jeg referer til når jeg sier platte tekster. Minner om de innslagene på typ "etter skoletid" på nitti-tallet. Er det ikke mer som skal til for å imponere kultur-norge altså?

https://www.nettavisen.no/livsstil/full-forvirring-etter-sophie-elises-karpe-pastand-ikke-hort-noe-om-det/s/5-95-1036374?fbclid=IwAR3C0LEHmp--fdZXYQFVwKNdvYoJu5zF694t8LxjOUKVATb_0UWbCE4dqkg#Echobox=1681667057

"– Kanskje et halvt år før Karpe kom ut med sangen «Lett å være rebell i kjellerleiligheten din», så skrev jeg et innlegg på bloggen om at det var så lett å sitte i kjellerleiligheten og mene noe om at flyktninger og innvandrere kom inn. Jeg sa akkurat det, var blant det hun sa i podkasten – før hun la til:

– Også gikk det innlegget superviralt, det fikk 50.000 delinger eller noe sånt. Og da den sangen kom ut, så tenkte jeg sånn «åja». Men jeg sier ikke at de har tatt det fra meg."

I rest my case..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sidestiller Karpe Diem med The Kids på starten av 80-tallet. Å lager musikk for den mest lettpåvirkelige delen av befolkningen, tidlig tenårene, skaper jo ukritiske fans som det skal lite til for å imponere når det gjelder innhold og budskap. Samme med boyband, koreapop, ol.

Anonymkode: 69e88...ede

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de var bra de første albumene. Så kom den «heisann Montebello» fasen og synes det var elendige låter. Men de er tilbake i form igjen nå. Ikke hundre prosent min greie, men de fortjente nå minst en pris. Kanskje ikke 6.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var ikke en gang klar over at det var noen Spelemann i det hele tatt, før jeg tilfeldigvis kom over denne tråden. 

Anonymkode: a244d...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MarianneE skrev (På 5.5.2023 den 10.05):

Elsker paf.no ❤️

Er det den derre, «jeg nyser og ler, nyser og ler»-sangen?

Anonymkode: 65d15...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det den derre, «jeg nyser og ler, nyser og ler»-sangen?

Anonymkode: 65d15...359

Om du mener "vi får nye sedler og nye sedler" så ja. Forøvrig er den en remix av en gammel tunisisk sang, men latterliggjøring er vel mer interessant enn fakta?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2023 den 10.04):

Jeg var ikke en gang klar over at det var noen Spelemann i det hele tatt, før jeg tilfeldigvis kom over denne tråden. 

Anonymkode: a244d...4a2

Da burde du lette litt på steinen du bor under. Spellemannsprisen er blitt delt ut i 50 år nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 16.31):

Rett og slett pinlig. Og der var jeg 100% ferdig med å se spellemannsprisen i all framtid. 

Og NRK bare:
"Å nei! En anonym bruker skal slutte å se på Spellemannnsprisen - det er jo helt krise..." 

Anonymkode: b1e17...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (16 timer siden):

Om du mener "vi får nye sedler og nye sedler" så ja. Forøvrig er den en remix av en gammel tunisisk sang, men latterliggjøring er vel mer interessant enn fakta?

Jeg trodde han sang « jeg må nysele og nysele. Jeg nyseler og nyseler» tenkte det var noe folk gjorde av og til men litt rart å skrive sang om det.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...