Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #1 Skrevet 30. oktober 2002 Har tenkt til å ta piercing i tunga. Noen som kan fortelle meg litt om dette? Hvor man bør gjøre det(oslo) - om hvordan det er den første tiden - rensing - er det vondt - osv..
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2002 #2 Skrevet 30. oktober 2002 Jeg aner ikke hvor man kan ta det i Oslo men.. Denførste tiden vet jeg om Det gjør ikke vondt og ta det.. Rett etter jeg tok det gikk jeg konstant med en isbit i bunnen for å dempe hevelsen. jeg renset også hvergang jeg røyket og spiste den neste uken. etter halvannen uke kunne jeg begynne spise normalt igjen. før det spiste jeg suppe og "fyllet" i rundstykker
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #3 Skrevet 31. oktober 2002 Søk på Oslo Piercingstudio og finn nettsidene deres. Svært god og fyldig info! Det er visst ganske fælt første uken, men så går det bedre. Har en venninne som omtrent måtte sove med tunga ut av munnen i noen dager og som "lurte på hva som var galt med hodet hennes" siden hun hadde gjort noe slik frivillig...men i dag er hun helt fornøyd, da. Hun har fjernet mange andre piercinger, men den i tunga har hun beholdt, så den er en av favorittene tydeligvis! Har selv tatt hull i nesen på Ops og var veldig fornøyd med hygene og profesjonalitet. (I følge tidl. omtalte venninne er nese svært mye vondere enn tunge, og jeg overlevde helt fint. Det er vondere å gå til tannlegen...).
Lionda Skrevet 1. november 2002 #4 Skrevet 1. november 2002 Jeg lurte også på hva som var galt med hodet mitt siden jeg frivillig hadde utsatt meg for å få en tunge som var dobbelt så stor, ikke kunne uttale r,s og t ordentlig, gjorde vondt og sørget for at jeg måtte spise yoghurt, is og suppe i flere dager. Men det gikk over igjen, da, og nå er jeg veldig fornøyd. De første dagene da det gjorde vondt, hjalp det å sutte på isbiter, så jeg suttet på isbiter ved enhver anledning i flere dager, og da gikk det helt greit. Jeg synes egentlig det verste var å ikke klare å snakke normalt, jeg! Skikkelig flaut! Men det ble jo bedre etterhvert som hevelsen gikk ned, selv om det ikke ble helt normalt igjen før jeg fikk byttet til kortere barbell etter 4-5 uker. Selve det å ta piercingen, det var ikke så ille. Det var mest rart
ragnalina Skrevet 1. november 2002 #5 Skrevet 1. november 2002 det var ikke vondt i det hele tatt å ta piercingen - var mest slitsomt å måtte holde ute tungen så lenge (til hun var ferdig å stikke). men så hovnet den opp og det var en opplevelse..levde en stund på drikkeyoghurt og brukte to timer på å spise middag - skar opp maten i bittesmå biter og puttet den inn forbi tungen og til jekslene der jeg tygget kjempeforsiktig.. :o men det er alt glemt og nå tenker jeg ikke på at jeg har den lenger (snart fire år siden jeg tok den). Viktig å være flink til å skylle (jeg fikk beskjed om å skylle minst tre ganger daglig med Listerine som man får kjöpt på apoteket, og ihvertfall etter mat) mens piercingen gror. Tunga blir innimellom öm igjen hvis jeg er forkjölet eller får influensa el men da er det bare å skylle litt igjen. Tannlegen min er derimot ikke særlig begeistret for den og jeg kjenner folk som har ödelagt tennene på den (vondt å bite over!!!).
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #6 Skrevet 3. november 2002 hei! vet ikke hvor du kan ta det i Oslo, men... det gjør ikke vondt å ta i tungen. det at det kan gjøre vondt den første tiden er individuelt. f.eks. ei venninne av meg fikk veldig vondt, kunne så vidt snakke eller spise noe den første uka. jeg derimot, etter jeg fikk satt i stangen, så hadde jeg et beger med isbiter slik at jeg hele tiden - for ei stund hadde en isbit i munnen. tror det hjalp mye ang. hevelsen. uansett så tygde jeg tyggis ca 4 timer etterpå og spiste dagen etter. pratet helt normalt også.. ingen merket at jeg hadde ei diger stang i kjeften før jeg stakk tunga ut! du må egentlig ikke holde tunga så lenge ut når hun/han piercer heller.. det er unna gjort på sekunder... og du kjenner det ikke. det er vist det stedet (tunga) som har minst nerver... rens piercingen hver morgen og kveld, ikke mer... jeg fikk beskjed om å ikke over-rense! håper det hjalp noe *RM*
Gjest Kinderegget Skrevet 7. november 2002 #7 Skrevet 7. november 2002 Hei du!!! Piercing i tungen er kult på noen.....Men uansett, det kan være farlig! En bekjent av meg tok piercing i tungen, hele tungen blåste opp, hun fikk ikke puste og måtte på sykehuset ikke akuratt det hyggeligste....Men uansett, jeg sier ikke at du ikke skal ta piercing i tungen..men tenk nøye over det. :D
choop Skrevet 8. november 2002 #8 Skrevet 8. november 2002 Vært forsiktig er mitt råd. En nær venninne hovnet opp i hele tunga,og holdt på å bli kvalt. Ta gjerne piercing,men vær på vakt sånn at om du skulle hovne opp,at du tar ut bolten med en gang. Lykke til!
starie Skrevet 9. november 2002 #9 Skrevet 9. november 2002 Fant denne da jeg søkte etter piercing stuodioer i Oslo... HJELP! http://www.dagbladet.no/dinside/2001/02/05/240249.html
Gjest Diva Skrevet 10. november 2002 #10 Skrevet 10. november 2002 Det er utrolig mange dumme fjortiser som praktiserer "hjemmepiercing" . Det jeg heller ikke skjønner, er hvorfor folk ORKER å ta hull i kjønnsorganer. Det virker (for meg) helt absurd. Det er også viktig å praktisere dette ordentlig med proffe piercere og god hygiene. Ikke bare ta piecing fordi det er "kult", og fordi andre trendy folk gjør det, men fordi man SELV vil. Og dette med å ha 50 piercinger i trynet og rundt på kroppen = posører..... Hjelpes! (uff, mye negativt fra meg...menmen. ikke vondt ment)
Gjest tiggergutt79 Skrevet 12. november 2002 #11 Skrevet 12. november 2002 Ja her var det mange svar!Gjør det visst du vil,men sjekk hygiene der du får gjort det og spørr litt om det og om den som gjør det har tatt mange før.Har selv i nese og tunge har hadd dem i 7 og 3 år er veldig fornøyd.Jeg var heldig med tungen spiste samme dag og har aldri hadd vondt i den.Spiste og minst 100 isbiter hver dag det hjalp mye!Men rens hver gang du spiser og drikk mye vann sammen med maten.Og går det galt er det bare og ta den ut igjenn .Lykke til !!
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #12 Skrevet 13. november 2002 Hvorfor tar man piercing i tunga, egentlig??? Ja jeg kjenner replikken fra Pulp Fiction - men er det grunnen? Andre piercinger synes jo - og mye av det er virkelig stilig....
Gjest Kira Skrevet 30. april 2003 #13 Skrevet 30. april 2003 Jeg ville foreslått at Gjest leser litt på bmezine for mer informasjon. Jeg har tatt alle mine piercinger på Oslo Piercing Studio på Grünerløkka. Du renser med Corsodyl eller Listerine, men Corsodyl blandet 50-50 med vann funker best, det tar lenger tid for hullet til å gro når du ikke blander ut med vann. Prosedyren er følgende: du skyller med munnskyllevann (corsodyl, listerine, etc ...), pierceren tørker av tungen, merker opp hvor piercingen skal settes, setter på en klype, stikker kanylen gjennom, og trekker nålen ut fra plasthylsen (kanylen har plasthylse rundt nålen ... Brukes som oftest til intravenøs), klipper av hylsen sånn at en liten bit står igjen og holder hullet åpent, tar av klypen, og setter barbellen gjennom hylsen, fjerner hylsen og skrur på kulen. Ferdig. Tungen går for å være en av de minst vonde piercingen, så nei, det er ikke vondt ... Du bør holde deg til flytende mat den første uken ... Yoghurt, suppe med nudler, etc ... du får en standard 20mm (eller lengre) barbell uten noe krimskrams på.. etterpå kan du velge litt. De fleste seriøse studioer krever at du skal ha med deg en voksen hvis du er under 18 ... Du får legge frem forslaget til foreldrene dine på en moden og fornuftig måte, og håpe på det beste.
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 #14 Skrevet 30. april 2003 Kan jeg bare få spørre om en liten ting her ang piercing i nesa kanskje? Da jeg tok for noen år siden fikk jeg det gjort hos en frisør. Da brukte hun inn en slik dobb som også blir brukt til ørene. Så lurer jeg på: Gjøres dette alle plasser? Bruker de de samme i øre og nese, eller er det andre dobber til nesa? Lurer på dette fordi jeg har lyst til og gjøre det igjen, men den øredobben jeg fikk sist var jo ikke noe fin i det hele tatt, og den måtte jeg gå med en stund før jeg kunne sette i noe annet.
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 #15 Skrevet 30. april 2003 Angående tungepiercing så kjenner jeg en som opplevde at piercinga ikke var skikkelig på plass og at stanga satte seg i halsen hans. Det gikk heldigvis bra.
Gjest care Skrevet 30. april 2003 #16 Skrevet 30. april 2003 Til dere som har piercing i tunga: Jeg ser så alt for ofte (spesielt på t-banen) jenter som sitter å "leker" med pircingen med tungen. AUUUUUUUU, det ser så jævli vondt ut. Si meg, klør det? Eller hva er det fornoe? Forstår dere hva jeg mener??
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 #17 Skrevet 30. april 2003 Til dere som har piercing i tunga: Jeg ser så alt for ofte (spesielt på t-banen) jenter som sitter å "leker" med pircingen med tungen. AUUUUUUUU, det ser så jævli vondt ut. Si meg, klør det? Eller hva er det fornoe? Forstår dere hva jeg mener?? Synes det ser EKKELT og TEIT ut, jeg!
Gjest care Skrevet 30. april 2003 #18 Skrevet 30. april 2003 Synes det ser EKKELT og TEIT ut, jeg! Da formoder jeg at midnattsol altså ikke en slik en
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 #19 Skrevet 30. april 2003 Hehe, hvordan skjønte du det? Min tunge er piercing-fri.
Gjest care Skrevet 30. april 2003 #20 Skrevet 30. april 2003 Kanskje kg fortjener en klubb for jenter med piercingfri tunge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå