Gå til innhold

Ung stor røyker.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Tror hun lurer på om 20 sigaretter om dagen er mye. Det er uhorvelig mye.

Uhorvelig mye? 20 om dagen er vel ganske normalt! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (2 timer siden):

Uhorvelig mye? 20 om dagen er vel ganske normalt! 

Jeg synes det er veldig mye.

Skrevet (endret)
Adrenalina1 skrev (På 4.5.2023 den 23.38):

Jeg synes det er veldig mye.

Jeg syns det er lite! 20 om dagen er hvertfall ikke storrøyker!

Endret av TinaEmilie98
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg var 14 en eldre gutt i området sto og rullet ved et tre, så spurte jeg om og få prøve han lo og sa "gå hjem lille pike", men jeg maste og fikk til slutt prøve en husker jeg skvatt når det kom røyk ut av neseborene.

Anonymkode: 91f79...ecb

AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (På 4.5.2023 den 18.37):

Det er 9000kr/mnd og 108 000 i året😳

Det er faktisk ennå mer, 2 pakker om dagen i ett år 2x 365 = 730 pakker i året

Noen skrev at en 20-pakning Prins kostet 170 kr, dvs 170x 730= 124.100 kr i året! 

Så man betaler en liten formue for å lukte dårlig, få stygg hud og tenner og øke risikoen for kreft og andre sykdommer noe vanvittig. 

Anonymkode: 5db89...38a

AnonymBruker
Skrevet
On 4/16/2023 at 12:12 PM, AnonymBruker said:

Hvor får dere unge jenter på 19 tak i penger nok til å røyke så mye daglig? Venninnen din som røyker TO tyvepakninger daglig, det er jo en formue i røyk hver eneste dag!?

Uansett, jeg skal minne deg på hva det gjør med HUDEN din. Du er ung nå og tror nok at du aldri blir gammel og rynkete. Men det blir du. Som røyker får du rynker i ansiktet, og mye tidligere enn andre, og gråere og mer rynkete hud enn andre på samme alder. Du ser gammel ut tidlig! Dette ser man spor av på kroppen din mange år etter at du faktisk har klart å slutte, om du ender opp med å røyke i mange år.

Det hjelper ikke å smøre seg med solfaktor og mange kremer for å unngå rynker når man røyker.

Mitt råd er å slutte med røykingen, like godt nå med det samme. Før du får noen helseskader og hudskader av det. Tenk på alle pengene du sparer, og hvor mye finere hud du vil ha og hvor mye bedre du vil lukte som røykfri (andre vil ikke synes du lukter som et surt askebeger fullt av sneiper lenger).

Anonymkode: b75c9...bbd

Alle får ikke de problemene, er mest genetisk. 

Anonymkode: 6c022...d4a

Skrevet
TinaEmilie98 skrev (På 4.5.2023 den 16.25):

Ja, det er en dyr vane… 🤦🏼‍♀️

Det er ikke en dyr vane, det er en dyr uvane ;)

AnonymBruker
Skrevet
On 5/4/2023 at 6:47 PM, Honey Dew said:

Ikke bare det. Stemmen blir grovere også og en hører ut som om man konstant har en rasp i svelget.

Fordi noen du har møtt hadde det betyr at alle røykere har det, ok dette har du forsket på 👍

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen skrev at en 20-pakning Prins kostet 170 kr, dvs 170x 730= 124.100 kr i året! 

Så man betaler en liten formue for å lukte dårlig, få stygg hud og tenner og øke risikoen for kreft og andre sykdommer noe vanvittig. 

Røyker og har fin hud og tenner. Er genetisk. Problemer?🤩💀

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jepp, det er dyrt og veldig lite lurt. Men det å røyke 2 pakker til dagen er ekstremt, de fleste må jobbe med å få ned en pakke dersom de er på jobb/skole. Snus er noe helt annet, det kan man bruke hele tiden. 

Men ikke alt man gjør er så lurt, noe gjør man fordi man vil eller ikke har forståelse om hvor vanskelig det er å reversere valget. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Røyker og har fin hud og tenner. Er genetisk. Problemer?🤩💀

NÅ ja. Du får jo ikke rynker og brune tenner etter én pakke sigaretter. På samme måte som du ikke får fedme av ti big macs alene. Men du er ung og hvis du fortsetter i samme stil i 20 år til så skal du virkelig få merke og se skadevirkningene på kroppen. Og nei, lungekreft og kols er virkelig ikke genetisk. Hvor mange ikke-røykere har disse sykdommene tror du?

Anonymkode: 0b60c...26b

AnonymBruker
Skrevet

Snus er ikke bra det heller, men det er jo 100 ganger bedre enn røyk. Stinker ikke på samme måten, mye mindre sjenerende enn røyk, koster mindre, mye mindre helsefare forbundet med det osv osv. 

Jeg røkte 15-20 om dagen fra ungdomsskolen til jeg var 34. Slutta for et halvt år siden. Kan ikke fatte at jeg ikke slutta før, for det var egentlig overraskende enkelt når jeg først kom over kneika.. 

Anonymkode: b42c7...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å røyke på ungdomsskolen. Ble gravid da jeg var 33 og sluttet da. Prøvde flere ganger å slutte før det, men klarte det ikke. Vil anbefale deg å slutte hvis du klarer det nå. Formen er så mye bedre! 

Anonymkode: 15bcb...d11

Skrevet

Hva er greia med denne tråden?

Skrevet
TinaEmilie98 skrev (På 5.5.2023 den 3.47):

Jeg syns det er lite! 20 om dagen er hvertfall ikke storrøyker!

Jo, det er faktisk tyve sigaretter daglig som defineres som storrøyking. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fame said:

Hva er greia med denne tråden?

Mulig den ikke var for deg da? 

Anonymkode: 75a44...669

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig den ikke var for deg da? 

Anonymkode: 75a44...669

Jeg bare lurer på poenget. Hva er det TS ønsket med dette

Skrevet

At en ung jente med all verdens informasjon tilgjengelig, ønsker å ødelegge sin helse på denne måten.. Vi får håpe ts bare troller.

Skrevet
Hannah80 skrev (18 timer siden):

Jo, det er faktisk tyve sigaretter daglig som defineres som storrøyking. 

Jaja, da var jeg storrøyker allerede da jeg var 13 😂 Nå er jeg «dobbelt storrøyker» 😂

Jeg har tenkt storrøyker er sånn typ 50-60 om dagen… 

AnonymBruker
Skrevet

Er du ung og stor, eller røyker du mye? 
STOR forskjell i hva det betyr.

Anonymkode: d0e91...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...