Gå til innhold

Gravid etter p-pilleslutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg sluttet på Loette i starten av Februar etter å ha gått på det i 5-6 år. 

Har siden da hatt en god del ubeskyttet samleie, og kun fått negative graviditetstester. 

Når ble du/dere gravid etter p-pilleslutt? Evnt om noen har brukt samme merke som meg og har erfaringer?

Anonymkode: 37fec...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok vel 6 mnd tror jeg. Etter spiral ble jeg nesten umiddelbart gravid. 

Anonymkode: 1e2a2...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 

Jeg sluttet på Loette i starten av Februar etter å ha gått på det i 5-6 år. 

Har siden da hatt en god del ubeskyttet samleie, og kun fått negative graviditetstester. 

Når ble du/dere gravid etter p-pilleslutt? Evnt om noen har brukt samme merke som meg og har erfaringer?

De aller fleste får ikke eggløsning før etter et par måneder etter p-pilleslutt. Det tar tid før kroppen og syklusen normaliserer seg, så det kan fort ta 6 måneder før du faktisk får eggløsning. 

Anonymkode: 77862...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lest at det er vanlig at det kan ta opptil 3 måneder før syklusen er regelmessig etter p-pilleslutt, men det er veldig individuelt. For noen tar det lengre tid, men mange går også rett inn i vanlig syklus. Selv sluttet jeg i september og ble gravid i oktober. Jeg gikk på loette fra 16-25 og så Yasmin fra 25-35, altså 19 år sammenhengende.

Har du fått regelmessig menstruasjon tilbake? Da har du sannsynligvis også eggløsning. Du kan bruke eggløsningstester for å sjekke om du har det, eller bekrefte det ved å måle temperatur.

Så er det også bare noen få dager i måneden man faktisk kan bli gravid, og du har ikke prøvd så veldig lenge, så tror personlig ikke jeg ville vært så bekymret enda. Som du sikkert har lest så kan det ta opp til et år å bli gravid, selv om alt er normalt.

Anonymkode: 37505...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har lest at det er vanlig at det kan ta opptil 3 måneder før syklusen er regelmessig etter p-pilleslutt, men det er veldig individuelt. For noen tar det lengre tid, men mange går også rett inn i vanlig syklus. Selv sluttet jeg i september og ble gravid i oktober. Jeg gikk på loette fra 16-25 og så Yasmin fra 25-35, altså 19 år sammenhengende.

Har du fått regelmessig menstruasjon tilbake? Da har du sannsynligvis også eggløsning. Du kan bruke eggløsningstester for å sjekke om du har det, eller bekrefte det ved å måle temperatur.

Så er det også bare noen få dager i måneden man faktisk kan bli gravid, og du har ikke prøvd så veldig lenge, så tror personlig ikke jeg ville vært så bekymret enda. Som du sikkert har lest så kan det ta opp til et år å bli gravid, selv om alt er normalt.

Anonymkode: 37505...af4

Jeg har fått regelmessig menstruasjon tilbake ja, den kom ganske fort etter slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg brukte loette/Mirabella og ble gravid to uker etter pilleslutt, fikk aldri mensen tilbake. Hadde da gått på pillene i ca. 8 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...