Gå til innhold

Forræder vår 2023 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Snowbrigade skrev (19 minutter siden):

Jeg tror hun er såpass sikker på å ryke, at hun tar den gamblen - enten at de ikke tør å drepe henne, eller at det i det minste kaster mer mistanke mot Aslak.

Jeg tror uansett de bør drepe henne, særlig fordi hele spillet til Aslak faller sammen om det gjenstår smarte nok spillere - hvis reglene fortsatt er som jeg tror:

Siden de fristet noen allerede natt 1, så kan de trygt anta at det var 2 forrædere fra start (hvis ikke hadde det vært rart å få friste), og da ville det være 2 igjen før natten da Aslak sa han ble forsøkt drept. Isåfall skulle det nå kun være én forræder igjen  om Aslak snakket sant, og da ville de hvertfall etter gamle regler blitt nødt til å tvinge noen over. Siden de ikke gjorde det, er det en ganske sterk indikasjon på at Aslak ikke snakket sant, og at han er en av to forrædere igjen.

Om de dreper Heidi derimot, så er det en mulighet for at ingen der inne skjønner dette.  Dessverre for forræderne tror jeg Tarjei også tar det, men Victor vil klare å holde seg under radaren en god stund til!

Hva skulle vært grunnen til at de ville drept Heidi (du sier hun følte seg sikker på å ryke) hvis ikke det var for utspillet mot Aslak, som gjorde at hun avslørte for dem hvordan hun har «operert i det stille»? 

Endret av rosemarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Hva skulle vært grunnen til at de ville drept Heidi hvis ikke det var for utspillet mot Aslak, som gjorde at hun avslørte for dem hvordan hun har «operert i det stille»? 

At hun er en av de smarteste som er igjen, som få/ingen mistenker er forræder. Og hun er en av de som faktisk er på rett spor (Aslak har skjønt at hun er på sporet av han, derfor han har spurt henne direkte).

De kunne jo tatt Rob, men han er en "nyttig idiot" (ikke bare for Victor, men for Aslak også, som Heidi har kommentert til Rob direkte), de kunne tatt Tarjei eller Evelina, men det at de er litt mot hverandre er også veldig nyttig.

De (Aslak) snakket jo allerede om å ta Heidi forrige runde, før hun avslørte hva hun visste. Så sånn sett tenker hun jo helt riktig. Jeg tror også Heidi kanskje tenkte at Torstein ga henne en advarsel ved å få henne til å ta skjoldet sist, hun var jo allerede da overbevist om at han var forræder.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er det igjen av Forræder? Det er jo færre deltakere med i år enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der smarteste hadde kanskje vært å ikke drepe noen, så ville alle de lojale trodd at en ny var blitt forræder og mer kaos ville oppstått.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Heidi faktisk har sagt til alle at hvis hun blir drept, så er Aslak forræder, fordi hun har sagt til ham at hun er sikker på at han er forræder. Ja, da kunne jo eventuelt andre forrædere sendt henne ut for å kaste mistanke på Aslak. Så om de sender henne ut, trenger det jo absolutt ikke å bety at Aslak blir stemt ut i neste rådsal!

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (1 time siden):

Hvis Heidi faktisk har sagt til alle at hvis hun blir drept, så er Aslak forræder, fordi hun har sagt til ham at hun er sikker på at han er forræder. Ja, da kunne jo eventuelt andre forrædere sendt henne ut for å kaste mistanke på Aslak. Så om de sender henne ut, trenger det jo absolutt ikke å bety at Aslak blir stemt ut i neste rådsal!

Skulle ikke forundre meg om Torstein har innrømmet for henne hvem forræderne er. Virker litt "sus" om Heidi plutselig skjønte alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snowbrigade skrev (9 timer siden):

Jeg tror hun er såpass sikker på å ryke, at hun tar den gamblen - enten at de ikke tør å drepe henne, eller at det i det minste kaster mer mistanke mot Aslak.

Jeg tror uansett de bør drepe henne, særlig fordi hele spillet til Aslak faller sammen om det gjenstår smarte nok spillere - hvis reglene fortsatt er som jeg tror:

Siden de fristet noen allerede natt 1, så kan de trygt anta at det var 2 forrædere fra start (hvis ikke hadde det vært rart å få friste), og da ville det være 2 igjen før natten da Aslak sa han ble forsøkt drept. Isåfall skulle det nå kun være én forræder igjen  om Aslak snakket sant, og da ville de hvertfall etter gamle regler blitt nødt til å tvinge noen over. Siden de ikke gjorde det, er det en ganske sterk indikasjon på at Aslak ikke snakket sant, og at han er en av to forrædere igjen.

Om de dreper Heidi derimot, så er det en mulighet for at ingen der inne skjønner dette.  Dessverre for forræderne tror jeg Tarjei også tar det, men Victor vil klare å holde seg under radaren en god stund til!

Ja, jeg har tenkt det samme. Om Aslak snakker sant, så kan ingen bli drept kommende natt, da ville en blitt tvunget over, for med kun én forræder igjen risikerer man at den siste forvises, og da er jo det bare å legge ned resten av innspillingen og det går ikke, såpass tidlig i spillet. Men siden vi får et drap neste natt, så er det helt sikkert at Aslak lyver. 

Aslak gjorde en tabbe da han påstod at han var blitt forsøkt drept og at ingen ble fristet over, hadde vært bedre for ham å ikke si noe, og la alle spekulere i hvem som ble fristet over, selv om han hadde vært utsatt og sikkert blitt mistenkt også da.

Men om Heidi blir drept er det ikke sikkert noen av de andre er skarpe nok til å legge to og to sammen her.

Om Heidi blir drept kommer jo Aslak til å spille på at det ville være det mest opplagte å gjøre for forræderne/forræderen dersom Aslak er lojal, for å rette mistanken mot ham. For så vidt riktig, så får vi se om han klarer å forvirre folk nok en gang.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 timer siden):

Der smarteste hadde kanskje vært å ikke drepe noen, så ville alle de lojale trodd at en ny var blitt forræder og mer kaos ville oppstått.

De fikk beskjed om at noen må drepes, så den går ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 timer siden):

Skulle ikke forundre meg om Torstein har innrømmet for henne hvem forræderne er. Virker litt "sus" om Heidi plutselig skjønte alt.

Hun har vel ikke rettet mistanke mot Victor. Heidis slutninger om Torstein og Aslak er svært logiske, så ser ingen grunn til å tro at Torstein har røper overfor henne at Aslak er forræder.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo ut som at Heidi konfronterte Aslak på tomannshånd. Ble litt forvirret av det, for det ble snakket om som en offentlig trussel. Hadde vært interessant å se hvordan de andre reagerte på dette. 

Kunne også tenkt å se meg hvordan de kom frem til at Aslak skulle kjempe om dolken under dolkemiddagen. Det resonnementet fikk vi ikke se..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
On 5/13/2023 at 8:32 AM, Djækklåsst said:

Den er jo bedre enn forrige. Endelig flere som har skjønt at dette er en individuell konkurranse hvor det er om å gjøre for den enkelte å komme lengst mulig. Forræderne og Hedi har skjønt dette, og spiller deretter. I fjor var det jo egentlig ganske dårlige taktiske valg som ble gjort, spesielt fra Jørn og Jonas, tildels også Cathrine som aldri stemte på de to andre forræderne. Men Cathrine var god til å holde maska og nøt fordelen av å ha et tilsynelatende «ærlig» vesen.

Jeg ville tvert imot sagt at det er flere som forstår de må spille som gruppe. Spesielt forræderne. Man har best sjanse til å lykkes når man spiller som gruppe i denne type spill. Der man ser på egen død som akseptabel om den kan gi informasjon og sette de lojale i en bedre posisjon til å finne ut hvem som er forrædere

On 5/13/2023 at 4:24 PM, Cookiesandcream said:

Jeg tenker nok litt på forræderne som en gruppe og ikke som enkeltmennesker. Jeg liker det best når de samarbeider og ikke jobber mot hverandre, og tenker forræderne er mest vellykket når de beskytter hverandre. Så er vel derfor jeg synes de gjorde en bedre jobb i fjor, da tok det ganske lang tid før noen av dem ble stemt ut, og de jobbet mer aktivt i kulissene for å få mistanken over på andre enn dem selv. Når jeg sa Victor var flink, så mente jeg at han spiller godt skuespill. Han glir mer inn i mengden og stikker seg ikke ut. Hakeem er jo et godt eksempel på at det ikke lønner seg å ta for mye plass. Om man tenker på dem som enkeltmennesker, så er det jo klart det lønner seg å velge nye forrædere som allerede har mye mistanke rettet mot seg. Da kan man jo bare gjør det hele tiden, gå under radaren selv og se forrædere bli stemt ut en etter en. Veldig greit for den som sitter igjen, men jeg synes ikke det er like gøy å følge med på. Jeg liker som sagt best når forræderne er på lag og hjelper hverandre. Men det er jo selvfølgelig også en smakssak...

Det finnes flere måter å vinne på i denne type spill. Noen ganger må man spille mer risikabelt. Det gjelder spesielt når mistanken mot en forræder er så sterk at man ikke kan redde den. Da kan man bare utnytte mistanken. Som med Torstein.

Catherine nøt kanskje ekstra av at det var sesong 1 og ingen var kjent med konseptet. Vi får se om det er like lett å gli under radaren i denne sesongen gjennom hele løpet

Uansett syntes jeg det er mye mer underholdende når forræderene faktisk må snakke og forsvare seg og planlegge. Kjedelig når den ene siden vinner overlegent.

11 minutter siden, frøkna said:

Det så jo ut som at Heidi konfronterte Aslak på tomannshånd. Ble litt forvirret av det, for det ble snakket om som en offentlig trussel. Hadde vært interessant å se hvordan de andre reagerte på dette. 

Kunne også tenkt å se meg hvordan de kom frem til at Aslak skulle kjempe om dolken under dolkemiddagen. Det resonnementet fikk vi ikke se..

Ja, det var veldig merkelig. Hvorfor tok de ikke med det? Det fremstod som om hun snakket med Aslak under fire øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (5 timer siden):

De fikk beskjed om at noen må drepes, så den går ikke.

De kan vel velge å drepe Victor? Han har skjold, og vil derfor overleve. Det vil da fremstå som at ingen har blitt drept, og siden alle visste at Victor har skjold vil alle da anta at en har blitt fristet.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.F skrev (4 minutter siden):

De kan vel velge å drepe Victor? Han har skjold, og vil derfor overleve. Det vil da fremstå som at ingen har blitt drept, og siden alle visste at Victor har skjold vil alle da anta at en har blitt fristet.

Det skjer nok ikke.

Men ellers er det muligens slik om det hadde vært én forræder igjen, så ville både en lojal blitt tvunget over OG man ville fått mulighet til å drepe en lojal i tillegg, slik at det da ikke er fullt så enkelt som jeg gav utrykk for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.F skrev (2 timer siden):

De kan vel velge å drepe Victor? Han har skjold, og vil derfor overleve. Det vil da fremstå som at ingen har blitt drept, og siden alle visste at Victor har skjold vil alle da anta at en har blitt fristet.

De kan vel ikke prøve å drepe noen og hvis det ikke går- friste i stedet. Da har de «brukt opp» sjansen sin og feilet. Desuten vet alle- inkludert forræderne at det er Victor som har skjoldet og dermed er det jo ikke mulig å late som om han ble forsøkt drept.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (7 timer siden):

De kan vel ikke prøve å drepe noen og hvis det ikke går- friste i stedet. Da har de «brukt opp» sjansen sin og feilet. Desuten vet alle- inkludert forræderne at det er Victor som har skjoldet og dermed er det jo ikke mulig å late som om han ble forsøkt drept.

I et slikt tilfelle ville selvsagt ikke Victor ha sagt noe om at han ble forsøkt drept. Han ville bare spilt med når alle de lojale trodde at noen var blitt fristet.

Det hadde faktisk vært veldig spennende hvis de hadde gått for dette, for da kunne de rettet mistanken i alle retninger, og ikke minst, vekk fra Aslak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (21 minutter siden):

I et slikt tilfelle ville selvsagt ikke Victor ha sagt noe om at han ble forsøkt drept. Han ville bare spilt med når alle de lojale trodde at noen var blitt fristet.

Det hadde faktisk vært veldig spennende hvis de hadde gått for dette, for da kunne de rettet mistanken i alle retninger, og ikke minst, vekk fra Aslak. 

Men det er vel ikke lov å prøve å drepe en forræder uansett? Så dette er jo ikke en reell mulighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rosemarin skrev (25 minutter siden):

Men det er vel ikke lov å prøve å drepe en forræder uansett? Så dette er jo ikke en reell mulighet?

Det har jo aldri blitt sagt at det ikke er lov, så det vet vi jo egentlig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (13 timer siden):

Det skjer nok ikke.

Men ellers er det muligens slik om det hadde vært én forræder igjen, så ville både en lojal blitt tvunget over OG man ville fått mulighet til å drepe en lojal i tillegg, slik at det da ikke er fullt så enkelt som jeg gav utrykk for.

Ja, jeg hadde ikke sjekket reglene, men det er faktisk sånn i år! Det er flott, da er ikke Aslak malt inn i et hjørne likevel!

"Hvis det kun er en forræder igjen, må forræderen tvinge en lojal til å konvertere. Den lojale som blir tvunget må konvertere til forræder.

Forræderne må også drepe noen denne natten."

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de dreper Evelina eller Kathrine. Orker ikke de to i samme tv program. 

Tror de lander på å drepe Lasse. Han er på en måte ikke nyttig for de. De har nok lyst til å ta Heidi, men forstår at det ikke er lurt - med tanke på Aslak sitt spill.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...