Gå til innhold

(Haster!) Varsel på lufttrykk i dekk..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk skifta dekk i går. Jeg kan ingenting om bil.. men jeg må hente noen nå om et par timer, skal kjøre 45 minutter. Dette lyset kom på isted, kan jeg kjøre? Har sjekka dekkene, litt lite luft i ett men ellers ser det greit ut.

Anonymkode: c257b...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går fint. Ikke uvanlig at sånt kommer etter dekkskift.

Anonymkode: 7f2fb...2f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellig lufttrykk i vinter- og sommerdekk, så hvis du ikke skiftet hjul hos fagmann som justerte sensor er nok det årsaken. 

Anonymkode: 6feb8...2f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går fint. Sjekk lufttrykk i morgen. På noen biler må varselet nullstilles etter hjulskift og dekktrykkvarsel. På andre forsvinner de automatisk.

Anonymkode: b67f3...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åå tusen takk dere reddet meg, ble så stresset og begynte å gråte fordi jeg må kjøre! Fine Kvinneguiden ❤️

ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/15/2023 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Har sjekka dekkene, litt lite luft i ett men ellers ser det greit ut.

Sjekk trykket på en bensinstasjon og fyll på ved behov da. Det er garantert en stasjon på vei dit du skal...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 23.53):

Fikk skifta dekk i går. Jeg kan ingenting om bil.. men jeg må hente noen nå om et par timer, skal kjøre 45 minutter. Dette lyset kom på isted, kan jeg kjøre? Har sjekka dekkene, litt lite luft i ett men ellers ser det greit ut.

sjekk luft trykket på bensin stasjon. står ofte på førerdøra hva slags psi det er på dekket. Fyll på riktig mengde psi om det er lavt. 

Anonymkode: 376d8...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 10.30):

sjekk luft trykket på bensin stasjon. står ofte på førerdøra hva slags psi det er på dekket. Fyll på riktig mengde psi om det er lavt. 

Anonymkode: 376d8...a94

TS skriver at hun kan ingenting om bil. Ikke sikkert hun forstår hvordan fylle luft. Men det er som regel hjelp å få fra ansatte på bensinstasjonen.

Anonymkode: 26d5e...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS skriver at hun kan ingenting om bil. Ikke sikkert hun forstår hvordan fylle luft. Men det er som regel hjelp å få fra ansatte på bensinstasjonen.

Ja, dersom du trenger ekstra rekesalat på pølsemenyen. Lufttrykk kan de ingenting om!

Anonymkode: 87b31...7f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, dersom du trenger ekstra rekesalat på pølsemenyen. Lufttrykk kan de ingenting om!

Anonymkode: 87b31...7f8

Det er ikke den erfaringen jeg har. Jeg fikk hjelp til dette på bensinstasjon både i Frankrike og lokalt her jeg bor i Norge, men nå har jeg endelig lært meg det selv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min lyser ved hvert hjulskift, overser den. 

Anonymkode: d874f...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Med tanke på at menneskeheten ligger helt i toppen hva gjelder intelligens og problemløsing på denne planeten bør det å fylle luft i dekk på en bil falle inn under hva som er overkommelig av kunnskapserverving for alle med førerkort. 

Selvfølgelig finnes det noen begrensninger, som de som er paralysert fra haka og nedover eller mangler begge armene. Men igjen, jeg er nesten overbevist om at Cato Zahl Pedersen ville klart det. 

Det er en hette på en ventil på hvert dekk. Skru av den. Hent luftslangen. Den har et hull i enden som passer oppi ventilen på dekket. Trykk de sammen og les av trykket på trykkindikatoren på slangen. Trykk på knappen slik at riktig trykk oppnås i dekket. Gjenta 3 ganger til, så er alle dekkene fylt med korrekt lufttrykk  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor ikke etterfylle og nullstille varselet i bilen? Kjører man med feil dekktrykk sliter man dekk unødig og i verste fall oppfører bilen seg ulikt i trafikken.. 

Anonymkode: d6703...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (1 minutt siden):

Med tanke på at menneskeheten ligger helt i toppen hva gjelder intelligens og problemløsing på denne planeten bør det å fylle luft i dekk på en bil falle inn under hva som er overkommelig av kunnskapserverving for alle med førerkort. 

Selvfølgelig finnes det noen begrensninger, som de som er paralysert fra haka og nedover eller mangler begge armene. Men igjen, jeg er nesten overbevist om at Cato Zahl Pedersen ville klart det. 

Det er en hette på en ventil på hvert dekk. Skru av den. Hent luftslangen. Den har et hull i enden som passer oppi ventilen på dekket. Trykk de sammen og les av trykket på trykkindikatoren på slangen. Trykk på knappen slik at riktig trykk oppnås i dekket. Gjenta 3 ganger til, så er alle dekkene fylt med korrekt lufttrykk  

Nå er jo lufttrykket mest sannsynlig helt i orden, men de som har skiftet dekk har bare glemt å re-initialisere lufttrykket digitalt. I stedet for å komme med dette lange, nedlatende kåseriet  kunne du jo heller fortalt henne hva som mest sannsynlig er problemet og den enkle løsningen på det. Without the attitude.

Anonymkode: 685fe...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jo lufttrykket mest sannsynlig helt i orden, men de som har skiftet dekk har bare glemt å re-initialisere lufttrykket digitalt. I stedet for å komme med dette lange, nedlatende kåseriet  kunne du jo heller fortalt henne hva som mest sannsynlig er problemet og den enkle løsningen på det. Without the attitude.

Anonymkode: 685fe...071

Har du LEST førsteinnlegget? 

On 4/15/2023 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Har sjekka dekkene, litt lite luft i ett men ellers ser det greit ut

Litt lite luft som det står. Jeg er ikke voldsomt nedlatende, jeg bare poengterer at det ikke er vanskelig å sjekke lufttrykk og eventuelt fylle på. Og kjører man særlig lenge med "litt lite luft" i dekket slites det skjevt og ødelegges. Da må man kjøpe nye dekk. Er man heldig og har firehjulstrekk på bilen må alle fire dekk byttes. Alt for at man ikke gadd å fylle luft i dekket, fordi det er sååååå vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...