Gå til innhold

Forræder vår 2023 - TV2 Play

Ctrl

Anbefalte innlegg

Cookiesandcream skrev (4 timer siden):

Elsker begge sesongene av Forræder og liker at de er så forskjellige selv om rammene er like! MEN jeg synes forræderne gjør en litt dårlig jobb i år. :P Victor er jo kjempeflink. Han er passe med, men skiller seg ikke for mye ut heller. Anne Marie var dårlig, og fremstod ikke troverdig, så skjønner at hun ble avslørt fort. Å velge Torstein synes jeg var et merkelig og dårlig valg, han var jo mistenkt fra dag 1. Jeg tror det ville vært mye lurere å velge en som går mer under radaren og fremstår søt og uskyldig. Det var jo det som gjorde at Cathrine gikk så langt i fjor, hun virket så uskyldig og gjorde ikke så mye ut av seg. Jeg synes til dels også Aslak er et dårlig valg, han er jo også smart og analytisk og sånn sett en farlig spiller i begge retninger. I tillegg synes jeg det var en dårlig strategi å si at man ble forsøkt drept og så være så voldsomt på Torstein. Den seansen i rådsalen var jo veldig påfallende og kunne jo vekket mange mistanker. Merkelig nok er det bare Heidi som gjennomskuet det. Jeg tror det ville vekket mindre oppmerksomhet å bare holde hodet lavt og stemme litt som de andre.

Det er ingen som mistenker Victor, så for hans del, som har hatt det meste å si for forrædernes valg, så har jo det hele fungert utmerket. Litt rart at du påpeker at Victor har vært flink men at de to som har blitt fristet over ikke har vært det. Verken Torstein eller Aslak var involvert i at Torstein ble fristet over. Det var ikke Aslaks feil at han ble fristet, og hva skulle han ellers ha gjort. Hadde han holdt kjeft ville alle ha visst at en ble fristet over og Aslak ville vært naturlig å mistenke, så han hadde vært utsatt samme hva. Og nå var det jo ingen foruten Torstein som stemte på han, så han har sneket seg greit unna foreløpig.

Forræderne har vært mye flinkere enn i fjor, hvor de egentlig ikke gjorde så mye, annet enn å observere de lojale som tok hverandre ut, én etter én. Selvsagt smart å gå mot hverandre for å skape alibi. At Heidi gjennomskuet det behøver ikke bety så mye, men kan jo bli avgjørende mot slutten.

Og på hvilken måte ville det vært lurt for Victor å få inn en annen forræder som «ligner» mer på ham? Stor fordel for ham med «krigen» mellom Aslak og Torstein. En av de ryker snart, og da får de invitere inn en ny.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Det er ingen som mistenker Victor, så for hans del, som har hatt det meste å si for forrædernes valg, så har jo det hele fungert utmerket. Litt rart at du påpeker at Victor har vært flink men at de to som har blitt fristet over ikke har vært det. Verken Torstein eller Aslak var involvert i at Torstein ble fristet over. Det var ikke Aslaks feil at han ble fristet, og hva skulle han ellers ha gjort. Hadde han holdt kjeft ville alle ha visst at en ble fristet over og Aslak ville vært naturlig å mistenke, så han hadde vært utsatt samme hva. Og nå var det jo ingen foruten Torstein som stemte på han, så han har sneket seg greit unna foreløpig.

Forræderne har vært mye flinkere enn i fjor, hvor de egentlig ikke gjorde så mye, annet enn å observere de lojale som tok hverandre ut, én etter én. Selvsagt smart å gå mot hverandre for å skape alibi. At Heidi gjennomskuet det behøver ikke bety så mye, men kan jo bli avgjørende mot slutten.

Og på hvilken måte ville det vært lurt for Victor å få inn en annen forræder som «ligner» mer på ham? Stor fordel for ham med «krigen» mellom Aslak og Torstein. En av de ryker snart, og da får de invitere inn en ny.

Jeg tenker nok litt på forræderne som en gruppe og ikke som enkeltmennesker. Jeg liker det best når de samarbeider og ikke jobber mot hverandre, og tenker forræderne er mest vellykket når de beskytter hverandre. Så er vel derfor jeg synes de gjorde en bedre jobb i fjor, da tok det ganske lang tid før noen av dem ble stemt ut, og de jobbet mer aktivt i kulissene for å få mistanken over på andre enn dem selv. Når jeg sa Victor var flink, så mente jeg at han spiller godt skuespill. Han glir mer inn i mengden og stikker seg ikke ut. Hakeem er jo et godt eksempel på at det ikke lønner seg å ta for mye plass. Om man tenker på dem som enkeltmennesker, så er det jo klart det lønner seg å velge nye forrædere som allerede har mye mistanke rettet mot seg. Da kan man jo bare gjør det hele tiden, gå under radaren selv og se forrædere bli stemt ut en etter en. Veldig greit for den som sitter igjen, men jeg synes ikke det er like gøy å følge med på. Jeg liker som sagt best når forræderne er på lag og hjelper hverandre. Men det er jo selvfølgelig også en smakssak...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker nok litt på forræderne som en gruppe og ikke som enkeltmennesker. Jeg liker det best når de samarbeider og ikke jobber mot hverandre, og tenker forræderne er mest vellykket når de beskytter hverandre. Så er vel derfor jeg synes de gjorde en bedre jobb i fjor, da tok det ganske lang tid før noen av dem ble stemt ut, og de jobbet mer aktivt i kulissene for å få mistanken over på andre enn dem selv. Når jeg sa Victor var flink, så mente jeg at han spiller godt skuespill. Han glir mer inn i mengden og stikker seg ikke ut. Hakeem er jo et godt eksempel på at det ikke lønner seg å ta for mye plass. Om man tenker på dem som enkeltmennesker, så er det jo klart det lønner seg å velge nye forrædere som allerede har mye mistanke rettet mot seg. Da kan man jo bare gjør det hele tiden, gå under radaren selv og se forrædere bli stemt ut en etter en. Veldig greit for den som sitter igjen, men jeg synes ikke det er like gøy å følge med på. Jeg liker som sagt best når forræderne er på lag og hjelper hverandre. Men det er jo selvfølgelig også en smakssak...

Enig👍 I noen tilfeller må de jo ofre hverandre for å ikke avsløre alle/flere, men syns heller ikke det er noe gøy om målet er konkurranse innad blant forræderne og at de aktivt går inn for å friste noen for å sende de ut. 

Endret av rosemarin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Torstein Bae holder ut noen uker til. Han er morsom 😂

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (2 timer siden):

I fjor gjorde forræderne så å si ingenting. Litt tilfeldig at de lojale plukket hverandre ut, da var det bare å sitte stille i båten og jatte med for forræderne. Denne gangen var mange på Anne Marie med én gang, det er også litt tilfeldig, hun kunne gjerne blitt mistenkt også om hun hadde vært lojal. Så ut fra hvordan det har blitt er det vanskelig å se at forræderne har gjort så mye feil. De er jo ikke noe lag. For Victor sin del er det vel helt greit om det ryker forrædere på rekke og rad, så lenge det ikke er ham.

Så er jeg ikke imot at forræderne hjelper hverandre, men det er jo ingen vits å hjelpe en som er fortapt, om man selv havner i en dårlig situasjon etterpå. Så opplegget til Aslak og Torstein et jo det nærmeste man kommer å hjelpe hverandre.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 timer siden):

Enig👍 I noen tilfeller må de jo ofre hverandre for å ikke avsløre alle/flere, men syns heller ikke det er noe gøy om målet er konkurranse innad blant forræderne og at de aktivt går inn for å friste noen for å sende de ut. 

De har vel ikke gått aktivt inn for å friste noen for å sende de ut. Men situasjonen har blitt slik at de skjønner det er tvilsomt at alle tre kan vare så lenge, så da handler det om å styrke de som sitter igjen neste gang en forræder ryker, som er en fornuftig strategi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (1 minutt siden):

De har vel ikke gått aktivt inn for å friste noen for å sende de ut. Men situasjonen har blitt slik at de skjønner det er tvilsomt at alle tre kan vare så lenge, så da handler det om å styrke de som sitter igjen neste gang en forræder ryker, som er en fornuftig strategi.

Selvfølgelig. Men jeg siterte et innlegg som nevnte en teori om å friste en, sende ut, friste en ny, sende ut osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg litt over Sero. Håper virkelig de "dreper" han nå som de har sjansen. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at forræderene spiller dårlig. Alle  er jo allerede mistenkte bortsett fra Viktor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at forræderene spiller dårlig. Alle  er jo allerede mistenkte bortsett fra Viktor. 

Litt spesielle valg av forrædere også da. Torstein var omtrent mistenkt før rollene ble delt ut i utgangspunktet. Aslak startet med et litt problematisk skjold, han måtte nesten lage en slags utrolig historie utav det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Om en drøy time kommer neste episode for oss natteranglere. Klokka er 01:45 :)  Spennende å se hvem som har forsvunnet i natt. 
Jeg har ikke heller så stor tro på årets forrædere. I fjor var de kjempeflinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Ukens episoder var gøy. Det blir minst like spennende å se hvem de dreper neste natt. 

Spoiler

Jeg tror ikke at de tør å drepe Heidi, for da vil Aslak bli ekstra utsatt. Heidi er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (6 timer siden):

Ukens episoder var gøy. Det blir minst like spennende å se hvem de dreper neste natt. 

Skjul innhold

Jeg tror ikke at de tør å drepe Heidi, for da vil Aslak bli ekstra utsatt. Heidi er god.

Men de sa de skulle spille risky? Det er jo ikke nødvendigvis bra for dem å ha Heidi der videre heller, så kan hende de sjanser på at de andre ikke har rukket å få nok tiltro til det lille hun har sagt om Aslak. Men seff litt ut av det blå om hun blir drept kanskje

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 timer siden):

Syns det  var litt gøyere i fjor når forræderne klarte å sno sg unna kjempelenge, men samtidig er det jo spennende at det skjer så mye greier i år. Men håper Victor og alsak klarer seg lenge videre nå

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 minutt siden):

Men de sa de skulle spille risky? Det er jo ikke nødvendigvis bra for dem å ha Heidi der videre heller, så kan hende de sjanser på at de andre ikke har rukket å få nok tiltro til det lille hun har sagt om Aslak. Men seff litt ut av det blå om hun blir drept kanskje

Hvis de andre hørte henne si "hvis jeg dør er det Aslak" kan det jo sånn sett slå begge veier. En utenforstående forræder ville vel glatt tatt den sjansen til å rette mistanke mot han. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

os Maxilla skrev (11 minutter siden):

Hvis de andre hørte henne si "hvis jeg dør er det Aslak" kan det jo sånn sett slå begge veier. En utenforstående forræder ville vel glatt tatt den sjansen til å rette mistanke mot han. 

Ja hun må jo ha sagt det til de andre om det skal ha noe funksjon. Og så kan man jo håpe at hun ikke har rukket å utbrodere teorien så veldig ellers og at de andre ikke umiddelbart har noen grunn til å sette veldig mye lit til mistanke mot Aslak 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens 1. episode: 

Spoiler

Hurra, endelig fredag og nye episoder! :D 

Forræderne valgte å drepe Sero på natten. Helt klart riktig valg siden han var blitt erklært lojal av samtlige. 

Torstein delte ut oversikt til alle over hvem som hadde stemt hvem i rådsalene. Smart villedning ettersom forræderne har stemt på hverandre i 2 av 4 rådsaler, herav stemte forræder Anne Marie ut. Høy psykologiføring i dette stuntet, selv om det ser litt overilt ut. 

Aslak og Torstein fortsetter å peke høylytt på hverandre som forræderen, og det bør være praktisk umulig for de lojale å skjønne at begge to er forrædere. Bortsett fra Heidi da, hun klarer av en merkelig grunn å skjønne det. Resten av gruppa bryr seg lite om kampen mellom de to, og kjører etter hverandre heller. Denne gang the Moholts. Fantastisk.

3 stk plukket ut for kamp om et skjold. Evelina, Robin og Victor ble valgt. Hehe. 
"Vi ble bedt om å sende våre tre mest troverdige mennesker. Og så er fader meg Victor med der. Den luringen" - Aslak i sync :D 

Artig konkurranse om skjold, med betting av sølvbarer underveis. Ble tilslutt en stor gevinst av det. Og Victor fikk skjoldet :) 

Dagens 2. episode:

Spoiler

Etter dolkemiddag ble Katrine og Aslak valgt å kjempe om dolk. Overraskende at Aslak var med der. Aslak begynner å få tillit overalt nå. Katrine lurte Aslak, og endte opp med dolken.

Heidi gjennomskuer Aslak, og hun tenker helt riktig om det meste. Hun er i en egen klasse i dette spillet. Litt for god. Men hun har ikke oppslutningen i gruppen som må til. Victor har hun dog ikke klart å finne.

Rådsalen ble heftige greier. Victor og Aslak gikk igjen for sin forræderkollega Torstein, og Torstein røk da enstemmig ut. Gruppa, både lojale og forrædere, fikk altså ut forræderen. Det måtte komme tilslutt. Torstein har vært sus siden dag 1.

Victor og Aslak måtte drepe, og valgte å gamble rundt drepingen. Jeg tror de gikk for Heidi, som kom med avsløringer og laget drama om at Aslak var forræder, som et ledd i at gruppa skal tenke omvendt psykologi med at "Aslak ville aldri drept Heidi om han var forræder, det blir for åpenbart", herav gamblingen.

Håper Aslak og Victor forblir i spillet lenge. De er skikkelig friske som forrædere, og tør å satse. Ønsker iallfall ikke at de blir erstattet med en ny typ Anne Marie, for det var nitriste greier.

Fantastiske episoder igjen. Fader for et program. Jeg vil se mer. NÅ! :D 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (6 minutter siden):

Dagens 1. episode: 

Skjul innhold

Hurra, endelig fredag og nye episoder! :D 

Forræderne valgte å drepe Sero på natten. Helt klart riktig valg siden han var blitt erklært lojal av samtlige. 

Torstein delte ut oversikt til alle over hvem som hadde stemt hvem i rådsalene. Smart villedning ettersom forræderne har stemt på hverandre i 2 av 4 rådsaler, herav stemte forræder Anne Marie ut. Høy psykologiføring i dette stuntet, selv om det ser litt overilt ut. 

Aslak og Torstein fortsetter å peke høylytt på hverandre som forræderen, og det bør være praktisk umulig for de lojale å skjønne at begge to er forrædere. Bortsett fra Heidi da, hun klarer av en merkelig grunn å skjønne det. Resten av gruppa bryr seg lite om kampen mellom de to, og kjører etter hverandre heller. Denne gang the Moholts. Fantastisk.

3 stk plukket ut for kamp om et skjold. Evelina, Robin og Victor ble valgt. Hehe. 
"Vi ble bedt om å sende våre tre mest troverdige mennesker. Og så er fader meg Victor med der. Den luringen" - Aslak i sync :D 

Artig konkurranse om skjold, med betting av sølvbarer underveis. Ble tilslutt en stor gevinst av det. Og Victor fikk skjoldet :) 

Dagens 2. episode:

Skjul innhold

Etter dolkemiddag ble Katrine og Aslak valgt å kjempe om dolk. Overraskende at Aslak var med der. Aslak begynner å få tillit overalt nå. Katrine lurte Aslak, og endte opp med dolken.

Heidi gjennomskuer Aslak, og hun tenker helt riktig om det meste. Hun er i en egen klasse i dette spillet. Litt for god. Men hun har ikke oppslutningen i gruppen som må til. Victor har hun dog ikke klart å finne.

Rådsalen ble heftige greier. Victor og Aslak gikk igjen for sin forræderkollega Torstein, og Torstein røk da enstemmig ut. Gruppa, både lojale og forrædere, fikk altså ut forræderen. Det måtte komme tilslutt. Torstein har vært sus siden dag 1.

Victor og Aslak måtte drepe, og valgte å gamble rundt drepingen. Jeg tror de gikk for Heidi, som kom med avsløringer og laget drama om at Aslak var forræder, som et ledd i at gruppa skal tenke omvendt psykologi med at "Aslak ville aldri drept Heidi om han var forræder, det blir for åpenbart", herav gamblingen.

Håper Aslak og Victor forblir i spillet lenge. De er skikkelig friske som forrædere, og tør å satse. Ønsker iallfall ikke at de blir erstattet med en ny typ Anne Marie, for det var nitriste greier.

Fantastiske episoder igjen. Fader for et program. Jeg vil se mer. NÅ! :D 

Enig, tror også de tar ut Heidi. Hvis hun blir får hun jo nettopp muligheten til å få den oppslutningen hun trenger. hun har jo ligget veldig lavt og ikke delt mistankene sine med noen, så Syns jo det er litt rart at hun satser så høyt nå på at de ikke tør drepe henne etter trusselen, eller at hun har valgt å ligge lavt så lenge. Men sikkert en tanke bak som jeg ikke er smart nok til å skjønne- hun er jo rå

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 time siden):

Enig, tror også de tar ut Heidi. Hvis hun blir får hun jo nettopp muligheten til å få den oppslutningen hun trenger. hun har jo ligget veldig lavt og ikke delt mistankene sine med noen, så Syns jo det er litt rart at hun satser så høyt nå på at de ikke tør drepe henne etter trusselen, eller at hun har valgt å ligge lavt så lenge. Men sikkert en tanke bak som jeg ikke er smart nok til å skjønne- hun er jo rå

Jeg tror hun er såpass sikker på å ryke, at hun tar den gamblen - enten at de ikke tør å drepe henne, eller at det i det minste kaster mer mistanke mot Aslak.

Jeg tror uansett de bør drepe henne, særlig fordi hele spillet til Aslak faller sammen om det gjenstår smarte nok spillere - hvis reglene fortsatt er som jeg tror:

Siden de fristet noen allerede natt 1, så kan de trygt anta at det var 2 forrædere fra start (hvis ikke hadde det vært rart å få friste), og da ville det være 2 igjen før natten da Aslak sa han ble forsøkt drept. Isåfall skulle det nå kun være én forræder igjen  om Aslak snakket sant, og da ville de hvertfall etter gamle regler blitt nødt til å tvinge noen over. Siden de ikke gjorde det, er det en ganske sterk indikasjon på at Aslak ikke snakket sant, og at han er en av to forrædere igjen.

Om de dreper Heidi derimot, så er det en mulighet for at ingen der inne skjønner dette.  Dessverre for forræderne tror jeg Tarjei også tar det, men Victor vil klare å holde seg under radaren en god stund til!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...