AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #21 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg er ikke kristen, og har vært ateist siden 6-års alderen. Jeg synes religion kan være selvmotsigende. Det sies at gud er både allmektig og god. Dersom gud er allmektig og lar barn dø, er han ikke god. Dersom han er god, lar han ikke barn dø. Men det gjør de altså likevel. Da er han enten ikke allmektig, eller ikke god. Begge deler går ikke. Anonymkode: 8a6af...71c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #22 Del Skrevet 18. april 2023 Ser på TV. Hilsen Gud. Anonymkode: 55ce3...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 18. april 2023 #23 Del Skrevet 18. april 2023 En bilulykke handler om menneskers frie vilje, og det er ikke noe Gud styrer over. Gud hindrer ikke menneskeskapte ulykker. Dessverre. Gud er en skaper, og ikke en helbreder. At noen blir rammet av sykdom handler ikke om Gud, men om menneskeformet genetikk, evolusjon, immunforsvar, kosthold osv, samt om virus og bakterier. Gud kan ikke mikrostyre handlinger og sykdommer ovenfor 8 milliarder mennesker på jorda. For ikke snakke om de uendelige milliardene av dyr og insekter også, som heller ikke "fortjener" ulykker og sykdom. Man kan ikke skylde på Gud på individnivå. Men hjelper det så gjør det sikkert ingenting at du gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #24 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Gud er der gud alltid har vært og er. Ikke tilstedet og ikke-eksisterende. Anonymkode: c6e53...756 Gud eksisterer og har alltid gjort det, det har vitenskapen for lengst bevist. Selv om ateistene benekter det. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #25 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke kristen, og har vært ateist siden 6-års alderen. Jeg synes religion kan være selvmotsigende. Det sies at gud er både allmektig og god. Dersom gud er allmektig og lar barn dø, er han ikke god. Dersom han er god, lar han ikke barn dø. Men det gjør de altså likevel. Da er han enten ikke allmektig, eller ikke god. Begge deler går ikke. Anonymkode: 8a6af...71c Gud har ikke skylden for bilulykker, det er menneskeskapt ondskap og ikke noe Gud kan klandres for. Anonymkode: a5397...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. april 2023 #26 Del Skrevet 18. april 2023 (endret) Jeg har ikke noen barnetro, men er agnostiker. Personlig synes jeg det virker logisk at ingenting kan være godt om det ikke er noe vondt. Hvordan skal man ellers oppdage det gode? Finnes det en god gud kan det også være en motpol. Om de ikke står i balanse vil ikke mennesker lenger vite hva som er godt og hva som er ondt eller vondt. Hvordan skal mennesker bry seg om rettferdighet om de aldri møter urett? Det er trist, men det skaper liv. Menneskeheten må strebe etter å bli bedre. Endret 18. april 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #27 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg er muslim, så jeg kan komme med islams perspektiv på dette. Og det er at meningen med livet er ikke denne verdenen, men den andre verdenen, slik at denne verdenen er verdt ingenting annet enn å bli testet for den andre verdenen. Men, ikke alle får den muligheten fra Gud, for eksempel de som dør i trafikkulykker eller krig - disse vil da etter all sannsynlighet regnes som martyrer i islam og automatisk gå til paradiset. Anonymkode: 8384b...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 18. april 2023 #28 Del Skrevet 18. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke kristen, og har vært ateist siden 6-års alderen. Jeg synes religion kan være selvmotsigende. Det sies at gud er både allmektig og god. Dersom gud er allmektig og lar barn dø, er han ikke god. Dersom han er god, lar han ikke barn dø. Men det gjør de altså likevel. Da er han enten ikke allmektig, eller ikke god. Begge deler går ikke. Anonymkode: 8a6af...71c Ingen "dør". Det er et liv etter døden. Livet i verden er bare midlertidig og en test. Endret 18. april 2023 av Akryl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 18. april 2023 #29 Del Skrevet 18. april 2023 Akryl skrev (1 minutt siden): Ingen "dør". Det er et liv etter døden. Livet i verden er bare midlertidig og en test. Særlig. Test på hva da? Hvorfor tester man barn? Hvorfor skal spebarn lide grufulle skjebner? Hvis det er sånn den der guden din funker at han skal pine sine mennesker, så er han virkelig en selvopptatt kødd. Om det er slik at barn skal testes så grovt, hva er det de skal testes for? Lojalitet? Skal de tilbe guden sin? Det er sannelig vår plikt å fordømme den kuken av en gud. Dra til helvete med testene, fordømte tyrann. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #30 Del Skrevet 18. april 2023 Det finnes ingen gud. I såfall ville han ha vært ganske ondskapsfull. Men helsigvis vet jeg bedre Anonymkode: 9d75c...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #31 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gud eksisterer og har alltid gjort det, det har vitenskapen for lengst bevist. Selv om ateistene benekter det. Anonymkode: a5397...ca6 Er vel heller noe de religiøse har overbevist seg om. Anonymkode: 9d75c...2cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #32 Del Skrevet 18. april 2023 De flotte fortellingene om Gud og Jesus er bare eventyr på lik linje som andre eventyr om feks troll. Anonymkode: de2eb...283 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 18. april 2023 #33 Del Skrevet 18. april 2023 TheHairyToothfairy skrev (6 minutter siden): Særlig. Test på hva da? Hvorfor tester man barn? Hvorfor skal spebarn lide grufulle skjebner? Hvis det er sånn den der guden din funker at han skal pine sine mennesker, så er han virkelig en selvopptatt kødd. Om det er slik at barn skal testes så grovt, hva er det de skal testes for? Lojalitet? Skal de tilbe guden sin? Det er sannelig vår plikt å fordømme den kuken av en gud. Dra til helvete med testene, fordømte tyrann. Småbarn havner i paradis direkte. Jorda er midlertidig. Det er også en test for foreldre når barna blir syke og dør. Vi vil få forklaring på alt når den tiden kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #34 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De flotte fortellingene om Gud og Jesus er bare eventyr på lik linje som andre eventyr om feks troll. Anonymkode: de2eb...283 De er bevist av historikere og vitenskapen. Anonymkode: a5397...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #35 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes ingen gud. I såfall ville han ha vært ganske ondskapsfull. Men helsigvis vet jeg bedre Anonymkode: 9d75c...2cf Det gir ingen mening, når det er mennesker som begår ondskapen. Det har ikke Gud skylden for. Anonymkode: a5397...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #36 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De er bevist av historikere og vitenskapen. Anonymkode: a5397...ca6 Få se! Anonymkode: de2eb...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #37 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få se! Anonymkode: de2eb...283 Bare vent, snart kommer hen med en lenke om en eller annen prest som har skrevet en lang utredning (altså hans egne subjektive meninger) og påstår at dette er vitenskapelig bevis... 🫣 Anonymkode: b1ad8...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #38 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg tror det er spørsmål som dette som avgjør at folk mister troen eller velger å ikke være religiøse i utgangspunktet. Men de som likevel er det kan kunsten å vinkle det positivt. Feks jobber jeg med flere flyktningerog de har opplevd mye grusomt. Til og med dem takker Gud for at de tross alt kom seg unna, familiemedlemmer overlevde og de har ofte sterk psyke til tross for alt de har gjennomgått fordi ‘Gud har gjort dem sterke. De som har mistet sine kjære unnskylder det med at det var Guds vilje fordi han ønsket dem til himmelen med seg. Misunner nesten dem som klarer å være så sterkt religiøse at de tenker slik. Ser jo hvordan livets store kriser dermed blir enkelte for dem på mange måter. Til forskjell fra meg med holdningen: ‘Verden er et grusomt sted. Det er urettferdig og brutalt. Jeg burde kanskje droppet å få barn med tanke på hvor grusom verden er og snart kollapser nok alt’. 😅 Anonymkode: 20a3d...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #39 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det gir ingen mening, når det er mennesker som begår ondskapen. Det har ikke Gud skylden for. Anonymkode: a5397...ca6 Da er ”han” ikke ansvarlig når gode ting skjer heller. Bare oppspinn og eventyr alt sammen Anonymkode: 9d75c...2cf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #40 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da er ”han” ikke ansvarlig når gode ting skjer heller. Bare oppspinn og eventyr alt sammen Anonymkode: 9d75c...2cf Gud er sann, som bevist av vitenskapen. Ateistenes vitenskapshat endrer ikke på fakta. Gud har ikke skylden for menneskers ondskap. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå