AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #41 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bare vent, snart kommer hen med en lenke om en eller annen prest som har skrevet en lang utredning (altså hans egne subjektive meninger) og påstår at dette er vitenskapelig bevis... 🫣 Anonymkode: b1ad8...b0d Har postet lenken tidligere, en lenke til en seriøs vitenskaplig rapport med kilder bygd på vitenskapen. At ateistene hater vitenskap og ikke vil forholde seg til den endrer ikke på sannheten. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #42 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gud er sann, som bevist av vitenskapen. Ateistenes vitenskapshat endrer ikke på fakta. Gud har ikke skylden for menneskers ondskap. Anonymkode: a5397...ca6 Hahaha dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis du påstår at det er viteskapelig besvist av gud finnes, får du kommer med sikre kilder. Og ikke bare tullegreier fra en eventyrbok. Anonymkode: 9d75c...2cf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #43 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 2.56): Vet ikke om det passer seg å poste dette på dette underforumet, men prøver. Flytt det hvis det ikke passer. Gud.. jeg er ikke personlig kristen, men har jo min barnetro at det finnes en gud eller mer mellom himmel og jord. Men nå tviler jeg. Jeg mistet nettopp en tenåring som jeg er tante til i en bilulykke. Hele familien er i sjokk og sorg. På toppen av det hele har det ballet på seg med akutt og kritisk sykdom i familien. Hvor er gud når dette skjer? Hvorfor ta en ungdom? Hva er meningen? Hvis det finnes en gud så kan han ikke være påkoblet. Anonymkode: 205bf...223 Omg. Så trist kondoler. Mitt hjerte blør. Du må ta vare på deg selv og har du behov for alentid så sier du det, men ikke isoler deg helt. Gud? Jeg har ingen menighet. Gud er kjærlighet og samhold og styrke. Men ikke be om styrke, da kan du få større prøvelser. Noe jeg har lest. Hva skal man be om da= wow, intet håp. Be om god helse, til deg og dine, fy flate det er umulig uten å bekymre seg... ihel. Ja for har prøvd. Jeg, altså jeg har varme hender og er overfølsom, har aldri vært omtrent i en bolig der jeg ikke har merket et spøklse eller 75. Satt på spissen, eller ikke mye... har ikke vært alene om å oppleve alt, helt rusfri. Det er plagsomt, irriterende, virkelig. Men nå håper jeg at jeg har lært hvordan stenge det ute. En god venninnes råd. Jeg må stole på at det hjelper å overse, be de dra. Omg. Skriver meg bort. Men. Jeg eier egentlig ikke ORD..iKKE ETT ENESTE ORD. kJÆRLIGHET. vI ER DUMME MENNESKER SOM LIKSOM BARE ER HER. dE GAMLE SA AT DE BESTE GÅR FØRST. 'eN VENN SA AT DE ER INGIDO BARN. dE HAR VALGT OG HAR BLITT BEDT OM Å KOMME HIT. sELV OM DE VET AT DET ... IKKE VIL BLI LETT. De kan være ... jeg vet ikke. Det jeg vet er at vi ikke vet. Det eneste er kjærlighet og vennskap. Alt godt Bunnløs sorg. Jeg vet vet og måtte vite og vite og vite... så mange døde... minst en i året. Nei, vanka ikke i dopmiljø. Men kjente hele Oslo omtrent. Var ung, vakker, intelligent, kåt, sær, kunsterisk, utelivsmennske dvs sosial til tross for min angst... Stopp. Vet ikke hvorfor jeg egentig svarer i denne tråden, men følte sorgen til ts, og freden til barnet. Jeg er ingen spådame, fordi jeg selv ble skremt en gang når jeg så i en kopp... og fikk høre at alt stemte. IKKE- for selv om jeg hadde sagt at .. så. JEG, Ja jeg ADVARTE. Og hun sa at det var det merkeligste, for hun kjenteen ingen der og osv. Vo brukte å ta en kafe sammen av og til, en kvinne på rundt seksti og jeg i tjueårene, - Mormor mistet sin første datter på - i bdkkDen lille bekken. Det vi skal vite er at kjæreligheten overlveer alt. Vi er bare noen uvitende mennesker, fjols til fjells... men hver for oss trenger vi herandre. Jeg har lest litt og hørt litt, men nå vil jeg ikke blande inn forsøk på vitenskap som eks har osv. Var det ikke Aristoteles om sa at ... at Du vet ts, vi kan ikke forstå alt. Og hun vil ikke at du skal ha evig sorg og bare søge, mn gi deg paser, du veet selv hva somduger. For deg. Og hun har fred, etter døden er alt fred. Hva vet jeg, har drukket litt vin og - men sender deg gode tanker, og alt godt. Meninga, ja den som visste det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. april 2023 #44 Del Skrevet 20. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 1.04): De flotte fortellingene om Gud og Jesus er bare eventyr på lik linje som andre eventyr om feks troll. Anonymkode: de2eb...283 Tja. Det finnes lærde som mener at historiene om troll kan være urgamle overleveringer fra den tida forfedrene til nåtidens mennesker levde på jorden sammen med den nå utdødde menneskerasen neanderthalerne. Endret 20. april 2023 av Bacteria Endret for skråsikkerhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #45 Del Skrevet 20. april 2023 Jytte skrev (23 minutter siden): Omg. Så trist kondoler. Mitt hjerte blør. Du må ta vare på deg selv og har du behov for alentid så sier du det, men ikke isoler deg helt. Gud? Jeg har ingen menighet. Gud er kjærlighet og samhold og styrke. Men ikke be om styrke, da kan du få større prøvelser. Noe jeg har lest. Hva skal man be om da= wow, intet håp. Be om god helse, til deg og dine, fy flate det er umulig uten å bekymre seg... ihel. Ja for har prøvd. Jeg, altså jeg har varme hender og er overfølsom, har aldri vært omtrent i en bolig der jeg ikke har merket et spøklse eller 75. Satt på spissen, eller ikke mye... har ikke vært alene om å oppleve alt, helt rusfri. Det er plagsomt, irriterende, virkelig. Men nå håper jeg at jeg har lært hvordan stenge det ute. En god venninnes råd. Jeg må stole på at det hjelper å overse, be de dra. Omg. Skriver meg bort. Men. Jeg eier egentlig ikke ORD..iKKE ETT ENESTE ORD. kJÆRLIGHET. vI ER DUMME MENNESKER SOM LIKSOM BARE ER HER. dE GAMLE SA AT DE BESTE GÅR FØRST. 'eN VENN SA AT DE ER INGIDO BARN. dE HAR VALGT OG HAR BLITT BEDT OM Å KOMME HIT. sELV OM DE VET AT DET ... IKKE VIL BLI LETT. De kan være ... jeg vet ikke. Det jeg vet er at vi ikke vet. Det eneste er kjærlighet og vennskap. Alt godt Bunnløs sorg. Jeg vet vet og måtte vite og vite og vite... så mange døde... minst en i året. Nei, vanka ikke i dopmiljø. Men kjente hele Oslo omtrent. Var ung, vakker, intelligent, kåt, sær, kunsterisk, utelivsmennske dvs sosial til tross for min angst... Stopp. Vet ikke hvorfor jeg egentig svarer i denne tråden, men følte sorgen til ts, og freden til barnet. Jeg er ingen spådame, fordi jeg selv ble skremt en gang når jeg så i en kopp... og fikk høre at alt stemte. IKKE- for selv om jeg hadde sagt at .. så. JEG, Ja jeg ADVARTE. Og hun sa at det var det merkeligste, for hun kjenteen ingen der og osv. Vo brukte å ta en kafe sammen av og til, en kvinne på rundt seksti og jeg i tjueårene, - Mormor mistet sin første datter på - i bdkkDen lille bekken. Det vi skal vite er at kjæreligheten overlveer alt. Vi er bare noen uvitende mennesker, fjols til fjells... men hver for oss trenger vi herandre. Jeg har lest litt og hørt litt, men nå vil jeg ikke blande inn forsøk på vitenskap som eks har osv. Var det ikke Aristoteles om sa at ... at Du vet ts, vi kan ikke forstå alt. Og hun vil ikke at du skal ha evig sorg og bare søge, mn gi deg paser, du veet selv hva somduger. For deg. Og hun har fred, etter døden er alt fred. Hva vet jeg, har drukket litt vin og - men sender deg gode tanker, og alt godt. Meninga, ja den som visste det. Litt? Anonymkode: 9f902...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #46 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt? Anonymkode: 9f902...ff3 Eller mye, på tom mage, par nøtter, en ostebit, en liten bit sjokolade og kaffe. Mye, ja egentlig, men er helt klar i hodet, bare litt trett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #47 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Litt? Anonymkode: 9f902...ff3 Du fikk meg til å le nå. Takk. Beklager ts. Tror du forstår. For meg er det en forn for debrifing, sånn som ambulansefolka gjør, de må debrife.. Jeg har vært i situasjoner der jeg har gitt førstehjelp mens jeg har prata med 113 i telefonen... og har ...tastaturet gjør at det kan bli mellomrom og skriveleif, ja, har reddet liv også. Jeg er den dama som stopper hvis noen ligger i en trapp eller på gata. Er ikke redd for at det er en morder liksom. Men jeg vekker jo varsomt. En gang, nei glem det. Jeg antar at jeg også er et indigobarn, prata med en i sted om at jeg skulle ønske at jeg må pusse tenner, støvsuge, dusje, - depresjon sa han. Den sank i magen min. Men samtidig har jeg husket at jeg er en sterk kvinne, med en tung ryggsekk som Gud har overtatt, for å tro på mirakler, er det ikke det samme som å ha en tro, kjærlighet. Den kan også være hard, konfliktfylt, sørgelig også. Drama. Kos. Men nå må jeg legge meg, er stuptrett. Hun har fred ts. Du kan sende meg pm om du vil, men jeg er ikke psykolog eller en klagemur i uendeligheten. Jeg håper du ser selv. For vi har alle evnen til å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #48 Del Skrevet 20. april 2023 Bacteria skrev (58 minutter siden): Tja. Det finnes lærde som mener at historiene om troll kan være urgamle overleveringer fra den tida forfedrene til nåtidens mennesker levde på jorden sammen med den nå utdødde menneskerasen neanderthalerne. Skal vi spore helt av. ...beklager tastaturet, jeg sitter i feil høyde osv. Troll... kan det være den forsvunnede snømannen, jeg vet om tre som har sett og sett selv på avstand. Slutt å spore av. Hva har troll med sorg å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #49 Del Skrevet 20. april 2023 Nå sporer jeg også av, men jeg er litt uvanlig... og det kan være plagsomt, blir fort sliten, tar inn andres energier, også minner fra et sted, fortid, kan telepatere med dyr, til og med veps. Jeg som var livredd veps, sosial arv, en liten del da. Telepati..... Ja, har testet med flere, jeg kan på under fem minutter, tror jeg brukte to, se hvilket kort av 52 kort, vi ble litt sjokkerte alle tre. Men jeg brukte elimeningsmeteoden, likevel. Ts, beklager og si fra ... vi er jo langt bort i huti heita. Kg på sitt verste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #50 Del Skrevet 20. april 2023 Samtidig håper jeg ts fikk litt å le av, kg på sitt beste og verste de lux. aner ikke hvorfor jeg begynte å svare, vanligvis svarer jeg ikke her på sånne tema som er så såre. Ta vare. Alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #51 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 2.56): Vet ikke om det passer seg å poste dette på dette underforumet, men prøver. Flytt det hvis det ikke passer. Gud.. jeg er ikke personlig kristen, men har jo min barnetro at det finnes en gud eller mer mellom himmel og jord. Det finnes og det tror jeg du vet, hvis ikke hadde du ikke spurt. Men ja, noen tviler av og til. Som jeg har svart tror jeg på de ti bud og spesielt på det ellevte. Å være mot andre som du vil de skal være mot deg. Men nå tviler jeg. Ikke rart, naturlig reaksjon. Jeg mistet nettopp en tenåring som jeg er tante til i en bilulykke. Hele familien er i sjokk og sorg. På toppen av det hele har det ballet på seg med akutt og kritisk sykdom i familien. Hvor er gud når dette skjer? Hvorfor ta en ungdom? Hva er meningen? Hvis det finnes en gud så kan han ikke være påkoblet. Nei, på den måten eksisterer det ikke, men nå har vi mistet det som er gruppebevissthet også, ikke alle, men dog. <ø Anonymkode: 205bf...223 Nå svarer jeg og skal prøve være saklig. Og jeg er ikke så selvsikker, jo temmelig overbevisst om at det er mer mellom himmel og jord.... og helvete, det er her - hvis vi ikke klarer endre kjøp og kast. Har hørt at noen sjeler, får velge om de skal ta på seg en rolle, et oppdrag her på Gaia, som de glemmer før de kan prate. Mye av dette tror jeg er tøv, kan gå med på at ... ja hva. Det var trist. Men livet - hva var før vi ble født, jeg tror vi drar tilbake, ikke for alltid, og noen kan velge. Elleralle kan velge selv. Det er det jeg har hørt, har ikke grublet så mye over akkurat den saken, kaldt sagt. ' ts, du har min medføelse....ble trist, og trigget.....på mine som vandret, noen brutalt.... ekstra ille, nei. Det er like forpult jævlig selv om man Man er liksom forberedt. aldri aldri, når ... egentlig aldri... Men sjokk. Jeg vet hva der er. Ikke så ung, men så mange. li Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #52 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 11.32): Hahaha dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis du påstår at det er viteskapelig besvist av gud finnes, får du kommer med sikre kilder. Og ikke bare tullegreier fra en eventyrbok. Anonymkode: 9d75c...2cf https://real-life.senecacreek.org/answers/creation-versus-big-bang/?utm_source=google&utm_campaign=General_Campaign https://www.magiscenter.com/blog/scientific-evidence-for-god?campaignid=11509864920&adgroupid=111726021545&adid=476373988544&utm_term=god&utm_campaign=Scientific Evidence for God (Insights and Evidence)&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=8035034826&hsa_cam=11509864920&hsa_grp=111726021545&hsa_ad=476373988544&hsa_src=g&hsa_tgt=kwd-10130861&hsa_kw=god&hsa_mt=b&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad=1 https://mindmatters.ai/2020/03/gods-existence-is-proven-by-science/ Eventyrene kommer fra ateistene, som benekter vitenskapen. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #53 Del Skrevet 21. april 2023 Akryl skrev (På 14.4.2023 den 23.06): Du glemmer at livet i verden er midlertidig og går så fort over. Livet i verden er test. Livet etter døden er livet. Gud sa aldri at verden skal være paradis. Så er noen velstående og lever gode liv. Deres test er hvordan de forvalter formuen til å hjelpe trengende. Nettopp dette. Livet er midlertid og vanvittig kort. Det vi ser på som et liv er et millisekund i universet og totaliteten. Livet her på jorda skal ikke være spesielt bra, for du skal få utfordringer og vokse. Jeg hadde en venninne som var en av de mest inspirert jeg noensinne har møtt. Og tro meg, hun levde mer ila de 27årene hun levde enn de fleste gjør ila et helt liv. Da hun døde var det et sjokk. Samtidig, så greier jeg ikke legge fra meg at hennes død gjorde at vi rundt begynte å leve mer. Kanskje var hun bare ment å være her en viss stund, til å inspirere andre og vise livsglede. Hadde hun ikke gått bort hadde jeg ikke tenkt så mye over hvor viktig det er å sette pris på små ting og å leve fullt ut heller. Anonymkode: 71f39...4a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #54 Del Skrevet 21. april 2023 On 4/14/2023 at 2:56 AM, AnonymBruker said: Hvor er gud når dette skjer? Anonymkode: 205bf...223 I fantasien til de som tror på han. Anonymkode: 05129...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. april 2023 #55 Del Skrevet 21. april 2023 Akryl skrev (På 14.4.2023 den 23.06): Du glemmer at livet i verden er midlertidig og går så fort over. Livet i verden er test. Livet etter døden er livet. Gud sa aldri at verden skal være paradis. Så er noen velstående og lever gode liv. Deres test er hvordan de forvalter formuen til å hjelpe trengende. Vel jo, menneskene var jo i Edens Hage først, men så var menneskene frekke nok til å tilegne seg kunnskap, og da ble de dømt til helvete. Fordi de gjorde noe galt selv om Gud ikke hadde utstyrt dem med evnen til å skille mellom rett og galt. En pervers gud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #56 Del Skrevet 21. april 2023 Jytte skrev (18 timer siden): og helvete, det er her - Det tror jeg og.. Tror også at vi får en slags livsoppgave, noen er ment å inspirere andre, andre skal lære div livslekser. Anonymkode: 71f39...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #57 Del Skrevet 21. april 2023 jabx skrev (40 minutter siden): Vel jo, menneskene var jo i Edens Hage først, men så var menneskene frekke nok til å tilegne seg kunnskap, og da ble de dømt til helvete. Fordi de gjorde noe galt selv om Gud ikke hadde utstyrt dem med evnen til å skille mellom rett og galt. En pervers gud. Jeg tror ikke på Edens hage, eller noen religiøse bøker. Anonymkode: 71f39...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21. april 2023 #58 Del Skrevet 21. april 2023 Og noen hadde englevakt/ En dør vel ikke om engler om rundt seg? Tullprat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #59 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I fantasien til de som tror på han. Anonymkode: 05129...684 Gud er reell og bevist av vitenskapen. Selv om vitenskapsfiendtlige, hatefulle ateister benekter sannheten. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 21. april 2023 #60 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 4.28): Gud finnes og bryr seg, derfor vil Han fjerne alt det onde og gjenskape paradiset som fantes før mennesket gikk imot Guds vilje og skapte det onde. Anonymkode: a5397...ca6 Du sier han vil fjerne det onde.... men hva er det gode i å mishandle å voldta et spedbarn? Drepe uskyldige dyr? Gå løs på en skole med våpen? Styrte et fly med flere passasjerere ut i havet, eller i 2 tårn? Kidnappe, stenge inne og voldta 3 kvinner å lage barn med dem mot dems vilje i over 10 år? Altså, hvor er godheten i dette? Om Gud hadde brydd seg så mye som dere troende sier han gjør, så ville han ikke latt disse tinga skje. Dette er ikke en promille av alt det grusomme som skjer her i verden en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå