Gå til innhold

Hvilke alder slutter barn med bleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hvilke alder går barna på vanlig do og slutter med bleie? 

Anonymkode: 67978...fae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2.5 til 3.5 er vel vanligst 

Anonymkode: 3e21e...e66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt mellom 1 og 7 år vil jeg si er normalt.

Anonymkode: 8fe09...e92

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine var akkurat fylt 2 da de sluttet med bleie. Men de var tidlig ute på de fleste ting.

Anonymkode: 43108...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det normale er vel mellom 2-4 år

Anonymkode: bccbb...164

Skrevet

Mellom 2,5 til fire år er vel normalen idag. Men de kan fult mulig begynne før ifølge kildene jeg sendte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet da jeg var 9 måneder,  (det var andre tider da), mens barna mine har vært fra 2 år til 4 år.

Anonymkode: 2eb35...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke normalt at 5,6 og 7 åringer bruker bleie. Barn begynner på skolen nå fra de er 5,5 år.

• Liker 15
Skrevet
Uglems skrev (40 minutter siden):

Mellom 2,5 til fire år er vel normalen idag. Men de kan fult mulig begynne før ifølge kildene jeg sendte. 

Lurer på hvem som kom på den «vent til barnet er klart» tingen? Det er nok ikke helt tilfeldig at den anbefalingen kom et par år etter at engangsbleiene kom på markedet🙈

Jeg vil si, basert på over 10 år i barnehage, at normalen ligger på 2-4 år. Noen få er yngre og en del fler er eldre. De aller fleste er bleiefri på dagtid når de er fem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke normalt at 5,6 og 7 åringer bruker bleie. Barn begynner på skolen nå fra de er 5,5 år.

Om natten er det ikke uvanlig.

Anonymkode: 970ef...409

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

5,6 og 7 er ikke «normalt», verken som vanlig eller «ikke-patologisk». Det er unormalt, selvom det forekommer. 1 år som i 12 måneder er heller ikke normalt. 

Anonymkode: 0ce79...749

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vanlig at barn er sengevætere helt opp til 12-årsalderen, men å bruke bleie er ikke normalt - og da klarer heller ikke kroppene deres lære seg å våkne når man skal på do. Mye på grunn av at bleier er superabsorberende og gjør at barnet ikke kjenner etter selv. Finnes andre og bedre alternativer. 

Anonymkode: 3303a...d6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg sluttet da jeg var 9 måneder,  (det var andre tider da), mens barna mine har vært fra 2 år til 4 år.

9 mnd?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Neivel. Ingen av mine 5 har trengt bleie på natten lenger enn til max 4 år hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, atropos said:

Lurer på hvem som kom på den «vent til barnet er klart» tingen? Det er nok ikke helt tilfeldig at den anbefalingen kom et par år etter at engangsbleiene kom på markedet🙈

Jeg vil si, basert på over 10 år i barnehage, at normalen ligger på 2-4 år. Noen få er yngre og en del fler er eldre. De aller fleste er bleiefri på dagtid når de er fem. 

Syns å ha lest at det var en reklame for pampers i usa. 

Anonymkode: ac6c8...1e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

9 mnd?

Ja, foreldrene mine jobbet ganske hardt med det der da jeg var baby på 1970 - tallet. 😅👌

AnonymBruker
Skrevet

Mine to eldste var tørre om natta og gikk på do når vi satte dem der fra ca 1 år, men var begge elendige på å si ifra at de  måtte på do så de endte med bleie til de var rundt 3 år uansett. Yngste er fremdeles ikke tørr om natta (3,5 år) og hater å sitte på do/potte. 

Det er er noen av 4-5-åringene i barnehagen vår som fremdeles bruker bleie iallefall.

Anonymkode: 59608...9aa

Skrevet
atropos skrev (23 minutter siden):

Det er vel bleieselskapene (eller noen som fikk betalt av bleieselskapene for å komme med dette utsagnet). Sånn er det jo gjerne med alt man kan tjene penger på selvom det ikke er til barn eller voksnes beste 😊

• Liker 1
Skrevet

Min er 4 år og bruker forsatt bleie på natten og når hun må bæsje. Sønnen min var klar med dette når han var 3...men har var mye mer klar og ikke redd..en min datter. Så jeg vil si 1-5 år da ingen er like 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...