Gå til innhold

Trenger hjelp med billån og inkasso

William89

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpt en bil i 2020 Range Rover 345k jeg har betalt nå ck 240k for låne men for noen måneder siden mistet jeg jobben så jeg hadde problemet å betale dem og i dag de har sendt til Inkasso og inkasso sier at må jeg betale 20000 Ajourbeløp eller gi bilen tilbake til banken.

Jeg fortalte dem at fra neste måned kan jeg betale Som vanlig 3800kr hver måned men jeg ikke betale de som står på Inkasso.

Så hva er min muligheter nå, hva kan jeg gjøre!

hvis jeg gi bilen til dem kan de gi meg pengene som har jeg betalt til dem?

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
William89 skrev (57 minutter siden):

Hei, jeg kjøpt en bil i 2020 Range Rover 345k jeg har betalt nå ck 240k for låne men for noen måneder siden mistet jeg jobben så jeg hadde problemet å betale dem og i dag de har sendt til Inkasso og inkasso sier at må jeg betale 20000 Ajourbeløp eller gi bilen tilbake til banken.

Jeg fortalte dem at fra neste måned kan jeg betale Som vanlig 3800kr hver måned men jeg ikke betale de som står på Inkasso.

Så hva er min muligheter nå, hva kan jeg gjøre!

hvis jeg gi bilen til dem kan de gi meg pengene som har jeg betalt til dem?

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Du burde ha kontaktet de før de sendte det til inkasso. 

Anonymkode: 49381...b0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke har fått ny jobb så bør du kvitte deg med bilen, 2020 Range Rover koster veldig mye å vedlikeholde og hvis du ikke følger opp med service så vil bilen miste veldig mye verdi på kort tid.

Hvis du leverer bilen til banken så vil de selge den på tvangsauksjon og da vil den sannsynligvis ikke oppnå den samme prisen som ved et privat salg, blir den solgt til en høyere pris enn det du skylder banken så vil du få overskuddet. Blir den solgt for mindre så vil du fremdeles skylde banken penger.     

Anonymkode: b349a...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva annen gjeld har du? 

Total siruasjonen din spiller litt inn på hva som bør gjøres.

De har pant i bilen din, det er en særlig rett til dekning. Det er klart de vil ha den solgt når du ikke betaler. Er det bar bilen vil det gå fint om du tar deg inn igjen.

3.400,- per mnd, det var lite for slik en dyr bil. Rentene har vel gått opp på det lånet ogdå? 

Anonymkode: 30bb2...935

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring inkassoselskapet og si du vil ordne opp, så finner dere nok en løsning. Det er bedre for dem også at det løser seg, så dette går nok bra. Ring dem så fort som mulig, så slipper du å ha dette hengende over deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Først og fremst ringer du de som sendte deg inkasso. Men hvorfor har du ventet flere måneder på å gjøre noe når du vet at du ikke har betalt det du skulle betale?

Du burde ha kontaktet banken først og gjort en avtale med dem før saken kom så langt som til inkasso.

Har du ikke råd å beholde en så dyr bil hvis du mister inntekt i noen måneder, så må du bare nøye deg med en mindre og billigere du har råd til. 

Anonymkode: 11613...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...