Gå til innhold

Piercing i tunga..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

neeeei, det gjør ikke vont fortenk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har tenkt til å ta piercing i tunga.

Noen som kan fortelle meg litt om dette?

Hvor man bør gjøre det(oslo) - om hvordan det er den første tiden - rensing - er det vondt - osv..

Jeg hadde piercing i tunga i 7 år før den forsvant.

Det var ikke vondt å ta den,verre å ta i øra faktisk synes jeg.

Hvis jeg ikke husker feil så slet jeg med å spise ordentlig i 6 dager og jeg spiste en god del is.

Det var det året Melonia isen kom. Jeg ble greit lei av den. :roll:

Rensing husker jeg ikke noe av. Kjøpte det rensemiddelet som man fikk anbefalt og renset med q-tips. 2 ganger om dagen eller noe sånt.

I 3 mnd.

Gjest Kira
Skrevet
Til dere som har piercing i tunga: Jeg ser så alt for ofte (spesielt på t-banen) jenter som sitter å "leker" med pircingen med tungen. AUUUUUUUU' date= det ser så jævli vondt ut. Si meg, klør det? Eller hva er det fornoe? Forstår dere hva jeg mener??

Pleier ikke leke med min. Og nei, det er ikke vondt og det klør ikke. :roll:

Gjest Kira
Skrevet
Kan jeg bare få spørre om en liten ting her ang piercing i nesa kanskje?

Da jeg tok for noen år siden fikk jeg det gjort hos en frisør. Da brukte hun inn en slik dobb som også blir brukt til ørene.

Så lurer jeg på:

Gjøres dette alle plasser? Bruker de de samme i øre og nese, eller er det andre dobber til nesa?

Lurer på dette fordi jeg har lyst til og gjøre det igjen, men den øredobben jeg fikk sist var jo ikke noe fin i det hele tatt, og den måtte jeg gå med en stund før jeg kunne sette i noe annet.

Ta hos en piercer - brusket i nesa blir så "dårlig" av å få en butt nål/dobb skutt gjennom nesa. Hos en piercer bruker de en kanyle.

Skrevet

Kanyle?? Wææææh?! Også tar det enda lengre tid enn det kunne gjort?

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg leker ikke så mye med min heller asså - men om jeg skulle finne på gjøre det . Så gjør det ikke vondt :)

Skrevet

midnattsol: gå til et piercingstudio! tror ikke frisører har lov til å ta hull i nesa eller øverst i øret, der det er mye brusk. jeg er selv frisør, og det er dette vi har fått beskjed om ihvertfall! det finnes endel punkter -i øret spesielt- som man skal kjenne til, tror det kan gå på synet, og frisører har ingen utdannelse i dette, det inngår ikke i frisørutdannelsen ihvertfall.

Gjest Kira
Skrevet
Kanyle??  Wææææh?!  Også tar det enda lengre tid enn det kunne gjort?

Det er bare snakk om et sekund med såkalt "smerte". ;) Dette klarer du. :)

Skrevet

Det er nå bare og gjøre det

er vondt ca 7 sekunder :blunke:

Jeg har i tunga har hadd den ca 4 år. :tunge1:

Er veldig fornøyd med den,

blir nok og ha den der i noen år til ja :Nikke:

Liker du det ikke

er det nå ikke verre enn at du kan ta den ut :wink:

Men sjekk litt der du skal ta den,

og sjekk hygiene til de som gjør det.

Håndvask, hansker og utstyr de bruker.

Spis mange isbiter etterpå, :hoho:

hovner ikke så mye opp da :)

Lykke til :D

Skrevet

Syns det var helt forj**** vondt å ta piercing i tunga, men var ikke plaget med de aller største smertene etterpå, kun første dagen, da jeg var så dum å spise gloheit suppe til lunsj og ble helt kvalm og uvel og måtte gå hjem fra jobb..... Utenom det hadde jeg stort sett ingen plager, hadde seff en veldig stor og hoven tunge og spiste ikke så mye fast mat før etter en 4-5 dager, men is og yoghurt gikk det veldig mye av.

Min første røyk tok jeg etter 5 minutter og min første spritholdige drink etter 1 dag. Må si at jeg aldrig har hatt plager med piercingen min (har hatt den i 4 år) og jeg fulgte alle råd om rens jeg fikk fra oslo piercingstudio.

Forøvrig så er det ikke "alle" som vet at jeg har den, ikke engang på jobben.... Ikke for at jeg er flau over det på noen måte, men det er litt morsomt å se ansiktsuttrykket på flere som oppdager at "pertentlige" jeg har piercing....

Gjest sunshine-t
Skrevet

jeg har piercing der og jeg merket ikke noe når han stakk. jeg spurte om han snart var ferdig med å stikke, og da var han ferdig. og jeg var bare hoven i en time etterpå. ikke begynte jeg å lespe når jeg snakket heller( ble litt skuffet der :) ) Men jeg vet ikke hvor man kan ta det i oslo, dessverre.. lykke til!!!

• 7 år senere...
Gjest Betten
Skrevet

Tok piercing i tungen på tirsdag, har hovnet opp, og blør litt, tungespissen har blåmerker,tungen gjør vondt, skyller med naturstoff, som jeg fikk der jeg tok piercing, lukter som tea tree oil, tror det er det.

Jeg har også en blemme i munnen,(afte) som jeg hadde før jeg tok piercingen, den har blitt verre etter jeg tok piercingen, og det hjelper ikke å skylle med det jeg fikk føler jeg....

Vet ikke helt om jeg skal prøve å skylle med listerin istedet...

Gjest scorpius
Skrevet

:ler: Synes det ser EKKELT og TEIT ut, jeg!

Jeg tror det bare blir en (dårlig) vane... Hadde piercing i tunga selv, men

har tatt den ut ;)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Alle vet vel hvorfor jenter tar piercing i tunga^^ 2 ting: gi god "BJ" og at det ser pent ut

• 1 år senere...
Skrevet

Hei, jeg har veldig lyst til å ta piercing i tunga, og jeg har tenkt til å gjøre det, nå om to uker. Men jeg snuser, og lurte derfor på om det er veldig mye sånn sikling og sånt etter som gjør at det kan være ekkelt å snuse?

Og jeg lurer jo selvfølgelig på om det gjør vondt, men det må jeg vel nesten finne ut av selv. Jeg har selv piercing i navlen, husker ikke helt når jeg tok den, men er vell 1 år siden snart, og jeg synes det var ganske vondt, men ikke helt forferdelig, kan tunge piercing sammenlignes med navle piercing?

Håper på fornuftige svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=:)' timestamp='1363004190' post='12373204]

Hei, jeg har veldig lyst til å ta piercing i tunga, og jeg har tenkt til å gjøre det, nå om to uker. Men jeg snuser, og lurte derfor på om det er veldig mye sånn sikling og sånt etter som gjør at det kan være ekkelt å snuse?

Og jeg lurer jo selvfølgelig på om det gjør vondt, men det må jeg vel nesten finne ut av selv. Jeg har selv piercing i navlen, husker ikke helt når jeg tok den, men er vell 1 år siden snart, og jeg synes det var ganske vondt, men ikke helt forferdelig, kan tunge piercing sammenlignes med navle piercing?

Håper på fornuftige svar! :)

Skrevet

Jeg hadde piercing i 3 år, før jeg tok den ut rett før jeg ble 20 år. :)

Var hovent de første 4-5 dagene, og gjorde ikke spesielt vondt. Har hatt i navlen og, og det synes jeg var dobbelt så vondt. Er nok helt individuelt men det var min ihvertfall min erfaring.

Vet ikke noe om snusinga, da jeg ikke snuser selv. Lykke til:-)

- Jente 21

Anonym poster: 51448fd140c351724a485272c3bed507

Tusen takk for svar! :) men jeg lurte også på om man kan drikke, altså alkohol, etter, eller hvor lenge må man vente før det er trygt? :)

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=:)' timestamp='1363015676' post='12374161]

Tusen takk for svar! :) men jeg lurte også på om man kan drikke, altså alkohol, etter, eller hvor lenge må man vente før det er trygt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...