AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Del Skrevet 12. april 2023 Har lyst til å kjøpe piano og lære meg dette. Har vært syk for det meste av livet og er fortsatt mye hjemme, dette har alltid vært en drøm. Men jeg kan ingenting. Hva er det best å starte med? Kanskje noe mer smått? Hva med merker? Bor øde, så kan bråke så mye jeg vil også 😅 ts Anonymkode: b179f...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har lyst til å kjøpe piano og lære meg dette. Har vært syk for det meste av livet og er fortsatt mye hjemme, dette har alltid vært en drøm. Men jeg kan ingenting. Hva er det best å starte med? Kanskje noe mer smått? Hva med merker? Bor øde, så kan bråke så mye jeg vil også 😅 ts Anonymkode: b179f...b47 Om du har plass, så hadde jeg definitivt villet kjøpt et akustisk piano. Nå finnes det jo pianoer i alle prisklasser, så det spørs hvor mye du har å gå på, men som nybegynner trenger du ikke koste så mye på det. Bare du liker klangen selv😊 Sjekk ut finn.no, der ligger det ofte en del brukte pianoet. Evt spør hos en forhandler. Hvor bor du, forresten? Anonymkode: 48c13...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du har plass, så hadde jeg definitivt villet kjøpt et akustisk piano. Nå finnes det jo pianoer i alle prisklasser, så det spørs hvor mye du har å gå på, men som nybegynner trenger du ikke koste så mye på det. Bare du liker klangen selv😊 Sjekk ut finn.no, der ligger det ofte en del brukte pianoet. Evt spør hos en forhandler. Hvor bor du, forresten? Anonymkode: 48c13...c03 Bor like ved Kolbotn utenfor Oslo 😊 Har familie med stor bil som kan hjelpe meg med frakt Har masse plass, og veldig lyst på klassisk piano 😄 Finn kan jeg sjekke ut! Totalt nå har jeg 10 000 jeg kan bruke på dette, men kan fint spare mer og vente til høsten også. Ser piano ligger ute på nettet til alle slags priser. Er kanskje lurt å høre med en forhandler også ts Anonymkode: b179f...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bor like ved Kolbotn utenfor Oslo 😊 Har familie med stor bil som kan hjelpe meg med frakt Har masse plass, og veldig lyst på klassisk piano 😄 Finn kan jeg sjekke ut! Totalt nå har jeg 10 000 jeg kan bruke på dette, men kan fint spare mer og vente til høsten også. Ser piano ligger ute på nettet til alle slags priser. Er kanskje lurt å høre med en forhandler også ts Anonymkode: b179f...b47 Når du bor i Oslo-området, hadde jeg tatt en tur til Trond Hellstrøm på Ekeberg, Hellstrøm flygel og piano, han restaurerer gamle pianoer og flygler, og er utrolig dyktig! Jeg aner ikke om han har pianoer under restaurering til den prisen, men man vet jo aldri? Evt kjenner han kanskje til noen som skal selge et eldre piano? Han holder til like ved Brattlikollen t-bane stasjon😊 Anbefales👌 Anonymkode: 48c13...c03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du bor i Oslo-området, hadde jeg tatt en tur til Trond Hellstrøm på Ekeberg, Hellstrøm flygel og piano, han restaurerer gamle pianoer og flygler, og er utrolig dyktig! Jeg aner ikke om han har pianoer under restaurering til den prisen, men man vet jo aldri? Evt kjenner han kanskje til noen som skal selge et eldre piano? Han holder til like ved Brattlikollen t-bane stasjon😊 Anbefales👌 Anonymkode: 48c13...c03 Tusen takk for råd, skal prøve å komme i kontakt med han 😄 Om han ikke kan tilby meg noe, så kan han hvertfall sende meg videre i riktig retning! 😊 ts Anonymkode: b179f...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tusen takk for råd, skal prøve å komme i kontakt med han 😄 Om han ikke kan tilby meg noe, så kan han hvertfall sende meg videre i riktig retning! 😊 ts Anonymkode: b179f...b47 Bare hyggelig😊 Anbefaler også at du skaffer deg en pianolærer når den tid kommer😊 Lykke til, dette blir gøy! Anonymkode: 48c13...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bor like ved Kolbotn utenfor Oslo 😊 Har familie med stor bil som kan hjelpe meg med frakt Har masse plass, og veldig lyst på klassisk piano 😄 Finn kan jeg sjekke ut! Totalt nå har jeg 10 000 jeg kan bruke på dette, men kan fint spare mer og vente til høsten også. Ser piano ligger ute på nettet til alle slags priser. Er kanskje lurt å høre med en forhandler også ts Anonymkode: b179f...b47 En lang rekke pianoer gis bort gratis ved henting på Finn.no, og av og til dukker det også opp et flygel: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=piano&sort=RELEVANCE&trade_type=2 Men selv om et analogt piano kan høres forlokkende ut, har dette også visse ulemper. For det første er det snakk om en solid vekt, som gjør det vanskelig å flytte instrumentet ved ommøblering eller flytting, og for det andre krever et akkustisk piano å bli stemt med jevne mellomrom for å høres godt ut, noe man enten må lære seg selv, eller betale noen som kan dette, og dette koster mellom 1000 og 1500 kroner ifølge Google. Med et digitalt piano slipper man å måtte stemme det, og vekten er også lavere, slik at instrumentet enkelt kan flyttes ved behov, så dette er et alternativ man eventuelt kan vurdere; en annen fordel er at man kan spille inn sanger man spiller selv. På den annen side har rimeligere digitale pianoer tangenter av plast (og ikke tre), noe som er en ulempe når man spiller da tretangenter gir best spillefølelse; pianoet jeg selv har - Yamaha P-515 - er et kvalitetsinstrument, har tangenter av tre og er en drøm å spille på, men prisen er ikke den laveste - det koster nå i underkant av 18.000 nytt, mens rimeligere digitale pianoer med plasttangenter som Yamaha P-45 eller Roland FP-10 ligger rundt 5000. Ellers har jeg skrevet flere kommentarer til andre som vil kjøpe et (digitalt) piano; kanskje noe av dette kan være til hjelp også for deg: Det er for øvrig også en piano- og flygelbutikk, og verksted i Hausmanns gate: https://www.pianoverkstedet.com I tillegg har man Aspheim: https://www.aspheim.no Og Steinway, men de koster flesk: https://www.steinwaypianogallery.no/butikk/ 4Sound har et større utvalg digitale pianoer som man kan prøvespille: https://www.4sound.no Uansett lykke til med musikken, og håper du får glede av dette. - Brian Anonymkode: 876d4...0b8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Del Skrevet 14. april 2023 Bor du i en leilighet, ville jeg kanskje tenkt å kjøpe digital piano ja. For den kan du bruke med headset og din pianotrening vil ikke forstyrre naboene. Det er også mindre vedlikehold med digital piano, fordi vannlig piano må stemmes gjevnlig og spilles på. Pianoene gis bort på finn fordi de har stått hjemme i tjue år uten bruk og ikke blitt stemt, og de kan i praksis ikke lengre stemmes "rene" og det er rett og slett veldig tung søppel (veier 200 kilo jo). Anonymkode: f1164...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå