Gå til innhold

Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kokeplate skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at jen tenker du er den eneste. Men det trumfer selvsagt ikkk hver dag - hele landet.

hvorfor ikke?

vis meg matematikken som viser at de menneskene i grissgrendte strøk totalt sett mister flere minutter enn de veldig mange flere menneskene som blir forsinket av ulykker i rushet inn til de store byene. 

For du er vel enig i at det bor flere mennesker i tettbygde strøk enn i grissgrendte strøk? noe annet er jo absurd

Og du så regnestykket mitt over om at du mister mindre tid på å kjøre 20 km under fartsgrensen hele veien fra Oslo til Bergen, enn det 1 person gjorde pga en ulykke i rushet på Nord-Jæren i dag morges, for å ta et elt konket eksempel? 

Det virker som du tror at slike ulykker er sjeldne?

Ifølge denne artikkelen skjer det små smell i rushet flere ganger hver morgen. Jeg sier ikke at hvert av dem fører til lammende kø. men svært mange gjør det. Og så ligger det jo i sakens natur at en  nødvendigvis sinker mange:

Høyest i Norge: Flest ungdommer i Sør-Vest politidistrikt har blitt tatt for mobilbruk under kjøring (aftenbladet.no)

Anonymkode: e1e19...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hvorfor ikke?

vis meg matematikken som viser at de menneskene i grissgrendte strøk totalt sett mister flere minutter enn de veldig mange flere menneskene som blir forsinket av ulykker i rushet inn til de store byene. 

For du er vel enig i at det bor flere mennesker i tettbygde strøk enn i grissgrendte strøk? noe annet er jo absurd

Og du så regnestykket mitt over om at du mister mindre tid på å kjøre 20 km under fartsgrensen hele veien fra Oslo til Bergen, enn det 1 person gjorde pga en ulykke i rushet på Nord-Jæren i dag morges, for å ta et elt konket eksempel? 

Det virker som du tror at slike ulykker er sjeldne?

Ifølge denne artikkelen skjer det små smell i rushet flere ganger hver morgen. Jeg sier ikke at hvert av dem fører til lammende kø. men svært mange gjør det. Og så ligger det jo i sakens natur at en  nødvendigvis sinker mange:

Høyest i Norge: Flest ungdommer i Sør-Vest politidistrikt har blitt tatt for mobilbruk under kjøring (aftenbladet.no)

Det er nå en gang slik at dette ikke koster tid bare i grisgrendte strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (2 timer siden):

Årsaken til at den bak må kjøre forbi er jo at den foran kjører langt saktere enn det forholdene tillater for den som kommer bak. Slipp forbi, så slipper man farlige forbikjøringer. 

Feil! Har sett mang en gang at de som på død og liv må forbi, når jeg igjen mot et veikryss el.lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (28 minutter siden):

Feil! Har sett mang en gang at de som på død og liv må forbi, når jeg igjen mot et veikryss el.lign.

Gjerne på hrunn av at det har ligget enda flere som deg foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (1 time siden):

Det er nå en gang slik at dette ikke koster tid bare i grisgrendte strøk.

Det koster jo bare tid der det ikke er kø, altså i grisgrendte strøk 🤷🏻‍♀️ Uansett er det som sagt ikke snakk om mer enn et minutt eller to per mil. Det er en bagatell, og voksne folk bør være mer rasjonelle i møte med bagatellmessige hindringer på veien. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (34 minutter siden):

Gjerne på hrunn av at det har ligget enda flere som deg foran.

Når jeg ligger på fartsgrensen? Feil igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det koster jo bare tid der det ikke er kø, altså i grisgrendte strøk 🤷🏻‍♀️ Uansett er det som sagt ikke snakk om mer enn et minutt eller to per mil. Det er en bagatell, og voksne folk bør være mer rasjonelle i møte med bagatellmessige hindringer på veien. Virkelig.

Det å bruke 20 minutter ekstra hver vei til jobb er for meg ikke en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (31 minutter siden):

Det å bruke 20 minutter ekstra hver vei til jobb er for meg ikke en bagatell.

så du bor 20 mil fra arbeidsstedet da? det må du jo hvis du blir 20 minutter forsinket av sinker som ligger 10-10 under fartsgrensen. Kanskje du skulle flyttet litt nærmere jobben. Bare et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så du bor 20 mil fra arbeidsstedet da? det må du jo hvis du blir 20 minutter forsinket av sinker som ligger 10-10 under fartsgrensen. Kanskje du skulle flyttet litt nærmere jobben. Bare et forslag.

10-20 under mente jeg sevfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Se på trådens tittel.

Ikke alle jobber på samme plass hver dag skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke helt å se problemet med å slippe forbi som tar en igjen. Jeg gjør det. Mange andre gjør det. Så hvorfor gjør du ikke det - du som ikke gjør det? 

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kokeplate skrev (4 minutter siden):

Se på trådens tittel.

Ikke alle jobber på samme plass hver dag skjønner du.

se på matematikken en gang til heller, og spør deg selv om du ikke overdriver ganske mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

se på matematikken en gang til heller, og spør deg selv om du ikke overdriver ganske mye

Svaret på det er nei. Det skjønner de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (11 minutter siden):

Og hvordan blir det feil?

Din holdning til andre traffikanter.

Anonymkode: 24096...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sitat

Din holdning til andre traffikanter.

Anonymkode: 24096...772

Min holdning om at jeg ikke skal være til hinder for andre trafikanter får altså det at en bil kjører saktere på på grunn av at forankjørende kjører sakte til å bli feil. Her må du nok ta meg gjennom logikken trinn for trinn.

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (1 time siden):

Svaret på det er nei. Det skjønner de aller fleste.

Jeg tror faktisk at de aller fleste forstår på et rasjonelt plan at et enkelt regnestykke viser at dette er en bagatell.

Om folk så, til tross for at de vet bedre,  likevel velger å forholde seg til dette "problemet" som hodeløse høns eller rasende okser,  får være deres egen sak, men den som nekter for logikken i regnestykket innrømmer samtidig at h*n mangler grunnleggende regnekunnskaper og alminnelig sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror faktisk at de aller fleste forstår på et rasjonelt plan at et enkelt regnestykke viser at dette er en bagatell.

Om folk så, til tross for at de vet bedre,  likevel velger å forholde seg til dette "problemet" som hodeløse høns eller rasende okser,  får være deres egen sak, men den som nekter for logikken i regnestykket innrømmer samtidig at h*n mangler grunnleggende regnekunnskaper og alminnelig sunn fornuft.

Det går tusener av timer til dette hver eneste dag. Timer som kunne vært brukt på langt mer matnyttige ting enn å kjøre bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til å bli oppgitt av 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Endret av Donald Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...