Gå til innhold

Daglige knebøy - må de taes rett etter hverandre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte med 30 days squat challenge, men ramla ut igjen da jeg bikka over 105 stk...

Nå prøver jeg å ta 50 - 60 knebøy daglig, uten noen vekter.

Jeg lurer da på om jeg må kjøre alle 50-60 etter hverandre, eller om det gjør samme nytte å ta 30 morgen og 30 kveld? 🙂

Anonymkode: 176dd...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynte med 30 days squat challenge, men ramla ut igjen da jeg bikka over 105 stk...

Jeg lurer da på om jeg må kjøre alle 50-60 etter hverandre, eller om det gjør samme nytte å ta 30 morgen og 30 kveld? 🙂

Jeg ville tatt de rett etter hverandre. Men hvorfor vil du trene knebøy hver dag i 30 dager? Man skal helst ikke trene samme muskelgruppe hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du nettopp beygnt med dette? Jeg råder deg til spensthopp, evt se vidrorne til funkygine. 

Anonymkode: 49052...8e6

Er litt for tung til spensthopp føler jeg. Kanskje etter hvert. Takk for input. 🙂

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor vil du trene knebøy hver dag i 30 dager? Man bør helst ikke trene samme muskelgruppe hver dag.

Går det for lang tid vil progresjonen stagnere, også om tiden er for kort vil det kunne hemme fremgangen, ettersom musklene ikke rekker å hente seg inn etter forrige økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange reps etter hverandre med null motstand vil ikke være særlig fremgang. 

Anonymkode: fa61a...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Adrenalina1 said:

Jeg ville tatt de rett etter hverandre. Men hvorfor vil du trene knebøy hver dag i 30 dager? Man skal helst ikke trene samme muskelgruppe hver dag.

Jeg har en hviledag hver 3dje dag 🙂 Er ikke lenge siden jeg begynte trene etter en dårlig periode hvor vekta økte markant. Jeg går masse og kjører knebøy. Kommer nok til å gjøre andre ting etter hvert også. Takk for svar. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Så mange reps etter hverandre med null motstand vil ikke være særlig fremgang. 

Tenkte det var en fin start da jeg er utrenet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner 😊ville vært litt forsiktig med tanke på knær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, 29_j said:

Hvis du vil forbrenne er daglige turer virkelig å anbefale. Begynn rolig, halv time hver dag. Øk farten etterhvert når du føler kondisen er blitt bedre. 

Ta gjerne knebøy etter turen, da er kroppen varm og du vil få raskere resultat. 

Takk for input 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil fort være en type muskelarbeid som ikke utsetter musklene for særlig høy belastning, så her spørs det helt hva du ønsker å oppnå med treningen. Vil du bare bruke musklene, så spiller det nok liten rolle om du tar 30 morgen og 30 på kvelden. Vil du trene opp utholdende styrke så må du ta så mange på rad at du ikke lenger klarer å gjennomføre, og det er seigt og slitsomt. Det kan være 60 eller det kan være 500. Usikker på akkurat når man skulle få bruk for treningsadaptasjonene som kommer herfra.

Vil du bare ha bedre helse og bevegelse så kan du som sagt dele det opp så mye du vil :) Vil du øke styrke og muskelmasse må du gjøre tyngre varianter og legge på vekter, samt trene med fokus på progresjon. Da blir det viktigere med hviledager mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Sandum.PT said:

Dette vil fort være en type muskelarbeid som ikke utsetter musklene for særlig høy belastning, så her spørs det helt hva du ønsker å oppnå med treningen. Vil du bare bruke musklene, så spiller det nok liten rolle om du tar 30 morgen og 30 på kvelden. Vil du trene opp utholdende styrke så må du ta så mange på rad at du ikke lenger klarer å gjennomføre, og det er seigt og slitsomt. Det kan være 60 eller det kan være 500. Usikker på akkurat når man skulle få bruk for treningsadaptasjonene som kommer herfra.

Vil du bare ha bedre helse og bevegelse så kan du som sagt dele det opp så mye du vil :) Vil du øke styrke og muskelmasse må du gjøre tyngre varianter og legge på vekter, samt trene med fokus på progresjon. Da blir det viktigere med hviledager mellom.

Takk. Tenkte bruke vekter etter hvert. Må bare føle meg trygg på bevegelsen også. Lurte på å bruke ryggsekk på magen og fylle den med mer og mer vekt? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk. Tenkte bruke vekter etter hvert. Må bare føle meg trygg på bevegelsen også. Lurte på å bruke ryggsekk på magen og fylle den med mer og mer vekt? 🙂

Magen, ryggen eller begge fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (2 minutter siden):

Sorry avbrytingen, men vil gjerne ned i vekt å få litt synligere muskler/musklatur. Ikke noe voldsomt😊 men det å gå fort en time, så ta litt økter hjemme? Vil jeg forbrenne godt med det? 

All bevegelse forbrenner energi, og alle kalorier du forbrenner vil telle inn i regnskapet. Så en kombinasjon av mer bevegelse og kanskje mer mettende og mindre energirik mat vil ta deg godt på vei. Det er viktig å huske på at endringene skal være varige og at du skal kunne holde på med det lenge.

Så finn aktivitet du liker og finn et måltidsmønster du klarer å holde på. Det finnes bare kjedelige løsninger og ingen magiske øvelser eller typer kosthold! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er en fin start. Jeg går til psykomotorisk fysioterapeut, og jeg har fått et treningsprogram med 10 knebøy, + 3 mage og ryggøvelser som jeg også skal gjøre 10 ganger, og repetere 3 til 4 ganger. Jeg har tatt alle de øvelsene 60 ganger til sammen i dag,første dagen i dag, og jeg kjenner at jeg har gjort de øvelsene i mage og ben nå. Det er bra når man ikke har trent på en stund. Tenkte å gjøre dette tre ganger i uka i første omgang. Går turer ved siden av.

Anonymkode: 2c2e5...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 60 knebøy på silikonmatte hver dag. 30 tidlig, 30 seint. Du trenger ikke å ta dem etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...