Gå til innhold

Ung stor røyker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 19 som prøvde tobakk i 10 klasse på ungdomsskolen ei vennine av meg hadde en bestefar, som rullet altså sånn papir hvor du legger tokbakk inni og slikker papiret vi tok et papir og noe tobakk, når han ikke la merke til det og jeg husker vi følte oss så kule og det føles digg, nå har jeg begynt og rulle røyker nå 20 om dagen vet ikke om det er mye men heller det enn og snuse.....min vennine røyker to pakker prince de som har 20 i hver pakke.....hun syns det er kjedelig og rulle

Anonymkode: 91f79...ecb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig sluttet. Begynte da jeg var 14. Trodde aldri jeg skulle klare det, men nå er det endelig slutt på et 40 år langt vennskap. 

Dess lengre du holder på til vanskeligere er det å slutte. Det tar minst en måned å komme over tapet av en "venn". Tør heller ikke å tenke på hvor mange hundre tusen kroner som har gått opp i røyk...

Anonymkode: 86e47...157

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor får dere unge jenter på 19 tak i penger nok til å røyke så mye daglig? Venninnen din som røyker TO tyvepakninger daglig, det er jo en formue i røyk hver eneste dag!?

Uansett, jeg skal minne deg på hva det gjør med HUDEN din. Du er ung nå og tror nok at du aldri blir gammel og rynkete. Men det blir du. Som røyker får du rynker i ansiktet, og mye tidligere enn andre, og gråere og mer rynkete hud enn andre på samme alder. Du ser gammel ut tidlig! Dette ser man spor av på kroppen din mange år etter at du faktisk har klart å slutte, om du ender opp med å røyke i mange år.

Det hjelper ikke å smøre seg med solfaktor og mange kremer for å unngå rynker når man røyker.

Mitt råd er å slutte med røykingen, like godt nå med det samme. Før du får noen helseskader og hudskader av det. Tenk på alle pengene du sparer, og hvor mye finere hud du vil ha og hvor mye bedre du vil lukte som røykfri (andre vil ikke synes du lukter som et surt askebeger fullt av sneiper lenger).

Anonymkode: b75c9...bbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for info.

Anonymkode: 18aa5...51d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en jente på 19 som prøvde tobakk i 10 klasse på ungdomsskolen ei vennine av meg hadde en bestefar, som rullet altså sånn papir hvor du legger tokbakk inni og slikker papiret vi tok et papir og noe tobakk, når han ikke la merke til det og jeg husker vi følte oss så kule og det føles digg, nå har jeg begynt og rulle røyker nå 20 om dagen vet ikke om det er mye men heller det enn og snuse.....min vennine røyker to pakker prince de som har 20 i hver pakke.....hun syns det er kjedelig og rulle

Hva er spørsmålet ditt? :klo:

Anonymkode: c518a...349

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av få nære venninner som ikke begynte å røyke i ungdomstiden selv om jeg prøvde røyk. Og det er jeg sjeleglad for i dag, røyk stinker, er svindyrt og jeg ser hvordan helsa til moren min som har røyket hele livet er. Det er daglig hosting, astmaspray og null energi som følge av kols. Og hun er "bare" 70 år. Men røykingen skal hun ikke slutte med. Røykingen forpester folk rundt, og skader deres helse også, ikke bare din. 

Anonymkode: 33e48...399

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Gratulerer med å ha lagt deg til en vane som med stor sannsynlighet vil ta knekken på helsen din, pluss at du får svidd av like mye penger som en kunne fått dekt minst en flott ferie hvert år for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du lurer på?

Anonymkode: 986bc...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tror heller jeg hadde snuset da gitt....

Anonymkode: d3632...79a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er spørsmålet ditt? :klo:

Anonymkode: c518a...349

TS er en 14 år gammel jente som synes det er kult å røyke, og ønsker å få en reaksjon på fantasien sin :) 

Anonymkode: 081df...207

• Liker 2
Skrevet

Mest overrasket over at venninnen din har økonomi til å røyke for over 300 kroner dagen 😱

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest overrasket over at ingen nevner lungekreft. 90% tilfellet av lungekreft skyldes røykere. Og særlig kvinner er utsatt. Prognosene på lungekreft er ikke så god. Så hvis du har lyst på tidlig kreft og tidlig død, er det bare å fortsette! 

Anonymkode: e38ff...419

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er mest overrasket over at ingen nevner lungekreft. 90% tilfellet av lungekreft skyldes røykere. Og særlig kvinner er utsatt. Prognosene på lungekreft er ikke så god. Så hvis du har lyst på tidlig kreft og tidlig død, er det bare å fortsette! 

Anonymkode: e38ff...419

Vel, det er snakk om mennesker med tilgang til nett, de vet garantert om faren for lungekreft. Og stygge tenner, hud, og alt annet.

Vi som i dag er 30-40 år viste også om det. Vi ble også fortalt hundre ganger hvor avhengig man ble, og hvor vanskelig det var slutte.

Jeg tør vedde på at 99% av alle oss som startet tenkte "skjer ikke meg!"...

Det å komme med allmenn informasjon for å få noen til å slutte røyke er det lite nytte i...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Røykingen har i hvert fall gått ut over skriveferdighetene, om ikke annet... 

Anonymkode: 2c778...a49

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En 19 år gammel ung kvinne som røyker rullings?? Trodde den tiden var forbi. Noe mer harry skal du lete lenge etter.

Anonymkode: 0d811...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel å banne i anti-røyke kirken dette. Men jeg savner virkelig røyken og det avslappende med det. Uten alle dømmende blikk fra alle kanter, og uten tom lommebok selvsagt. Ja, for dette koster både penger og helse selvsagt.

Å sitte ute med en rykende kaffekopp og en rykende god tobakk. Fy faen så deilig det var å glane meningsløst ut i lufta..

Anonymkode: 50726...8d4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å betale enorme summer for å få svarte og helt ødelagte lunger full i tjære, kreft og stygg hud. Det er ganske spesielt. 

Anonymkode: ad7b1...dee

• Nyttig 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 17.27):

En 19 år gammel ung kvinne som røyker rullings?? Trodde den tiden var forbi. Noe mer harry skal du lete lenge etter.

Anonymkode: 0d811...a73

Hvorfor er det harry? 
Rullings smaker bedre, koster mindre, og varer lengre enn ferdigrøyk. 
Jeg har alltid likt rullings best. Ferdigrøyk er lettvint og praktisk, men rullings er best!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig godt med røyk? 

Kaster bort penger, spør du meg, og ødelegge helsa. 

Anonymkode: 9d381...e4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er egentlig godt med røyk? 

Kaster bort penger, spør du meg, og ødelegge helsa. 

Anonymkode: 9d381...e4a

Det samme kan da sies om så mye. Cola, sjokolade, pizza... Folk får gjøre som de vil. 

Anonymkode: fc79e...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...