AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #161 Del Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Det går tusener av timer til dette hver eneste dag. Timer som kunne vært brukt på langt mer matnyttige ting enn å kjøre bil. men spørsmålet er hvor mange flere tusen timer som ville vært tapt i ulykker og køer, hvis ikke sinkerne hadde hjulpet oss med å holde farten nede? Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #162 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men spørsmålet er hvor mange flere tusen timer som ville vært tapt i ulykker og køer, hvis ikke sinkerne hadde hjulpet oss med å holde farten nede? Anonymkode: e1e19...3e0 Ca 0,0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #163 Del Skrevet 13. april 2023 Donald Duck skrev (2 minutter siden): Er til å bli oppgitt av 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️ at folk hisser seg så enormt opp over bagateller i trafikken, når det kun koster dem 60 sekunder på en mil? Ja, det er jeg helt enig i. Voksne folk bør skjønne det og forholde seg rolige. Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #164 Del Skrevet 13. april 2023 Donald Duck skrev (2 minutter siden): Er til å bli oppgitt av 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️ Det er helt utrolig. Ikke vanskelig å forstå hvorfor strykprosenten på førerprøven er så høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #165 Del Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Greier ikke helt å se problemet med å slippe forbi som tar en igjen. Jeg gjør det. Mange andre gjør det. Så hvorfor gjør du ikke det - du som ikke gjør det? Hvorfor skal jeg drive å svinge av veien hver gang en tosk henger seg på støtfangeren min fordi han ikke synes jeg kjører fort nok? Som er fartsgrensen. Ikke mitt problem, du får løse det selv når du må drive å « ta igjen» folk Anonymkode: 6bd56...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #166 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg drive å svinge av veien hver gang en tosk henger seg på støtfangeren min fordi han ikke synes jeg kjører fort nok? Som er fartsgrensen. Ikke mitt problem, du får løse det selv når du må drive å « ta igjen» folk Anonymkode: 6bd56...523 Er da ingen som har bedt deg svinge av veien. Det er stort sett to kjørefelt på norske veier. Du plikter å slippe forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #167 Del Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Ca 0,0. Det er jo helt åpenbart feil, og helt useriøst å påstå. Jeg forstår at det er vanskelig å innrømme at man tar feil, men du gjør det ikke bedre for deg selv med å fortsette å nekte uten en gang å argumentere. Du prøver jo ikke en gang 🤷♀️ Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 13. april 2023 #168 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal jeg drive å svinge av veien hver gang en tosk henger seg på støtfangeren min fordi han ikke synes jeg kjører fort nok? Som er fartsgrensen. Ikke mitt problem, du får løse det selv når du må drive å « ta igjen» folk Anonymkode: 6bd56...523 Nemmen! Slapp av litt a! Har ikke noe imot folk som kjører i fartsgrensa heller, om du leser tråden så ser du at jeg poengeterer det en rekke ganger. Jeg irritierer meg helt rosa på folk som kjører langt under grensa uten grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #169 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt åpenbart feil, og helt useriøst å påstå. Jeg forstår at det er vanskelig å innrømme at man tar feil, men du gjør det ikke bedre for deg selv med å fortsette å nekte uten en gang å argumentere. Du prøver jo ikke en gang 🤷♀️ Anonymkode: e1e19...3e0 Det er ikke det. Den teorien om at man hindrer ulykker ved å hindre trafikken er derimot feul. Det fører til farlige forbikjøringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 13. april 2023 #170 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): at folk hisser seg så enormt opp over bagateller i trafikken, når det kun koster dem 60 sekunder på en mil? Ja, det er jeg helt enig i. Voksne folk bør skjønne det og forholde seg rolige. Anonymkode: e1e19...3e0 Detta kan du gå lenger på jordet med du... Dersom DU kjører sakte fordi DU er redd så er du en forbanna egoist i trafikken HVIS du ikke slipper forbi biler som ligger bak deg. Mærk: Er et stort HVIS her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #171 Del Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Det er ikke det. Den teorien om at man hindrer ulykker ved å hindre trafikken er derimot feul. Det fører til farlige forbikjøringer. ja, det er en teori, og jeg vet at politiet tror på den. Men vi vet og at fart dreper. Er det forsket på hva som er verst? Vis meg. Men nå svarte du på noe annet enn det vi diskuterte. Du påstår at folk som kjører uvørent og forårsaker ulykker ikke hindrer trafikken mer enn sinkene. Faktisk påstår du at de ikke hindrer trafikken i det hele tatt. Det er åpenbart feil. Selvfølgelig hindrer de trafikken. Jeg fortalte deg jo bare for noen timer siden hvordan nettopp dette skjedde meg så sent som i morges, slik at jeg tapte like mye tid på 8 km som jeg ville tapt på å ligge 20 under hele veien fra Oslo til Bergen. Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #172 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): . Faktisk påstår du at de ikke hindrer trafikken i det hele tatt. Det er åpenbart feil. Anonymkode: e1e19...3e0 Siter meg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 13. april 2023 #173 Del Skrevet 13. april 2023 Donald Duck skrev (9 timer siden): Vil tro du hadde rimelig høyt blodtrykk innen vedkommende svingte av? Slik som det du beskriver kan man få krupp av. Hadde et individ 2 biler forran meg tidlig i dag selv som kjørte stabilt i 65 over alt i 80 sona. Hadde et vogntog mella meg og sinka. Kan si det sånn at sjåføren på vogntoget lå konstant på tuta til slutt. Han kommer jo ikke forbi på korte/middels rettstrekker da han fort veier inntil 50 ton. Håpløst.. I mitt hode vil jeg legge skylden på vogntogsjåføren i dette tilfellet. Han er bil nr 2 i rekka, og køen bak er kjempelang. Han kan ikke kjøre forbi pga plass, men han kan kjøre til side og la personbilene komme frem og forbi sinken. Køen vil løse seg opp og vogntoget kan også komme seg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #174 Del Skrevet 13. april 2023 Donald Duck skrev (4 minutter siden): Detta kan du gå lenger på jordet med du... Dersom DU kjører sakte fordi DU er redd så er du en forbanna egoist i trafikken HVIS du ikke slipper forbi biler som ligger bak deg. Mærk: Er et stort HVIS her. Jeg kjører ikke sent. Jeg kjører som regel litt over fartsgrensen, og hvis jeg kjører under så er det fordi det er helt påkrevd ut fra forholdene på stedet. Hvis noen ligger på støtfangeren slipper jeg dem som regel forbi. Jeg blir akkurat like irritert som deg på folk jeg opplever som sinker. MEN, så er det slik at jeg er et voksen og rasjonelt menneske, og har lært å håndtere denne barnslige følelsen på en konstruktiv måte. Jeg vet at tiden jeg taper på å ligge bak en sinke et lite stykke er helt minimal, så da setter jeg på en rolig sang og innfinner meg med situasjonen til det kommer et krabbefelt eller en oversiktlig strekning der det er forsvarlig å kjøre forbi. Det er og blir en bagatell. Hvis du tar sjanser og foretar farlige forbikjøringer, så er det ditt eget ansvar, ikke andre sitt. Du kan velge å styre deg og ta deg sammen når du må kjøre litt seinere enn du foretrekker, eller du kan velge å foreta en farlig forbikjøring. Men det er et valg. Det at du kjører forbi er ikke bare noe som skjer. Det er et valg du tar fordi du er irrasjonell, og det er bare du som har ansvar for det valget du tar. Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #175 Del Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (8 minutter siden): Siter meg på dette. innlegget der du skrev 0,0. Finn det selv, innleggenen dine er ikke så utrolig fengslende at jeg gidder å lese dem om igjen. Anonymkode: e1e19...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 13. april 2023 #176 Del Skrevet 13. april 2023 Adobyen skrev (1 minutt siden): I mitt hode vil jeg legge skylden på vogntogsjåføren i dette tilfellet. Han er bil nr 2 i rekka, og køen bak er kjempelang. Han kan ikke kjøre forbi pga plass, men han kan kjøre til side og la personbilene komme frem og forbi sinken. Køen vil løse seg opp og vogntoget kan også komme seg videre. Ser tankengangen din, men igjen så kunne bilen som lå fremst stoppa også spør du meg. Stort sett alle personbiler kommer seg fint forbi et vogntog og en bil uten at det oppstår fare for noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 13. april 2023 #177 Del Skrevet 13. april 2023 Donald Duck skrev (Akkurat nå): Ser tankengangen din, men igjen så kunne bilen som lå fremst stoppa også spør du meg. Stort sett alle personbiler kommer seg fint forbi et vogntog og en bil uten at det oppstår fare for noen? Ja, det går som oftest bra, men da trenger man jo en mye lengre strekning. En ubehagelig situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 13. april 2023 #178 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): innlegget der du skrev 0,0. Finn det selv, innleggenen dine er ikke så utrolig fengslende at jeg gidder å lese dem om igjen. Anonymkode: e1e19...3e0 Det var svar på et helt annet spørsmål enn du hevdet i det siste innlegget. Nei, at du ikke vil lære noe har vi alle skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 13. april 2023 #179 Del Skrevet 13. april 2023 Adobyen skrev (4 minutter siden): Ja, det går som oftest bra, men da trenger man jo en mye lengre strekning. En ubehagelig situasjon. Joda, det har du rett i. Strekningen jeg nevnte er vel 300-350 meter med en slak sving i enden man ser hele veien. Og du, faktisk hyggelig at noen kan diskutere/ha meninger uten at du er spydige og motbydelig! Kan være begge deler selv jeg om motparten har nesa høyt i sky. Du oppfører deg faktisk som folk samtidig som du er saklig! Kudos! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 13. april 2023 #180 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjører ikke sent. Jeg kjører som regel litt over fartsgrensen, og hvis jeg kjører under så er det fordi det er helt påkrevd ut fra forholdene på stedet. Hvis noen ligger på støtfangeren slipper jeg dem som regel forbi. Jeg blir akkurat like irritert som deg på folk jeg opplever som sinker. MEN, så er det slik at jeg er et voksen og rasjonelt menneske, og har lært å håndtere denne barnslige følelsen på en konstruktiv måte. Jeg vet at tiden jeg taper på å ligge bak en sinke et lite stykke er helt minimal, så da setter jeg på en rolig sang og innfinner meg med situasjonen til det kommer et krabbefelt eller en oversiktlig strekning der det er forsvarlig å kjøre forbi. Det er og blir en bagatell. Hvis du tar sjanser og foretar farlige forbikjøringer, så er det ditt eget ansvar, ikke andre sitt. Du kan velge å styre deg og ta deg sammen når du må kjøre litt seinere enn du foretrekker, eller du kan velge å foreta en farlig forbikjøring. Men det er et valg. Det at du kjører forbi er ikke bare noe som skjer. Det er et valg du tar fordi du er irrasjonell, og det er bare du som har ansvar for det valget du tar. Anonymkode: e1e19...3e0 Igjen bringes farlige forbikjøring opp. Som sagt tidligere, hvor har jeg sagt at jeg utfører uforsvarlige forbikjøringer? For det gjør jeg ikke. Og musikk sier du? Hører ikke radioen om jeg vil en gang, den blir stille selv på helt fult pga girkasse støy, hyling fra bakaksling og turbo som skriker så høyt at du antagelig får øresus av det. Har ikke så mye som 1gram med støyisolasjon i hele bilen og alt av interiør er hivd ut for å spare vekt! Du kan sitte ved siden av og jabbe alt du orker for full hals men du høres ikke! Og ALT er godkjent hos risløkka trafikkstasjon og nylig eu godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå