Gå til innhold

Forræder vår 2023 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Hurra! Ny episoder! :D 

Dagens 1. episode:

Spoiler

Aslak og Victor drepte Lasse. Helt greit at han dro hjem til konepusen, og da kastes vel fokuset over på Tarjei. Glad for at Emilie ikke ble sendt hjem :) 

Tarjei fortsetter å anklage og spekulere, og ender da opp 1 mot 6. Sånn går det når du spiller høyt. Han går hardt ut mot Evelina. I overkant. 

Ishoppekonkurranse. Wow for en hukommelse på Aslak! Tarjei og Robin valgte å hoppe utti for å få skjoldrom og dolkemiddag. Full sølvpott pga. Evelina, og Aslak fikk opp tilliten i gruppa. Helt sykt å se hvordan Aslak har steget i tillitsgradene etter at han ble forræder.

Mens det blir stilt spørsmålstegn med stakkars Emilie fordi hun begynner å utfordre firkløveren. 

Dagens 2. episode:

Spoiler

Pinlig dolkemiddag mellom lojale Rob og Tarjei siden de mistenker hverandre. Og så blir Victor og Aslak plukket ut til å kjempe om dolken. Haha! :D Aslak vinner dolken.

Tarjei kjører hardt videre med Robin og Victor, og klarer på merkelig vis å nå inn til de andre uten at det blir stilt videre spørsmål. 

Vanskelige valg for forræderne foran rådsalen siden det er usikkerhet i gruppa. Tarjei går etter Victor, og Robin kommer med tidenes forsvarstale på vegne av Victor som igjen gjør at Victor holder på å avsløre seg emosjonelt. På håret der altså. Spennende rådsal siden stemmene haglet alle veier, og Aslak som sistemann skulle avgjøre alt. Og Aslak stemte ut Robin. 

Synes det å stemme ut Robin var smart av Aslak. Det burde være en lettelse for forræderkollega Victor å få ut Robin siden Robin står han så nært. Men så reagerte Victor så sterkt at all mistanke nå ble pekt mot han, så kanskje valget til Aslak var dårlig. Vi får se. 

Tarjei med skjold for natten, så han lever neste gang også. Forræderne var veldig klar på hvem de skulle drepe for natten, "det sa seg selv", uten at jeg ser hvem. Mistenker at det er Emilie siden hun var i samme bane som Tarjei og drapet av Emilie er et godt alibi for Aslak. 

Spent på klippet når Robin får vite at Victor var forræder fra start av! :) 

 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir veldig spennende å se om den reaksjonen til Victor blir avslørende! 
Jeg håper Emilie overlever natten, og at hun holder på teorien om at det er en forræder i firer-gruppa. Samtidig heier jeg litt på Aslak også 🙈 Liker ham bedre og bedre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor er egentlig den perfekte forræder der inne, han er etter min oppfatning en person som er veldig lett å få tillit til fort, så skjønner godt produksjonen valgte han 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (4 minutter siden):

Victor er egentlig den perfekte forræder der inne, han er etter min oppfatning en person som er veldig lett å få tillit til fort, så skjønner godt produksjonen valgte han 

Syns Victor har en helt nydelig personlighet. 

  • Liker 15
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (3 minutter siden):

Syns Victor har en helt nydelig personlighet. 

Ja, virker som en bra kar, og hadde nok lurt meg også. Noen har bare en naturlig karisma og personlighet som gjør at man fort får tillit og connection, det at han rundlurte kompisen sin sier jo litt 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen

 

Spoiler

Robin ble overrasket over at det var Victor ja! Det skjønner jeg godt 😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten flau over meg selv, men jeg har begynt å mislike Kathrine og Evelina. 🙈 Synes i utgangspunktet Kathrine er for mye på tv/i for mange programmer og ble skuffet da hun skulle være med her og. Nå kjenner jeg at jeg har begynt å irritere meg skikkelig over disse to, så jeg burde kanskje ikke se mer Forræder. 🙊 Men den der barnslige dullingen og hviningen dem i mellom er virkelig irriterende! "Åååååh, Eveliiiiiiiiina!" 🤢 Og i dagens episode ser det ut som de begge er skikkelig sinna i øynene når de diskuterer med Tarjei i rådsalen - skummelt med folk som tar spillet SÅ seriøst. 😳 

Mulig de er dyktige for å ha kommet såpass langt,  jeg tenker dessverre at de andre ser på dem som såpass "enkle" at de ikke blir sett på som en reell trussel. 🙈

Håper Aslak og Victor drar dette i land! 💪🏻

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har truffet godt på taktikk og hva som kom til å skje senere, men nå er jeg usikker.

Jeg er også usikker på Aslak sitt valg i rådsalen. Nå knakk jo Victor, og generelt er det skummelt å overraske en medforræder mtp å holde maska. Samtidig spiller de mindre tydelig sammen.

Slik jeg så det, så ville en mulig taktikk vært å gå for Tarjei i rådsalen, drepe Emilie om natta, og dermed skape fullstendig splid i 4ergruppa i finalen - for da ville det blitt så åpenbart at 1-2 i 4ergruppa var forræder. For Victor kunne dette vært skummelt, samtidig som han da ville beholdt trofaste Rob og generelt hatt mye tillit. For Aslak kunne det vært risikabelt, da 4ern + han ville gjenstått, og de kunne fortsatt valgt å stole på hverandre, samt at moholtene fortsatt ville stått sammen.

Nå gikk de jo for Rob istedet, der Victor dessverre fikk en knekk, men det gir jo et alibi overfor de mer følsomme der inne. Jeg antar det er Evelina de dreper om natta, at planen er å overtale de andre om Tarjei, og så være 2 mot 2 mot damene, og enten sikre seg med dolken, eller å ha overtalt katrine mot Emilie, eller til nøds at forræderne går mot hverandre slik at 1 av de mest sannsynlig vinner.

Emilie burde de ikke ta, siden hun er mistenkt av damene og var så veldig på Rob og samtidig 4erbanden, det kan brukes mot henne, selv om hun nok er den beste lojale spilleren som gjenstår.

Evelina er kanskje lettere å få andre til å stemme på enn Katrine (pluss at katrine blir 100 % sikker lojal når dattera ryker om natta, for det ville hun ikke klart), men det gjør ikke noe å ha en lojal man kan manipulere til sin side. Og Evelina var så på victor, så hun er skummel å beholde

Finalen blir sykt spennende, aner ikke hvordan det kommer til å gå! Heier på Aslak og Victor, men det er jo et under om begge vinner sammen!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
On 5/28/2023 at 10:52 AM, Refreng said:

Jeg sikter mer til at man får litt inntrykk av hva de føler om det som skjedde i episoden, ikke nødvendigvis det de sier høyt. Man kunne få inntrykk av at Heidi gikk ut for hun virket ikke mer oppglødd rundt Aslak greien. Hadde det ført til noe bra, så hadde hun hatt en annen mentalitet rundt det, sannsynligvis. Gleden av å utspille Aslak hadde vist. Men det var en type oppgitthet/ aksept for at ting gikk skeis som man kan merke. Og Aslak blir ikke mistenkt dagen etter hun blir drept heller. Så alt gikk galt til tross for at hun hadde en plan hun hadde fulgt fra tidlig av

Samme med de siste to gjestene. Jeg tror ikke det kommer til å gå bra for Tarjei de neste episodene. Han vil fortsette være frustrert over noe som han ikke får løst før han går ut. Enten at han blir drept på natten eller neste rådssal. Eller at han blir så mistenkt at han ikke får gjennom meningene sine. Enten vil Tarjei dø ganske raskt, eller så vil de stemme ut helt feil person i rådssalen, tipper jeg. Evt begge om de stemmer ut Tarjei.

 

Hadde ikke forventet at Tarjei skulle gå helt bort fra Aslak etter å ha stemt på han så hardt forrige rådssal. Ellers så ble det da ingen overraskelse at de stemte ut feil person. Det at Tarjei tok så feil og ble hørt på det gjør at jeg forstår hvor den underliggende frustrasjonen i "rob og victor ser forræder" kommer fra.

Dersom jeg skal gjette basert på de siste to gjestene, så tipper jeg at forræderne vinner denne sesongen.

Risikabel gjetting: Tror en av de eller begge vil gå ut i de neste 2 episodene. Moren vil gå ut før datteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (20 timer siden):

Jeg føler jeg har truffet godt på taktikk og hva som kom til å skje senere, men nå er jeg usikker.

Jeg er også usikker på Aslak sitt valg i rådsalen. Nå knakk jo Victor, og generelt er det skummelt å overraske en medforræder mtp å holde maska. Samtidig spiller de mindre tydelig sammen.

Slik jeg så det, så ville en mulig taktikk vært å gå for Tarjei i rådsalen, drepe Emilie om natta, og dermed skape fullstendig splid i 4ergruppa i finalen - for da ville det blitt så åpenbart at 1-2 i 4ergruppa var forræder. For Victor kunne dette vært skummelt, samtidig som han da ville beholdt trofaste Rob og generelt hatt mye tillit. For Aslak kunne det vært risikabelt, da 4ern + han ville gjenstått, og de kunne fortsatt valgt å stole på hverandre, samt at moholtene fortsatt ville stått sammen.

Nå gikk de jo for Rob istedet, der Victor dessverre fikk en knekk, men det gir jo et alibi overfor de mer følsomme der inne. Jeg antar det er Evelina de dreper om natta, at planen er å overtale de andre om Tarjei, og så være 2 mot 2 mot damene, og enten sikre seg med dolken, eller å ha overtalt katrine mot Emilie, eller til nøds at forræderne går mot hverandre slik at 1 av de mest sannsynlig vinner.

Emilie burde de ikke ta, siden hun er mistenkt av damene og var så veldig på Rob og samtidig 4erbanden, det kan brukes mot henne, selv om hun nok er den beste lojale spilleren som gjenstår.

Evelina er kanskje lettere å få andre til å stemme på enn Katrine (pluss at katrine blir 100 % sikker lojal når dattera ryker om natta, for det ville hun ikke klart), men det gjør ikke noe å ha en lojal man kan manipulere til sin side. Og Evelina var så på victor, så hun er skummel å beholde

Finalen blir sykt spennende, aner ikke hvordan det kommer til å gå! Heier på Aslak og Victor, men det er jo et under om begge vinner sammen!

Han valgte jo antagelig å stemme rob for å få bevist at han er lojal- og dermed også sannsynliggjøre at Victor også var lojal og så rette susen videre tilbake på Tarjei. Ikke sikkert det hadde vært så lurt å fått ut Tarjei og han viste seg å være lojal- det ville sannsynliggjort enda mer at det er noen av de andre- feks Victor og rob. 

Men det er jo vanskelig å forutse alle utfall- og Victors reaksjon kan jo helt klart ha gjort han mistenkelig. 

blir spennende neste uke. Føler det svinger veldig fra episode til episode hvordan det ligger an.

 

Sikkert lurt for dem å beholde Katrine siden hun Lar seg påvirke lett?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det er! Håper forræderne vinner, fine og sympatiske gutter tvers igjennom.

Det kan jeg ikke si om Tarjei, med sterke psykopatiske trekk... Skjønner at de er i "bobla" og alt sånn, men han gjør seg ikke likandes på skjermen iallefall.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa88 skrev (5 minutter siden):

Så spennende det er! Håper forræderne vinner, fine og sympatiske gutter tvers igjennom.

Det kan jeg ikke si om Tarjei, med sterke psykopatiske trekk... Skjønner at de er i "bobla" og alt sånn, men han gjør seg ikke likandes på skjermen iallefall.

Hva slags trekk er psykopatiske? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å se siste episode. For nå har de egentlig klemt seg opp i et hjørne.  De burde ha fått ut en Moholt tidligere.  Og splitta opp litt fler harde par 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (47 minutter siden):

Han valgte jo antagelig å stemme rob for å få bevist at han er lojal- og dermed også sannsynliggjøre at Victor også var lojal og så rette susen videre tilbake på Tarjei.

Men vil egentlig det at Rob er lojal sannsynliggjøre at Victor er lojal? Jeg tenker tvert imot, alle har stusset litt over at Rob ikke har dødd om natta, når det ikke er fordi han er forræder, så er det veldig sannsynlig at det er fordi Victor er forræder. Og det vil Tarjei og Emilie fint plukke opp, tror/håper jeg. (Selv om jeg heier på Aslak og Victor, så heier jeg først og fremst på bra spill. Heidi har vært min favorittspiller i år av den grunnen)

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (1 minutt siden):

Men vil egentlig det at Rob er lojal sannsynliggjøre at Victor er lojal? Jeg tenker tvert imot, alle har stusset litt over at Rob ikke har dødd om natta, når det ikke er fordi han er forræder, så er det veldig sannsynlig at det er fordi Victor er forræder. Og det vil Tarjei og Emilie fint plukke opp, tror/håper jeg. (Selv om jeg heier på Aslak og Victor, så heier jeg først og fremst på bra spill. Heidi har vært min favorittspiller i år av den grunnen)

Victor har jo alt avslørt seg pga Aslak. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snowbrigade skrev (8 minutter siden):

Men vil egentlig det at Rob er lojal sannsynliggjøre at Victor er lojal? Jeg tenker tvert imot, alle har stusset litt over at Rob ikke har dødd om natta, når det ikke er fordi han er forræder, så er det veldig sannsynlig at det er fordi Victor er forræder. Og det vil Tarjei og Emilie fint plukke opp, tror/håper jeg. (Selv om jeg heier på Aslak og Victor, så heier jeg først og fremst på bra spill. Heidi har vært min favorittspiller i år av den grunnen)

Joda, sånn generelt ja, men ut fra den konteksten som var rett før avstemningen der; med Tarjei som gikk hardt ut mot de to- og at rob gikk så «god» for Victor virket jo troverdig, i motsetning til Tarjei som nå ble satt i et dårlig lys når rob viste seg å være lojal. 

tenker at det er ene og alene Victor som ødelegger for seg selv her med den reaksjonen. 

Aslak skjønte/ tenkte jo at det ville være lurere å beholde Tarjei som da har tatt feil angående rob og sånn sett bli mer mistenkelig igjen, heller om det viste seg at han var lojal og dermed kunne ha rett om både Robin og Victor og søkelyset fortsatt ville vært på de.

men igjen- alt kan få andre utfall enn man tenker

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa88 skrev (31 minutter siden):

Så spennende det er! Håper forræderne vinner, fine og sympatiske gutter tvers igjennom.

Det kan jeg ikke si om Tarjei, med sterke psykopatiske trekk... Skjønner at de er i "bobla" og alt sånn, men han gjør seg ikke likandes på skjermen iallefall.

Tarjei står jo helt alene. Synes du må moderere deg selv litt...
Har full sympati for Tarjei. Mistet all sympati for Victor etter den dårlige behandlingen av Tarjei i rådet når han vet at Tarjei er lojal og fortvilt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MsElliot skrev (1 minutt siden):

Tarjei står jo helt alene. Synes du må moderere deg selv litt...
Har full sympati for Tarjei. Mistet all sympati for Victor etter den dårlige behandlingen av Tarjei i rådet når han vet at Tarjei er lojal og fortvilt.

de spiller jo et spill med roller!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 minutt siden):

de spiller jo et spill med roller!

Eh ja,,, har jeg sagt noe annet? Jeg synes Aslak spiller utmerket rollen sin. 
Men det er rom for å si noe om personlighetene til folk og! 😫

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...